איך לא להידבק בשפעת?

איך לא להידבק בשפעת? איך חוטפים שפעת או וירוס? כיצד להימנע מהידבקות במחלת השפעת ובוירוסים כמו התקררות? שפעת הינה מחלה נשימתית מדבקת ביותר. היא נגרמת על ידי נגיפי שפעת – וירוסים בדומה לנגיפי קורונה או נגיפי הצטננות.

מדי שנה, התפרצויות שפעת משפיעות על מיליוני אנשים ברחבי העולם. השפעת בדומה לנגיפים אחרים מביאה לתחלואה משמעותית ואף למקרי מוות רבים. עם זאת, על ידי יישום שיטות התמודדות והגנה מפני הידבקות, נוכל להפחית משמעותית את הסבירות לחלות בשפעת.

להמנע ממחלת השפעת: איך לא נדבקים בשפעת?

לפניכם אסטרטגיות יעילות למזער את הסיכון להידבקות בשפעת.

1. קבלו חיסון:
אמצעי המניעה היעיל נגד שפעת הוא חיסון שנתי. חיסוני שפעת מפותחים על בסיס מחקר מקיף ומעקב אחר זנים נגיפיים במחזור. קבלת חיסון נגד שפעת, מאפשר למחוסן לפתח חסינות נגד הזנים הנפוצים ביותר. חיסון מאפשר להפחית את הסיכון להדבק וסיבוכים חמורים. החיסון לא רק מגן על הפרט אלא מפחית אפדימיולוגית סיכון לקהילה, שומר על אוכלוסיות פגיעות, כגון תינוקות, קשישים ואנשים מדוכאי חיסון.

איך לא להדבק בשפעת? צילוםGundula Vogel Pixabay
איך לא להדבק בשפעת? צילוםGundula Vogel Pixabay

2. הקפידו על היגיינת ידיים:
שטיפת ידיים רגילה עם מים וסבון למשך 20 שניות לפחות מסייעת התפשטות נגיפי שפעת. נגיפי שפעת יכולים לשרוד על משטחים וחפצים במשך זמן רב. על ידי שטיפת ידיים לעתים קרובות, במיוחד לפני אכילה או נגיעה בפנים, נוכל לסלק וירוסים פוטנציאליים הנמצאים על הידיים, ולמזער את הסיכון להידבקות.

3. שימרו על היגיינת מערכת הנשימה:
שמירה על היגיינה נשימתית מועילה למניעת התפשטות נגיפי שפעת דרך טיפות נשימתיות. כיסוי הפה והאף עם טישו או במרפק בעת שיעול או התעטשות יכול להכיל ביעילות הפרשות נשימתיות המכילות את הנגיף. אם נאמץ הרגלי הגיינת הפצת רסס ממערכת הנשימה, נפחית סיכון למחלות כמו שפעת. כמו כן, ניקוי קבוע של משטחים בהם נוגעים לעתים קרובות מפחית את הסיכון להדבק באמצעות מגע עם רסס טיפתי על משטח שיחדור למערכת הנשימה.

רפואה ובריאות טובה:

4. הימנעו ממגע קרוב:
הימנעות ממגע קרוב עם אנשים המבטאים תסמינים דמויי שפעת מהווה רכיב העוזר למנוע הידבקות בשפעת. שפעת מתפשטת דרך טיפות הנפלטות בנשיפה. הטיפות יוצאות מהפה והאף על ידי אנשים הנושאים נגיף שפעת כשהם משתעלים, מתעטשים או מדברים. על ידי שמירה על מרחק של לפחות מטר אחד מאנשים סימפטומטיים, הסיכון לשאיפה של טיפות זיהומיות יופחת באופן משמעותי.

5. חיזוק מערכת החיסון:
למערכת חיסונית חזקה נודע תפקיד קריטי במניעת הידבקות בשפעת. אימוץ אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית סדירה, שינה מספקת ותזונה מאוזנת ועשירה בחומרים מזינים חיוניים, יכולים לחזק את המערכת החיסונית. שמירה על בריאות כללית טובה וניהול מצבים כרוניים יועילו לשיפור תפקוד מערכת החיסון. כך גם שימוש בצמחי מרפא ותוספים כמו אבץ או תוסף תזונה אומגה 3 או תה ירוק יכולים לשפר את התפקוד הבריאותי ולהועיל.