האם בצל מוריד סוכר?

האם בצל מוריד סוכר? כיצד בצל מסייע לאנשים עם סוכרת או טרום סוכרתיים? מה השפעתו של בצל על שומני הדם, לחץ הדם, הפחתת הסיכון לסרטן ועוד? על פי מגוון מחקרים מדעיים ובהתאם לאמונה העממית הרווחת בתרופות סבתא מגוונות, לבצל יש סגולות מגוונות. בצל מסייע במגוון מחלות ומצבים בריאותיים. אך האם ידעתם שיש לו גם השפעה חיובית על רמות הסוכר בדם?

ממצאי מחקרים מדעיים מצביעים על כך שבצל עשוי לעזור להפחית את רמות הסוכר בדם, מה שהופך אותו לתוספת מועילה וטעימה לתפריט התזונתי, במיוחד לאנשים סוכרתיים או טרום סוכרתיים.

עוד בנושאי תזונה בריאה:

ככלל, בצל הוא ירק רב תכליתי מזין ומועיל, טעים ועמיד שניתן לשלב אותו במגוון מאכלים. לצד זה, בצל נחשב כירק מזין במיוחד המכילים מגוון ויטמינים ומינרלים ולכן מומלץ לשלבו בכל ארוחה כדי לקדם את הבריאות בכלל ולטיפול במצבים בריאותיים מסוימים כמו הפחתת סוכרתיות, בליווי ייעוץ מקצועי.

 האם בצל מוריד סוכר?

האם בצל מוריד סוכר? איך בצל מסייע לאנשים טרום סוכרתיים או סוכרתיים? בצל מסווג כירק מאכל מסוג שום ממשפחת הנרקיסיים. הוא משתייך לסוג השום הכולל ירקות כמו שום, כרישה ובצל שאלוט. ירקות אלה מכילים תרכובות הנקראות פוליפנולים, אשר נחשבות כמסייעות בהפחתת רמות הסוכר בדם.

מחקרים הצביעו על כך שפוליפנולים עשויים לפעול במספר דרכים כדי לסייע בהורדת רמות הסוכר בדם. ראשית, הם עשויים לעזור להפחית את כמות הסוכר שנספגת מהמזון שאתה אוכל. שנית, הם עשויים לעזור לשפר את רגישות הגוף לאינסולין, מה שעוזר לשמור על רמות הסוכר בדם. לבסוף, פוליפנולים עשויים לעזור להפחית את הדלקת, שהינה גורם תורם במחלת הסוכרת.

בצל אכן מוריד סוכר בדם. אך בנוסף לפוטנציאל של בצל וירקות מסוג שום להפחית את רמות הסוכר בדם, בצל מספק גם תועלת בריאותית נוספת; בצל הוא ירק עשיר בסיבים, מה שיכול לעזור לשמור על תחושת שובע לאורך זמן ויכול לעזור להורדה של רמות הכולסטרול בדם.

זאת ועוד, בצל מהווה מקור טוב לויטמין C ונוגדי חמצון אחרים, שיכולים לעזור לחיזוק המערכת החיסונית. בבצל ויטמינים ומינרלים, נוגדי חימצון, אנטי אוקסידנטים וסיבים תזונתיים. הללו משפיעים באופן מועיל על מי שצורך בצל בקביעות. צריכת בצל משפיעה לטובה לא רק על הפחתת רמת הסוכר בדם אלא גם על הפחתת הסיכון לסרטן, שיפור תפקוד מערכת העיכול, הפחתת דלקתיות ועוד.

למרות שבצל עשוי להועיל לסובלים מסוכרת, חשוב לזכור שיש לאכול אותו במתינות. אכילת יותר מדי בצל עלולה להשפיע דרמטית על רמות הסוכר בדם, לכן חשוב לעקוב אחר מינון ואופי הצריכה של בצל ולהעזר בו באופן מתון ומותאם למצב הרפואי ולטיפול, לרבות התרופות שאנו צורכים, בליווי רפואי .

לסיכום, בצל עשוי להועיל לסובלים מסוכרת או טרום סוכרת בשל הפוטנציאל שלו להפחית את רמות הסוכר בדם. בצל יכול גם לספק יתרונות בריאותיים אחרים, כגון תפקוד שיפור של מערכת החיסון, רמות כולסטרול נמוכות יותר ותחושת שובע מוגברת. עם זאת, חשוב לזכור לצרוך אותו באופן מבוקר בהתאם למצב המטופל.