איך מתמודדים עם לחץ דם גבוה?

למה לחץ דם גבוה זה מסוכן? איך מתמודדים עם לחץ דם גבוה? מתי לחץ דם נחשב גבוה? איך מורידים יתר לחץ דם ? מתי לחץ דם גבוה מסוכן? מה מוריד לחץ דם גבוה? לחץ דם גבוה מהווה בעיה עולמית. בעידן המודרני אורח החיים מוביל להרגלים התורמים לעלייה בלחץ הדם. לחץ דם גבוה מסוכן כיוון שהוא מוביל לאורך זמן לחסימה של כלי הדם וקריעתם. זה בתורו מוביל למחלות שונות וסיכון מוגבר למוות. לחץ כיצד מתמודדים עם לחץ דם גבוה? מה מוביל ללחץ דם עודף ומה לעשות עם יתר לחץ דם? לפניכם מפורטים הגורמים ללחץ דם גבוה וכיצד מתמודדים איתם.
10 דרכים איך מתמודדים עם לחץ דם גבוה? צילום: Pexels pixabay
10 דרכים איך מתמודדים עם לחץ דם גבוה? צילום: Pexels pixabay

ערך הנמוך במדידת לחץ הדם קרוי לחץ דם דיאסטולי. כאשר ערך זה גבוה מ80 הדבר אינו תקין ולא בריא. לעומת זאת ערך לחץ הדם הגבוה מכונה לחץ דם סיסטולי. ערך זה מבטא  את שיא הלחץ בכלי הדשם בזמן הזרקמת הדם לעורקים בפעימת הלב. כאשר הערך הזה עולה על 120 הדבר אינו תקין ונחשב כהתחלת סיכון מוגבר למחלות. כאשר אנו מודדים לחץ דם קיימים שני מספרים המייצגים את לחץ הדם בכלי הדם. רמות לחץ דם תקינות בגופנו הן בערכים של 120/80. כאשר לחץ הדם התקין עולה מרמה זו מתחיל הדבר להוות סיכון בריאותי. סיכון זה עלול לגרור הגברת הסכנה ללקות בשבץ מוחי ומחלות לב כולל אי ספיקת לב והתקף לב ומחלות אחרות.

נציין כי למרות שקיימות שיטות שונות איך להפחית לחץ דם עודף, חשוב להוועץ ולאבחן ולקבל המלצות טיפוליות לפני יישום שיטות אלה ואחרות. ייעוץ, ניטור, אבחון וטיפול רפואי יסייעו להתמודדות עם עודף לחץ הדם ומהווים נדבך חשוב והכרחי.

10 דרכים איך מתמודדים עם לחץ דם גבוה?

למה לחץ דם גבוה מסוכן? כיצד להתמודד עם לחץ דם גבוה? איך להוריד יתר לחץ דם? לבד מגנטיקה, גיל, תזונה לקויה ומתח נפשי ישנם גורמים שונים ליתר לחץ דם. מתי לחץ הדם מסוכן ומזיק? אילו פעילויות מורידות יתר לחץ דם? מה אפשר לעשות שמוריד לחץ דם גבוה?

  1. תזונה לקויה וריבוי נתרן בתפריט מגבירה את הסיכון ללחץ דם גבוה. לכן, הוועצו בגורם מקצועי לשינוי התפריט התזונתי לאיזון יתר לחץ דם.
  2. פעילות גופנית מועטה או העדרה גוררים לחץ דם מוגבר. לכן, הגבירו את עצימות ותכיפות הפעילות הגופנית בליוויי גורם רפואי ומאמן להפחתת יתר לחץ דם.
  3. השמנה ומשקל יתר מובילים ליתר לחץ דם. הרזייה ושמירה על משקל מאוזן יסייעו להפחתת עודף לחץ דם.
  4. שתיית אלכוהול גוררת עליה בלחץ הדם. להפחתת עודף לחץ דם הפחיתו בשתיית אלכוהול.
  5. אורח חיים הכולל מתח, מצוקות נפשיות, סטרט ועומס רגשי מעלים את לחץ הדם. אם ברצונכם לווסת את יתר לחץ הדם ולהפחיתו, שנו את אורח החיים ואמצו הרגלים להפחתת הלחצים הנפשיים.
  6. בעיות רפואיות חוסר איזון הורמונלי או בעיות בבלוטות בבלוטת התריס ומחלות כליה מגבירים את הסיכון לעודף לחץ דם  לכן, יש להוועץ ברופא לאבחון וטיפול בבעיות ומחלות אלה.
  7. צריכת תרופות כמו נוגדי דלקת מעלים לחץ דם. לכן מצאו אלטרנטיבות לטיפול בבעיות אלה באמצעות תרופות אחרות המתאימות למצב.
  8. צריכת חומרים כמו קפה או אמפטמינים מגבירים את לחץ הדם. הפחתת צריכתם תסייע להורדת לחץ דם גבוה.
  9. שינה לא טובה ובעיות בשינה מעלות את הסיכון ליתר לחץ דם. טיפול בבעיות שינה יסייע לויסות יתר לחץ דם.
  10. עישון תורם לעליה בלחץ הדם ולכן מומלץ להפחית עד הפסקה מוחלטת של עישון סיגריות לשם הורדת לחץ הדם.