איזה מאכלים מעלים סוכר?

מהם המאכלים שמעלים את רמות הסוכר בדם? מאילו מזונות ממליצים לחולי סוכרת, לטרום סוכרתיים ולמי שסובל מסוכר גבוה  להמנע? מה המאכלים שאסורים או מזיקים לחולי סוכרת מסוג 2? איזה מאכלים מעלים סוכר בדם? מאכלים שונים בעידן המודרני כוללים רכיבים מעובדים הגורעים מאיכותו של המזון. אוכל מעובד עתיר שומנים ופחמימות מהווה גורם משמעותי המשפיע על תפקוד מערכת העיכול, הלבלב ופעילות האינסולין בגופנו. לכן קיימת חשיבות ממדרגה ראשונה לצריכת מזון בריא. בכלל זה הימנעות ממאכלים המעלים את הגלוקוז בדם במהירות ושילוב רכיבים תזונתיים המורידים את רמות הסוכר.

איזה מאכלים מעלים סוכר? צילום: Pixabay carrotstudios
איזה מאכלים מעלים סוכר? צילום: Pixabay carrotstudios

טיפול באמצעות הבנה של איזה מאכלים מעלים סוכר בדם וממה להמנע מהווה גורם חשוב. חשוב להוועץ עם רופא מומחה לאבחון יסודי, ניטור, ייעוץ והמלצות לטיפול מועיל ומותאם אישית. הסיבות לסוכר גבוה בדם מגוונות. כך, סוכר גבוה מתרחש בשל לחץ נפשי, תזונה, בעיות הורמונליות, תרופות כמו סטרואידים, מחלות, מיעוט פעילות גופנית ועוד. לכן קיימת חשיבות רבה לאבחון הסיבה והתאמת הטיפול בהתאם. שילוב מזונות בריאים בתזונה והימנעות ממאכלים שמעלים סוכר היא חלק משינוי אורח החיים.לצד זה חשוב לבצע שינויים נוספים באורחות החייים ולקבל טיפול מתאים.

איזה מאכלים מעלים סוכר?

לצד מזונות בריאים אשר מורידים את רמות הסוכר בדם כמו אבוקדו, דגים, שמן זית, שיבולת שועל, אגוזים או שום, ניתן לשלב גם צמחי מרפא ותבלינים להורדת סוכר. חשוב לשלב את המאכלים, צמחי המרפא והתבלינים לאחר ייעוץ והכוונה מדיאטנית והרופא המטפל. תבלינים להפחתת הגלוקוז בדם וצמחי מרפא להורדת סוכר גבוה כוללים קינמון, תה ירוק, חליטת עלי זית או כורכום.

מהם סוגי המזון שמגבירים את רמת הגלוקוז בדם? אילו מאכלים מעלים סוכר? מהם המזונות שכדאי להמנע מהם כאשר הסוכר גבוה? אם אתם סובלים מרמות גבוהות של סוכר בדם, סוכרת או טרום סוכרתיות אחת ההמלצות הרפואיות היא להקפיד על תפריט מתאים. הימנעות ממאכלים מסוימים מהווה נדבך חשוב בויסות רמות הסוכר בדם. כך גם צריכה של מאכלים שמורידים את הסוכר בדם. אז מהם המזונות שמעלים את רמות הסוכר ויזיקו למי שסובר מעודף סוכר? איזה מאכלים מעלים סוכר בדם? לפניכם מספר סוגי מאכלים אשר מעלים את כמות הגלוקוז בדם:

  1. מאכלים עשירים בסוכר כמו ממתקים, משקאות ממותקים, וופלים, שוקולד, סוכריות, חטיפים ועוגות.
  2. בשר מעובד ועתיר שומן כמו נקניקיות ונקניק מבשר מאיברים פנימיים כמו כבד ולבבות.
  3. מוצרים מקמח חיטה, קמח תירס או קמח תופחי אדמה מעובד כמו פסטה, לחם, קורנפלקס, עוגות ועוגיות.
  4. דגנים לא מלאים ובמיוחד כאלה שעברו עיבוד כמו אורז לבן או פסטה מקמח חיטה רגיל.
  5. מאכלים מטוגנים כמו צ’יפס או שניצל.
  6. צריכת אלכוהול.