איך מורידים לחץ דם דיאסטולי?

כיצד אפשר להפחית לחץ דם דיאסטולי? איך מורידים לחץ דם סיסטולי? מהן הדרכים האפקטיביות ביותר להוריד את לחץ הדם ? יתר לחץ דם מהווה תופעה רפואית המשפיעה על מילארדי אנשים בעולם. בישראל לבדה מעל מליון איש סובלים מלחץ דם גבוה. יתר לחץ דם משפיע על מגוון היבטים פיזיולוגיים, תפקודיים ובריאותיים. לחץ דם גבוה מוביל למחלות בכליות ובמיוחד לשבץ מוחי ובעיות לב וכלי דם, התקפי לב ואי ספיקת לב. קיימים פתרונות שונים איל מורידים לחץ דם דיאסטולי וסיסטולי. שיטות ודרכים להוריד יתר לחץ דם בדרכים טבעיות או באמצעות שימוש בתרופות לטיפול ביתר לחץ דם מוצעות על ידי הרפואה.

איך מורידים לחץ דם דיאסטולי וסיסטולי? צילום: Pixabay fotoblend
איך מורידים לחץ דם דיאסטולי וסיסטולי? צילום: Pixabay fotoblend

מי שסובל מיתר לחץ דם – כלומר מעל לחץ דם של 80 מ”מ כספית כלחץ דם דיאסטולי ומעל 120 מ”מ כספית של לחץ דם סיסטולי חורג מהערך התקין של לחץ דם. לכן אם הינכם סובלים מלחץ דם גבוה עליכם לפנות לרופא מומחה לאבחון, ייעוץ וטיפול.

איך מורידים לחץ דם דיאסטולי וסיסטולי?

לצד טיפולים רפואיים מקובלים כמו תרופות איך מורידים לחץ דם דיאסטולי? איך מטפלים ביתר לחץ דם? איך מורידים לחץ דם סיסטולי? לפניכם מפורטות עיצות ותשובות:

1. טיפול תרופתי להורדת לחץ דם : לעיתים קרובות ובמיוחד כשיתר לחץ הדם ברמה 1 או 2 ולא במצב של טרום לחץ דם גבוה או כששינוי אורח החיים לא מועילים הרופא המומחה ימליץ על תרופות להורדת לחץ דם. ניתן להשתמש בתרופות ביניהם חוסמי סידן, מעכבי אנזימים וקולטנים, תרופות להרחבת כלי דם במישרין, מעכבי מערכת עצבים סימפטטית, תרופות משתנות ועוד.

2.  הורדה במשקל, שמירה על משקל תקין וטיפול בעודף משקל; אחת הפעולות החשובות ביותר להפחתת לחץ הדם שלהם היא לשמור על משקל תקין. משקל עודף מגדיל את כמות העבודה שעל הלב לעשות כדי לשאוב דם. זה מוביל ללחץ גבוה יותר בעורקים.

3. צריכה של מזונות בריאים וחומרים טבעיים, צמחי מרפא להורדת לחץ דם כמו שום או קינמון ועוד הינה דרך אפקטיבית נוספת איך מורידים לחץ דם דיאסטולי או סיסטולי. אכילת תזונה בריאה המכילה הרבה פירות וירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים יכולה לסייע בשמירת משקל תקין, הרזיה והפחתת יתר לחץ דם.

4. פעילות גופנית מהווה נדבך חיוני בהפחתת לחץ דם גבוה. פעילות גופנית סדירה משפרת את זרימת הדם ומסייעת ללב לשאוב ביעילות רבה יותר. אנשים הסובלים מיתר לחץ דם נדרשים לבצע פעילות גופנית סדירה כ5-6 פעמים בשבוע בהתאם להמלצות הרופא המטפל ומאפייניהם.

עוד בנושא לחץ דם:

5. הפחתת צריכת הנתרן תסייע בהפחתת לחץ דם גבוה. מזונות מעובדים וארוזים רבים מכילים רמות גבוהות של נתרן. הנתרן מוביל לעליית לחץ הדם. מי שסובל מלחץ דם גבוה צריך להגביל את צריכת הנתרן.

6. הפסקת עישון והימנעות מאלכוהול להורדת לחץ הדם: הימנעות מעישון סיגריות, נרגילה, ומצריכת אלכוהול תסייע לסובלים מיתר לחץ דם.

7. טיפול בבעיות שינה, הקפדה על שינה מספקת: בעיות שינה, מיעוט שינה או שינה לא סדירה או לא תקינה מגבירות את לחץ הדם.

8. הפחתת מצוקות, מתח, לחץ נפשי להפחתת לחץ דם גבוה. ויסות לחץ נפשי, מצוקות רגשיות, סטרס ומתחים יסייעו להפחתת לחץ הדם.

9. הפסקת השימוש בתרופות הגורמות ליתר לחץ דם גבוה ביניהם נוגדי דלקת או תרופות נגד הפרעת קשר או גלולות מניעת הריון .

10. טיפול במחלות המובילות לעודף לחץ דם: מצבים רפואיים שונים כמו למשל בעיות הורמונליות מובילים לעודף לחץ דם. כך גם מחלות מסוימות כמו  מחלות כליה עשויות לגרום ללחץ דם גבוה. אבחון, ניטור וטיפול במחלות אלה יכול לסייע להפחתת יתר לחץ דם.

כאמור, מעבר לטיפולים טבעיים ושיטות ללא תרופות להורדת לחץ הדם ייתכן והרופא המטפל ימליץ על שימוש בתרופות להורדת לחץ דם. חשוב להוועץ ברופא מומחה על מנת לבחון את הצורך בטיפול תרופתי בנוסף לשינוי באורח החיים על מנת לברר את גורם הבעיה ולטפל בתרופה ואמצעים תומכים מותאמים שהם הטובים ביותר לצרכיו ומאפייניו של המטופל.