איזה תה מוריד כולסטרול, טריגליצרידים בדם ומחלות לב?

איזה תה מוריד רמות של כולסטרול רע LDL בדם? מיהו התה שמועיל נגד עודף שומני דם והפחתת טריגליצרידים? מה התה שעוזר להפחתת הסיכון למחלות לב קרדיוווסקולריות? סוגים רבים של צמחי מרפא נמצאו במחקרים כמסייעים להפחתת שומני דם, סוכר גבוה ומחלות שונות. השימוש בצמחי מרפא מגוון והוא כולל גם חליטה של תה לצורך הפקת תועלת רפואית ממנו. צמחי מרפא בכלל ותה בפרט שימש כאמצעי להפקת התועלות מצמחים כתרופת סבתא מזה שנים. לכל תה נודעות תכונות ייחודיות לו, ויש לעשות בו שימוש מתון וזהיר לאחר ייעוץ רפואי.

לפני שנפרט אודות תה ייחודי זה נדגיש: אם הינכם סובלים ממצבים רפואיים, מחלות או תסמינים הקשורים לשומנים בדם, מחלות לב או תסמינים אחרים, הקדימו ופנו לאבחון וייעוץ רפואי. אבחון מעמיק מהוווה נדבך בסיס ראשון במעלה לטיפול נכון. לאחר שעברתם אבחון רפואי יסודי והמלצות לטיפול, תוכלו להוועץ ברופא באשר לאפשרות שימוש בתה לשם הפחתת הכולטסטרול. זאת ככל וצריכת תה אינה מתמנגשת עם התוויות אחרות, תרופות או מצב רפואי אחר ממנו אתם סובלים. אז מיהו אותו תה שמוריד כולסטרול בדם?

התה נגד בעיות לב, עודף משקל , כולסטרול וסרטן

אז מיהו התה שמסייע נגד עודף משקל, נלחם בכסרטן ומועיל נגד כולסטרול מזיק LDL בדם? זהו התה הירוק. תה ירוק נודע כבעל תכונות המגבירות את תפקוד מערכת החיסון, מועיל לבריאות הלב וכלי הדם, מפחית סוכר בדם ומועיל לבריאות המוח והנפש.

התה שעוזר להפחתת כולסטרול ומחלות לב. צילום:hana kim from Pixabay
התה שעוזר להפחתת כולסטרול ומחלות לב. צילום:hana kim from Pixabay

תה ירוק מופק מצמח הקמליה סינזיס. הוא ידוע בתכולה הגבוהה של פוליפנולים, במיוחד קטצ’ינים המצויים בו. פוליפנולים אלו פועלים כנוגדי חמצון רבי עוצמה. הם מסייעים בהגנה על הגוף מפני מתח חמצוני ונזק תאי. נזק זה נגרם על ידי רדיקלים חופשיים מזיקים.

מבחינת ערכים תזונתיים, תה ירוק דל בקלוריות ופחמימות. לכן הוא מתאים למי שמקפיד על צריכת קלוריות מאוזנת להפחתה במשקל. התה הירוק מכיל גם כמויות קטנות של מינרלים. למשל מכיל אשלגן, מגנזיום וסידן המועילים לבריאותנו.

המרכיבים הביולוגיים המועילים בתה הירוק הם הפוליפנולים הקיימים בתה ירוק. הוא  ידוע בתכונות נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות בעלות העוצמה שבו. הללו משפיעות באופן דרמטי על מערכות גופנו והתאים במגוון היבטים כאמור.

תה ירוק נגד כולסטרול רע, טריגליצרידים וסיכון למחלות לב

ממצאים מדעיים מצביעים על יעילותו של התה הירוק כמפחית סיכון לשומנים בדם, כולסטרול מזיק LDL וטריגליצרידים בדם.

מספר מחקרים העלו כי צריכת תה ירוק יכולה לסייע בהורדת רמות הכולסטרול הכולל, במיוחד כולסטרול LDL (ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה),. LDL מכונה לעתים קרובות “כולסטרול רע”. רמות גבוהות של כולסטרול LDL קשורות לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, כגון התקפי לב ושבץ מוחי.

נמצא כי הקטכינים המצויים בתה הירוק, במיוחד אפיגאלוטקצ’ין גאלאט (EGCG), מעכבים את ספיגת הכולסטרול מהמעיים. בכך הם מפחיתים את רמותיו במחזור הדם. יתרה מכך, מדענים סבורים שקטכינים של תה ירוק מגבירים את הפירוק וההפרשה של כולסטרול. בכך הם תורמים עוד יותר להשפעותיו להורדת הכולסטרול.

בנוסף, תה ירוק הראה פוטנציאל בהפחתת רמות הטריגליצרידים. טריגליצרידים מהווים סוג אחר של שומן שנמצא בדם. רמות טריגליצרידים גבוהות קשורות לעיתים קרובות לסיכון למחלות קרדיווסקולריות. מחקרים העלו כי צריכת תה ירוק יכולה לעזור להפחית את הייצור והצטברות של טריגליצרידים בכבד, מה שמוביל לרמות נמוכות יותר בזרם הדם.

ניתן לייחס את ההשפעות המועילות של תה ירוק על בריאות הלב לתכונותיו נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות. הקטכינים (קטצ’ינים) והפלבנואידים המצויים בתה ירוק פועלים כנוגדי חמצון חזקים. הם מסייעים להפחתת מתח חמצוני ודלקת בעורקים. הדבר מועיל לשפר את תפקוד כלי הדם, למנוע היווצרות של קרישי דם ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

אמנם לתה ירוק יכולה להיות השפעות חיוביות על בריאות הלב. ברם, אין להסתמך עליו רק כשיטת טיפול או מניעה למחלות לב וכלי דם. תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה והקפדה על אורחות חיים בריאים, חשובים מאד לצד זה.