הגרעינים הטעימים שעוזרים להרזייה, נשירת שיער, טיפוח העור, מחלות לב, סכרת, בעיות שינה וערמונית

מיהם הזרעים הטעימים שמסייעים להפחית במשקל? מהם הגרעינים שמועילים נגד בעיות בבלוטת הערמונית? מהו הזרע הייחודי שעוזר כנגד בעיות שינה? מיהם הגרעינים שמסייעים נגד התפתחות מחלות לב וסוכרת מסוג 2?  אלו הם גרעיני דלעת. זרעי דלעת ידועים כזרעי מאכל טעימים ונפוצים המופקים מתוך ירק הדלעת. גרעיני דלעת הם בעלי ערך תזונתי ממעלה ראשונה. הם גדלים ומעובדים בחלקים שונים של העולם, כולל צפון אמריקה, אירופה ואסיה. זרעי דלעת נמצאים בדרך כלל בתוך פרי הדלעת, מוקפים בקליפה חיצונית לבנה.

מבחינה בוטנית, לזרעי הדלעת יש צורת אליפסה. הם שטוחים ומעט אסימטריים. יש להם צבע ירוק כהה ומרקם חלק. גרעיני דלעת עשירים בחומרים מזינים ונחשבים כבסיס למגוון אפשרויות לחטיף בריאות.

הגרעינים הטעימים שעוזרים להרזייה, נגד מחלות לב, סוכרת, בעיות בשינה ובערמונית. צילום: Pixabay
הגרעינים הטעימים שעוזרים להרזייה, נגד מחלות לב, סוכרת, בעיות בשינה ובערמונית. צילום: Pixabay

זרעי דלעת עמוסים בחומרים מזינים חיוניים, כולל ויטמינים, מינרלים, סיבים וחומרים פעילים. הם מקור טוב לויטמין E, נוגד חמצון רב עוצמה המסייע בהגנה על התאים מפני נזק. זרעי דלעת מכילים גם מינרלים כמו מגנזיום, ברזל, אבץ ואשלגן. בנוסף, הם עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים לעיכול ומעודדים תחושת מלאות. הזרעים מכילים גם חומרים פעילים כמו פיטוסטרולים ונוגדי חמצון.

הגרעינים הטעימים שעוזרים להרזייה, נגד מחלות לב, סוכרת, בעיות בשינה ובערמונית

אז מהם היתרונות, הסגולות והיתרונות של זרעי דלעת? האם זרעי דלעת מועילים לעצירות? מהם החסרונות של גרעיני הדלעת? מה השפעת זרעי דלעת על השיער ועל בריאות העור? מה התועלת בגרעיני דלעת לבריאות הלב, לשינה טובה, לבריאות הלב ובלוטת הערמונית? על פי הרפואה העממית גרעיני דלעת מועילים למגוון בעיות כמו סוכר גבוה, דלקות, בריאות העצם, הרזיה ועוד. ממצאים מדעיים שונים של מחקרים תומכים בממצאים מגוונים לגבי תועלת זרעי הדלעת תוצריהם ושמן גרעיני דלעת לבריאותנו. לפניכם פירוט של יתרונות זרעי הדלעת:

1. בריאות הלב: זרעי דלעת עשירים במגנזיום, אשר נקשר להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. מחקרים הראו שצריכת מזונות עשירים במגנזיום, כמו זרעי דלעת, עשויה לסייע בהורדת לחץ הדם ולשיפור בריאות הלב הכללית.

2. בריאות בלוטת הערמונית: זרעי דלעת נחקרו על היתרונות הפוטנציאליים שלהם בשמירה על בריאות בלוטת הערמונית. הם מכילים תרכובות הנקראות פיטוסטרולים, אשר נקשרו לירידה בסיכון להגדלת הערמונית ולשיפור תסמיני השתן בגברים.

