7 דרכים איך מעלים את הכולסטרול HDL?

כיצד להעלות כולסטרול HDL ? כיצד להפחית כולסטרול רע LDL? כולסטרול משמש רכיב חשוב בגופנו למגוון תפקודים מערכתיים ותאיים. רמות תקינות של כולסטרול בדם חשובות לתפקוד. ואולם עודף כולסטרול בדם הוא מזיק ומגביר את הסיכון למחלות לב קרדיו ווסקולריות, שבץ מוחי ותהליכים טרשתיים ודלקתיים. לכן מי שמתאפיין ברמות גבוהות של כולסטרול בדם – היפרכולסטרולמיה נדרש להפחית את עודף שומני הדם בהקדם. אז איך מעלים את הכולסטרול HDL – הכולסטרול הטוב באופן טבעי? אילו דרכים טבעיות יש להעלות את הכולסטרול הטוב HDL בדם?

איך מעלים את הכולסטרול HDL? צילום: Pixabay Karolina Grabowska
איך מעלים את הכולסטרול HDL? צילום: Pixabay Karolina Grabowska

לפני שפונים לדרכים טבעיות להעלות כולסטרול HDL או להפחית את הכולסטרול מסוג LDL נדגיש את החשיבו של קבלת אבחון, ייעוץ, טיפול וניטור רפואי מקיף. הגורמים לכולסטרול גבוה מגוונים. מלבד תזונה לא בריאה, העדר פעילות גופנית וגורמי סיכון, ישנן סיבות לכולסטרול גבוה שחשוב לזהות ולטפל בהן ולא באמצעות דרכי עזר טבעיות איך להעלות כולסטרול טוב אלא באמצעות טיפול רפואי ושינוי תרופתי. זיהוי דורמים אלה הוא חשוב במיוחד; מזיהוי מחלות שונות הגורמות לכולסטרול גבוה וכלה בתרופות מסוימות המעלות את רמות שומני הדם. לאחר אבחון, ייעות וטיפול רפואי רבים מתחילים בשינוי אורחות החיים להפחתת כולסטרול גבוה.

7 שיטות: איך מעלים את הכולסטרול HDL?

לצד טיפול תרופתי לטיפול בכולסטרול, הדרכים להעלאות רמות הכולסטרול הטוב מגוונות. אז איך להעלות את רמת הכולסטרול הטוב בגופנו? כיצד להפחית את רמת הכולסטרול הרע בדם מסוג LDL? מה הדרכים האפקטיביות לשיפור שומני הדם? איך מעלים את הכולסטרול HDL?

1. הקפידו על תפריט מותאם להורדת כולסטרול רע ולהגברת כולסטרול טוב: הגבירו את צריכת מאכלים להעלאת כולסטרול טוב כמו ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים ושומנים בריאים, כמו אלה המצויים בשמן זית, אבוקדו ודגים.

2. בצעו באופן סדיר פעילות גופנית והמנעו מאורח חיים יושבני. פעילות ספורטיבית בעצימות בינונית חמישה או שישה ימים בשבוע למשך 30 דקות או יותר תסייע להעלות את כולסטרול HDL בגוף

3. הפסיקו לעשן או הורידו משמעותית בכמות העישון: הפסקת או צמצום העישון יסייע להעלאת כולסטרול HDL והפחתת כולסטרול מזיק LDL.

4. הורידו במשקל עודף: הפחתה במשקל לסובלים מהשמנת יתר תסייע להעלות את רמות הכולסטרול HDL הטוב.

5. צמצמו את צריכת האלכוהול: אלכוהול מפחית את רמות כולסטרול HDL הטוב. לכן הגבילו את שתיית האלכוהול על מנת לסייע כנגד בעיות כולסטרול.

6. פעלו בהתאם להתוויות הרפואיות שהוצעו לכם על ידי הרופא המטפל כולל הקפדה על תפריט תזונתי מותאם כפי שהוצע, נטילת תרופות להורדת כולסטרול במועד, אבחון מקיף ושמירה על ניטור המצב באופן סדיר.

7. שלבו בתזונה צמחים להורדת כולסטרול, תוספים ותבלינים שהוכחו במחקרים כמועילים לטיפול בשומני דם. למשל שימוש בקינמון, חילבה, כורכום, סטרולים או תה ירוק.