9 דרכים טבעיות להורדת כולסטרול

אילו דרכים טבעיות להורדת קיימות יכולות לסייע? מה לא לאכול כשהכולסטרול  גבוה? אילו צמחים מורידים כולסטרול? מה השפעתו של מיץ לימון על כולסטרול בדם? אילו תרופות סבתא מסייעות להפחתת כולסטרול בדם?

חשוב לזכור שלפני פנייה לפתרונות טבעיים, תוספים או שיטות טיפול טבעיות להורדת כולסטרול, יש לפנות לרופא לאבחון, ייעוץ וטיפול מעמיק. חשוב לתיין כי מלבד הימנעות מאלכוהול, עישון ועודף משקל, נוכל לבדוק עם הרופא המטפל לפני כל פניה לדרכים טבעיות להורתד כולסטרול, האם גורמים בסיסים גורמים לעודך כולסטרול בגופנו. כך, למשל לפני שנפנה לנורדת כולסטרול בדרך טבעית כדי לברר האם תרופות שאנו לוקחים באופן קבוע כמו נוגדות דלקת לא סטרואידיות הם הגורם לעודף כולסטרול. או לבחון האם מחלות כמו סוכרת, זאבת או בעיה בבולטת התריס אחראית לעודף כולסטרול בדם.

עוד בנושא טיפול בכולסטרול:

9 דרכים טבעיות להורדת כולסטרול – להוריד כולסטרול בדרך טבעית

תזונה מהווה גורם חשוב המוביל לעודף כולסטרול. לכן הדרך הטבעית היסודית לטיפול בהיפרכולסטרולמיה היא שינוי התפריט התזונתי. הפחתה של מאכלים שמעלים את הכולסטרול וצריכת מזונות המעלים את הכולסטרול הטוב היא כלי ראשון במעלה לטיפול בעודפי הכולסטרול.
9 דרכים טבעיות להורדת כולסטרול - איך להוריד כולסטרול בדרך טבעית. צילום: Pixabay Elocin91
9 דרכים טבעיות להורדת כולסטרול – איך להוריד כולסטרול בדרך טבעית. צילום: Pixabay Elocin91
בנוסף, קיימות דרכים איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית כמו למשל תבלינים להורדת כולסטרול, תרופות סבתא כצמחי מרפא שמורידים כולסטרול בדם ועוד. כאמור, חשוב להוועץ ולקבל טיפול ואבחון מרופא באופן מתאים ולוודא עימו אילו תרופות טבעיות להפחתת כולסטרול ומה מהטיפולים המוצעים תואמים את מצב המטופל, הטיפול ומאפייניו. לפניכם מפורטות דרכים טבעיות להורדת כולסטרול :
  1. שלבו בתזונה תבלינים וצמחי מרפא להורדת כולסטרול . למשל שלבו בתזונה קינמון, וחילבה, ליקוריץ, כורכום או חילבה.
  2. אכילת תזונה עשירה בפירות, ירקות ודגנים מלאים המפחיתים שומני דם. צריכת מאכלים שמורידים כולסטרול חשובה והיא תסייע להורדת כולסטרול.
  3. שילוב שומנים בריאים בתזונה , כמו אלה המצויים באגוזים, זרעים ודגים כמו סרדינים מסייעת להוריד את הכולסטרול.
  4. פעילות גופנית סדירה כאמור, יכולה להעלות את הכולסטרול הטוב (HDL) ולהפחית את הכולסטרול הרע (LDL). לכן הקפידו על התעמלות תדירה ובעצימות בינונית התואמת למצבכם הרפואי.
  5. שמירה על משקל תקין באמצעות תזונה ופעילות גופנית יכולה גם להוריד את הכולסטרול.
  6. צריכת סיבים מסיסים המצויים בסובין שיבולת שועל, שעורה, אגוזים, זרעים, פירות, ירקות ושעועית יכולה לסייע בהורדת כולסטרול.
  7. שלבו ירקות בתזונה להורדת כולסטרול כמו לימון, שום להורדת כולסטרול, בצל או ירקות אחרים.גם מיץ לימון מסייע להפחתת כולסטרול והוא מומלץ.
  8. הפסקת עישון מסייעת להפחתת רמות הכולסטרול.
  9. הימנעות מצריכת אלכוהול מופרזת עוזרת להוריד כולסטרול גבוה בדם.