האגוזים המסתוריים למראה עור צעיר, הרזיה והפחתת עצירות

מיהם האגוזים המסתוריים המסייעים לבריאות העור ומראה עור רענן? מהו האגוז הייחודי המסייע להפחתה במשקל ולמי שרוצה לשמור על משקל תקין? מי האגוזים שעוזרים למערכת העיכול, לעצירות ותנועת מעיים תקינה? מהם האגוזים הטעימים שמסייעים לבריאות הלב ומניעת מחלות עיניים? אגוזים שונים ידועים בתכונותיהם הייחודיות לשיפור הבריאות בהיבטים רבים. מיהו אותו אגוז טעים שמסייע לבריאות במגוון היבטים?

קשיו - האגוז הייחודי להורדה במשקל, הפחתת סוכר, עצירות ונגד בעיות עיניים ומוח. צילום Okan Caliskan Pixabay
קשיו – האגוז הייחודי להורדה במשקל, הפחתת סוכר, עצירות ונגד בעיות עיניים ומוח. צילום Okan Caliskan Pixabay

לפני שנפרט אודות אגוז ייחודי זה נדגיש: אם הינכם סובלים ממחלות, מצבים רפואיים או תסמינים כמו עצירות, מחלות לב, בעיות ראיה או כולסטרול לדוגמה פנו לאבחון מקיף, ייעוץ וטיפול. אמנם צריכת מזונות מסוימים, תוספים, ויטמינים, צמחי מרפא או טיפולים משלימים יכולה לסייע. ואולם נמליץ להוועץ ברופא לפני השימוש בהם לבחינת ההתאמה והאפשרות שלהם להועיל או להזיק ולהתנגש בטיפולים קיימים. אז לאחר שבהנחה ונועצנו ברופא והמצב מאפשר זאת, מהו אותו אגוז ייחודי שמסייע להפחתת משקל עודף, עצירות ובעיות עיכול ושיפור בריאו תהלב, העינים והעור?

סודות האגוזים הטעימים

אלו הם אגוזי קשיו! אגוזי הקשיו הינם אגוזים טעימים ומזינים במיוחד בעלי סגולות ייחודיות כמו מראה עור בריא, בריאות העיניים והעיכול והעצמות והמפרקים. האם קשיו באמת בריא? בהחלט כן, אגוזי קשיו כוללים ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ורכיבים מועילים. יתרונות בריאותיים. כתזונאית, אני נרגש לשתף אתכם בנפלאות האגוזים האלה בצורת כליה. בואו נעמיק במה זה אגוזי קשיו, התוכן התזונתי שלהם והיתרונות הרבים שלהם לבריאות האדם.

קשיו הם אגוזי עץ שמקורם בעץ הקשיו, שמוצאו בברזיל. לאגוזי קשיו יש טעם מתקתק ויחודי שהופך אותם למתאימים למנות מלוחות ומתוקות. מבחינת תזונה, אגוזי קשיו עמוסים בוויטמינים, מינרלים וחומרי תזונה חיוניים אחרים. אך מה טוב בקשיו? האם קשיו טבעי בריא? האם קשיו קלוי בריא לנו? בתשובה כללית נציין כי אגוזי קשיו כמו אגוזים ומזונות רבים אחרים בריאים בשל תכולת הרכיבים השונים בהם כאשר הם נאכלים בלי עיבוד וללא קלייה. כאשר קשיו עובד חימום משתנה ההרכב של חומצות השומן בו והוא נהפך לפחות בריא.

בצורתם הטבעית, אגוזי קשיו מהווים מקור מצוין לשומנים בריאים. הם עשירים בשומנים חד בלתי רוויים. שומנים אלה בריאים ללב ויכולים לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול “הרע” LDL . בנוסף הם עשויים להעלות את רמות הכולסטרול ה”טוב” HDL. שומנים אלו גם מספקים מקור טוב לאנרגיה ומסייעים בספיגת ויטמינים מסיסים בשומן. לצד זה, אגוזי קשיו משמשים מקור טוב לחלבון. זה הופך אותם למאכל מוביל עבור צמחונים וטבעונים.

