איך אפשר להוריד את רמת הסוכר בדם?

כיצד להפחית את הסוכר בדם? אילו מזונות מורידים סוכר? איך אפשר להוריד את רמת הסוכר בדם?מהן השיטות להפחית סוכר ללא תרופות? סוכר גבוה בדם מהווה תופעה עולמית מסוכנת. רמות סוכר גבוהות, טרום וסכרתיות וסוכרת מאפיינות אנשים רבים בחברת השפע. רמות גלוקוז גבוהות בדם המאפיינות גם חולי סוכרת אך גם בעלי סוכר גבוה מסיבות אחרות, מצריכות טיפול. הטיפול בסוכר גבוה כולל מספר סוגים של דרכים להורדת הסוכר בדם. החל מהפחתת רמות הסוכר באמצעות תזונה, הפחתת לחצים נפשיים, הורדה במשקל עודף, וכלה בשינוי תרופות שונות שמעלות סוכר, אבחון מחלות שמגבירות סוכר בדם וכלה בפעילות גופנית.

אז אילו מאכלים עוזרים להוריד סוכר בדם? אילו דרכים טבעיות להורדת סוכר מסייעות מלבד תרופות ושינוי תזונתי? כיצד ניתן להוריד את רמת הסוכר בדם? איך להפחית סוכר בדרך טבעית ללא תרופות? לפניכם פירוט של שש דרכים להורדת סוכרים בדם ללא תרופות ובאופן טבעי.

6 דרכים איך אפשר להוריד את רמת הסוכר בדם?. צילום: Pixabay RitaE
6 דרכים איך אפשר להוריד את רמת הסוכר בדם?. צילום: Pixabay RitaE

לפני שאנו פונים להעזר בשיטות להורדת סוכר בדם באופן טבעי איך אפשר להוריד את רמת הסוכר בדם בדרכים שונות, חשוב להוועץ ברופא מומחה ובדיאטנית. רופא מומחה יסייע לנו להבין לאשורן את הסיבות לסוכר הגבוה או התפתחות הסוכרת. בין אם מדובר בסוכר גבוה בשל לחצים נפשיים, מחלות לא מאובחנות או שימוש בתרופות. ובין אם מדובר בסוכרת בשל תזונה לקויה, השמנה או העדר פעילות גופנית. הבנה של הסיבות, ייעוץ והמלצות טיפוליות מתאימות יאפשרו לנטר, לאפיין ולטפל בבעיה באופן מעמיק ומתמשך. לאחר מכן נוכל להעזר בדיאטנית וברופא על מנת להתאים תפריט תזונתי להורדת סוכר.

6 דרכים איך אפשר להוריד את רמת הסוכר בדם?

אז איך להוריד את הגלוקוז בדמנו? אילו מזונות יסייעו להפחתת סוכר? איך אפשר להוריד את רמת הסוכר בדם? לפניכם 6 שיטות להורדת הסוכר בדם בדרכים טבעיות:

  1. הימנעות ממאכלים שמעלים את רמות הסוכר בדם. למשל נוכל להמנע מממתקים, מאכלים מקמח דגנים לא מלאים, מזון מעובד, חטיפים, עוגות, עוגיות ומאכלים מטוגנים.
  2. אכילת מאכלים אשר מורידים את רמות הסוכר בדם. למשל נאכל מזונות כמו אבוקדו, זרעי צ’יה, ברוקולי, בצל, עדשים, קינואה, תפוחים, שיבולת שועל, שוקולד מריר או שמן זית.
  3. צריכת תבלינים וצמחי מרפא המפחיתים גלוקוז בדם. למשל אכילה של קינמון, חילבה או כורכום מסייעת להפחתת הסוכרים בדם ום סוכרתיות. לדוגמה להפחית בצריכת המאכלים הכוללים סוכרים כמו ממתקים, משקאות ממותקים, עוגות, עוגיות, פסטה, אורז לבן, לחמים, מאפים, חטיפים ומזונות לא מעובדים.
  4. הקפדה על פעילות גופנית סדירה תעזור להפחתת רמות הסוכר בדם.
  5. שמירה על משקל מאוזן, ירידה במשקל וטיפול בהשמנת יתר יסייעו להורדת הסוכר בדם.
  6. ויסות רמות המתחים, המצוקות, הלחצים הרגשיים מהווה נדבך פסיכוסומטי משמעותי להורדת סוכר בדם. לכן הקפידו על אורח חיים מאוזן ורגוע, וטיפול במתחים, לחצים ומצוקות באופן סדיר שיסייע להוריד את הסוכר בדם.