דיאטה דלת אשלגן – מזונות עתירי אשלגן

נדרשים להקפיד על צריכת אשלגן מועטה? אילו מזונות מתאימים לדיאטה דלת אשלגן ומהי רשימת המזונות שהינם עתירי אשלגן? לפניכם רשימת מזונות שיש להמנע כאשר סובלים מריכוז אשלגן גבוה או לצרוך אותם כשיש מחסור באשלגן.

דיאטה דלת אשלגן - מזונות עתירי אשלגן. צילום: Pixabay Rob Owen-Wahl 1238252_1280
דיאטה דלת אשלגן – מזונות עתירי אשלגן. צילום: Pixabay Rob Owen-Wahl 1238252_1280

אשלגן Potassium נחשב מינרל חשוב ביותר המשפיע על מגוון תפקודים פיזיולוגיים. רמה נמוכה של אשלגן או רמה גבוה שלו עלולים לפגוע בגופנו באופן קשה ונחשב מסוכן במיוחד. אנשים הנוטלים תרופות מסוימות, מי שסובלים ממחלות או מצבים רפואיים שונים כמו תפקוד לקוי של הכליות ואחרים נדרשים להגביל את הצטברותו בגוף ולכן נדרשים לדיאטה דלת אשלגן.

לשם כך יש להוועץ במומחים בתחום ובפרט גם בדיאטנית להתאמת התפריט התזונתי למצב הרפואי ולמגבלות כך שנצרוך מזונות עם מעט אשלגן ונמנע מצריכה עודפת של אשלגן באמצעות אכילה של מזונות עשירים באשלגן.

דיאטה דלת אשלגן – מזונות עתירי אשלגן

במקרים כאלה ואחרים דיאטה דלת אשלגן היא חשובה. במקרים אלה יש להמנע בתפריט ממזונות עתירי אשלגן. לפניכם מפורטת רשימה של מזונות רשימת המאכלים עם אשלגן גבוה. הרשימה מפרטת מזונות עשירים באבץ לפי תכולה למאה גרם או לכוס או למנה :

 

מזון עשיר באשלגן  כמות האשלגן במיליגרם
עלי סלק אדום 1300 מ”ג לכוס
שעועית לימה 970 מ”ג לכוס
מנגולד 960 מ”ג לכוס
תפוחי אדמה 920 מ”ג ליחידה בינונית
דלעת ערמונים 895 מ”ג לכוס
תרד 840 מ”ג לכוס
מיץ גזר 690 מ”ג לכוס
גרגיר הגינה 300 מ”ג לכוס
דלורית 580 מ”ג לכוס
גזר לבן 570 מ”ג לכוס
בטטה 570 מ”ג לכוס
רגלת הגינה 560 מ”ג לכוס
קולרובי מבושל 560 מ”ג לכוס
ברוקולי 550 מ”ג לכוס
פטריות פורטבלו 530 מ”ג לכוס
רסק עגבניות בשימורים 530 מ”ג לכוס
מיץ עגבניות 530 מ”ג לכוס
שעועית לבנה 518 מ”ג לכוס
ארטישוק 480 מ”ג לכוס
סלרי 470 מ”ג לכוס
קסאווה 450 מ”ג לכוס
פולי סויה או אדממה 440 מ”ג לחצי כוס
שעועית  415 מ”ג לחצי כוס
גזר 410 מ”ג לכוס
תירס 380 מ”ג לכוס
עדשים 366 מ”ג לכוס
אבוקדו 365 מ”ג לחצי כוס
פירות
מיץ שזיפים 700 מ”ג לכוס
גויאבה 688 מ”ג לכוס
קיווי 562 מ”ג לכוס
מיץ רימונים 533 מ”ג לכוס
מיץ תפוזים 496 מ”ג לכוס
מלון 473 מ”ג לכוס
בננה 450מ”ג לבננה בינונית
ענבים 415 מ”ג לכוס
פומלה 410 מ”ג לכוס
משמש 400 מ”ג לכוס
מזונות אחרים
יוגורט נקי ללא תוספות ללא שומן 625 מ”ג לכמאתיים חמישים גרם
חלב רזה 382 מ”ג לכוס
משקה סויה 292 מ”ג לכוס