ויטמינים ומינרלים המצויים בקשיו כוללים ויטמין E, ויטמין K, מגנזיום, זרחן, אבץ ונחושת. ויטמין E הוא נוגד חמצון רב עוצמה המסייע בהגנה על התאים מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. ויטמין K נחוץ לקרישת הדם ולבריאות העצם. מגנזיום מסייע לתפקוד השרירים והעצבים ותורם לעצמות חזקות. זרחן חשוב ומשמעותי להפקת אנרגיה ולבריאות העצמות. לעומתם, אבץ מעורב בתפקוד החיסוני וריפוי פצעים. ואילו נחושת מסייעת לספיגת ברזל וייצור קולגן.

קשיו – האגוז הייחודי להורדה במשקל, הפחתת סוכר, עצירות ונגד בעיות עיניים ומוח

למה קשיו בריא? מהן סגולותיו של הקשיו? לקשיו תועלות רבות. לפניכם פירטנו את היתרונות הרבים של אגוזי קשיו לבריאות:

1. בריאות הלב: שומני חד בלתי רוויים, סיבים ונוגדי חמצון מצויים בקשיו ומסייעים לבריאות הלב. הם משפיעים על כך על ידי הפחתת רמות הכולסטרול, דלקות ולחץ חמצוני.

2. שמירה על משקל תקין והרזייה: למרות היותו עתיר בקלוריות, מחקרים מראים ששילוב כמויות מתונות של אגוזי קשיו בתזונה מאוזנת אינו מביא לעליה במשקל. השילוב של שומנים בריאים, חלבון וסיבים בקשיו דווקא מסייע לתחושות של מלאות ושובע. בכך הוא מסייע לתהליכי הרזיה ושמירה על משקל תקין.

3. ויסות סוכר בדם: לקשיו יש אינדקס גליקמי נמוך. קשיו מוביל עלייה איטית והדרגתית יותר ברמות הסוכר בדם והפחתת סיכון לסוכרת. זה הופך אותם למתאים למי שרוצה לשמור על רמות סוכר יציבות בדם.

4. בריאות העצם: קשיו מהווה מקור איכותי למינרלים כמו מגנזיום, זרחן ונחושת. מינרלים אלה ורכיבים אחרים בו מועילים לשמירה על עצמות חזקות ובריאות, צפיפות וחוזק העצם, והפחתת סיכון למחלות עצם כמו אוסטאופורוזיס.

5. תפקוד קוגניטיבי: הרמות הגבוהות של מגנזיום וויטמין K לצד רכיבים מועילים נוספים בקשיו עשויות להשפיע על שיפור תפקוד קוגניטיבי והפחתת הסיכון לירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל.

אגוזים לבריאות טובה

6. תמיכה חיסונית: אגוזי קשיו מכילים אבץ, המועיל לתפקוד המערכת החיסונית. אבץ מועיל בייצור תאי מערכת החיסון ומסייע בריפוי פצעים ובמלחמה בזיהומים.

7. בריאות העין: אגוזי קשיו מכילים כמויות קטנות של תרכובות נוגדי חמצון כמו לוטאין וזאקסנטין. לוטאין וזאקסנטין מועילים לבריאות העיניים. הם מסייעים להגן מפני ניוון מקולרי וקטרקט הקשורים לגיל.

8. בריאות העור: הקשיו מכיל נוגדי חמצון כמו ויטמין E המגנים על העור מפני נזקים והזדקנות מוקדמת. השומנים הבריאים בקשיו מסייעים בהענקת לחות לעור. אגוזי קשיו משמשים מקור טוב לנחושת, המסייעת בייצור קולגן ומועיל לעור. התכונות האנטי דלקתיות של אגוזי קשיו יכולות לסייע בהפחתת אדמומיות וגירוי במצבי עור כמו אקנה ואקזמה. בנוסף, הוויטמינים והמינרלים בקשיו מועילים לתהליכי הריפוי הטבעיים של העור.

9. בריאות מערכת העיכול: אגוזי קשיו משמשים כמקור טוב לסיבים תזונתיים, המועילים לפעילות מערכת העיכול. צריכת סיבים נאותה מסייעת במניעת עצירות, מקדמת יציאות סדירות ותומכת באוכלוסיית חיידקי מעי בריאה.