איזה תה מוריד סוכר? התה הייחודי שמפחית כולסטרול גבוה וגלוקוז בדם

איזה תה מסייע להפחית את רמות הסוכרים בדם? מיהו התה שעוזר להפחית שומני דם ולמה הוא בריא? מהו התה שמוריד כולסטרול וכיצד הוא משפיע על הגוף? תה הוא חליטה של עלים, מבוסס על מים רותחים. תה שחור, תה מבוסס צמחי מרפא כמו שיבא או תה עלים אחר. כולם משמשים כמשקה מחמם וטעים וגם מבריא. סוגי התה למיניהם מוכרים כתרופת סבתא מועילה למגוון בעיות. החל מתה כנגד שלשול, תה לשיפור כאבי בטן ותה להתקררות. אך לסוגים שונים של תה השפעות מגוונות גם בתחומים אחרים. תה ידוע בתכולת נוגדי החמצון העשירה שלו. אך איזה סוג תה יכול להועיל להפחתת הסוכר בדם? מה התה שמוריד רמות של כולסטרול מזיק ? איזה משקה נמצא במחקרים כמשפיע על שומני הדם והפחתת הסוכרתיות?

לפני שנפרט על התה הייחודי, נבהיר: אם אתם סובלים ממצב רפואי, מחלה, תסמין כמו עודף סוכר או כולסטרול עודף, הקדימו ועברו אבחון, ייעוץ וטיפול אצל רופא. אמנם שימוש בסוגי תה שונים, צמחי מרפא, מזונות ושינוי אורח חיים יכולים להועיל. אך ראשית לכל פנו לאבחון מעמיק על מנת לגלות את שורש הבעיה ולטפל בה כיאות. כך לפעמים סוכר גבוה או כולסטרול עודף נגרמים לפעמים ממחלות אחרות או תרופות. לכן ייתכן ותוספים טבעיים או תה יסייעו. אך נכון יהיה בליווי רפואי לזהות ולטפל בשורש הבעיה לפני הכל.

התה שמוריד כולסטרול גבוה ומפחית רמות של סוכר בדם

אז מיהו אותו תה שמסייע להפחית סוכר גבוה וכולסטרול בדם? זהו התה ירוק המופק מצמח הקמליה סיננסיס. תה ירוק מקמיליה סינית מהווה משקה נפוץ ובריא המצוי בשימוש כצמח מרפא במשך מאות שנים. מדענים הוכיחו במחקרים כי הייתה לו השפעה חיובית על רמות הכולסטרול. נוגדי החמצון הקיימים בתה ירוק, במיוחד קטכינים, מסייעים בהפחתת רמות הכולסטרול LDL (“הכולסטרול הרע”) בדמנו. מדענים הראו כי כולסטרול LDL גבוה קשור לסיכון מוגבר למחלות לב. ממצאים שונים הראו כי שתייה קבועה של תה ירוק מורידה כולסטרול LDL ומעלה את רמות הכולסטרול HDL (“כולסטרול טוב”).

איזה תה מוריד כולסטרול ומשפיע על הסוכר בדם? צילום: Pexels from Pixabay
איזה תה מוריד כולסטרול ומשפיע על הסוכר בדם? צילום: Pexels from Pixabay

תה ירוק קמיליה סיננסיס עשוי לסייע לווסת את רמות הסוכר בדם. הוא אף עשוי לסייע למנוע סוכרת על ידי שיפור הרגישות לאינסולין. תה ירוק זכה למחקר רב באשר לבחינת היתרונות הפוטנציאליים שלו על רמות הסוכר בדם ומניעת מחלת הסוכרת. ממצאים שונים הראו כי הקטצ’ינים- או קטכינים המצויים בתה ירוק יכולים לעזור לשפר את הרגישות לאינסולין. הם עשויים לעזור לתאים לספוג טוב יותר גלוקוז ולווסת את רמות הסוכר בדם. חוקרים הראו כי צריכה קבועה של תה ירוק קשורה בסיכון מופחת לפתח סוכרת מסוג 2. בנוסף, תה ירוק עשוי לסייע בהורדת רמות הסוכר בדם בצום. הוא עוזר לשפר את השליטה הגליקמית אצל אנשים עם סוכרת. עם זאת, חשוב לציין כי תה ירוק אינו אמור להחליף תרופות או ייעוץ רפואי בטיפול בסוכרת. כאמור, תמיד נמליץ על ייעוץ רפואי מקיף ותיאום של השימוש בתוספים וטיפולים משלימים בפיקוח הרופא.

הורדת סוכר בדם

מבחינה אמפירית, מדענים (Maruyama et al. 2008 ) הראו כי ריכוזים גבוהים יותר של תה ירוק היו קשורים לרמות נמוכות יותר של גלוקוז בדם בצום. באופן דומה חוקרים הראו, (Zhou et al, 2016) שצריכת תה ירוק לטווח ארוך השפיעה על מדדים המטולוגיים וסרולוגיים, כולל רמות גלוקוז. בנוסף, מחקר מטה-אנליזה (Liu et al 2013) הראה שצריכת תה ירוק אכן הובילה להפחתה משמעותית בריכוזי הגלוקוז וההמוגלובין A1c בצום. זאת בהתבסס על ממצאים ממחקרים באיכות גבוהה. לצד ממצאים לא משמעותיים במחקרים אחרים, ממצאים אלו ואחרים מראים שתה ירוק משפיע באופן חיובי על בקרת הגלוקוז ועל הרגישות לאינסולין.

מלבד השפעה על סוכר, תה ירוק יכול להועיל לא רק לבריאות הלב והפחתת שומני דם מזיקים; תה ירוק נמצא כמועיל למגוון היבטים אחרים. תכולת נוגדי החמצון העשירה שלו, במיוחד קטכינים, מסייעת כנגד לחץ חמצוני. היא מפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות. נוגדי החמצון בתה הירוק מסייעים גם להפחתת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים. יתרה מזאת הוא מסייע בניהול משקל והגברת תחושת השובע. זאת בגלל ההשפעה שלו על הגברת חילוף החומרים והאצת חמצון של שומן. מעבר לכך, תה מסוג זה הוכח כמשפיע על תפקוד המוח, וכמשפר יכולות קוגניטיביות ותפקוד מנטלי.