סגולות מרפא בריאות

3. בריאות העור ותכונות נוגדות חמצון: זרעי דלעת הם מקור עשיר לנוגדי חמצון כמו ויטמין E, אבץ וקרוטנואידים. החומרים בזרעי הדלעת כולל נוגדי חמצון ואבץ מסייעים בהגנה על הגוף מפני נזקי חמצון הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. לכן הם מצמצמים את נזקי ההזדקנות של העור. ולכן הם גם מפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות כמו סרטן.

4. סיוע בשינה: זרעי דלעת מכילים את חומצת האמינו טריפטופן, המעורבת בייצור של סרוטונין ומלטונין, נוירוטרנסמיטורים המווסתים את השינה. צריכת גרעיני דלעת עשויה לעזור לקדם איכות שינה טובה יותר ולוויסות דפוסי שינה.

5. בריאות העצם: זרעי דלעת הם מקור טוב למינרלים כמו מגנזיום, זרחן ואבץ, החיוניים לשמירה על בריאות העצמות. מחקרים מראים כי מינרלים אלו, יחד עם תכולת החלבון בזרעי דלעת, מסייעים לצפיפות העצם ומפחיתים את הסיכון לאוסטאופורוזיס.

6. בקרת סוכר בדם: תכולת הסיבים והחלבון הגבוהה בזרעי דלעת תורמת לשליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם. מחקר מצא שצריכת זרעי דלעת עשויה לעזור לשפר את ויסות האינסולין ולהפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2.

סודות התזונה הבריאה

 7. בריאות מערכת העיכול: זרעי דלעת עשירים בסיבים תזונתיים, מקדמים מערכת עיכול בריאה. סיבים מסייעים לעיכול חלק, מונעים עצירות ותומכים במיקרוביום בריא במעיים.

8. טיפוח השיער ונשירת שיער: זרעי דלעת יכול לסייע לבריאות השיער. כך, ממצאים מדעיים מצביעים על יעילותו של שמן גרעיני דלעת להפחתת נשירץ שיער.

9. השפעות אנטי דלקתיות: נוגדי החמצון וחומצות השומן בזרעי הדלעת הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות. מחקרים העלו כי תרכובות אלו עשויות לסייע בהפחתת הדלקת בגוף, ולהועיל לתנאים כמו דלקת פרקים ומחלות דלקתיות אחרות.בנוסף, זרעי דלעת מכילים אבץ, מינרל הידוע בתכונותיו המחזקות את מערכת החיסון. אבץ ממלא תפקיד מכריע בתפקוד החיסוני ומסייע בחיזוק ההגנה של הגוף מפני זיהומים ומחלות.

10. הרזיה, הפחתת משקל עודף ושמירה על משקל תקין: זרעי דלעת צפופים בחומרים מזינים ועתירים בסיבים תזונתיים, מקדמים שובע ומסייעים בניהול משקל. הכללת זרעי דלעת בתזונה יכולה לעזור לך להרגיש שובע לאורך זמן, ולהפחית את הסיכוי לאכילת יתר.

כמה לאכול ומה חסרונות גרעיני הדלעת?

נציין שבעוד שזרעי דלעת מציעים יתרונות בריאותיים פוטנציאליים, יש לצרוך אותם כחלק מתזונה מאוזנת ובמתינות. כמו בכל שינוי תזונתי או חששות בריאותיים ספציפיים, מומלץ להתייעץ עם רופא ודיאטן מומחה לקבלת ייעוץ מותאם אישית. אנשים הסובלים ממצבים רפואיים, מחלות וסימפטומים שונים או נוטלים תוספים או תרופות שונות נדרשים לבצע אבחון ולאחריו ייעץ לבחינת התאמת צריכת המזון, התוספים והתרופות למניעת התנגשות.

יתרה מכך, גרעיני דלעת הנמכרים לציבור הם לרוב קלויים וממולחים. הקלייה פוגעת בחלק מהיתרונות התזונתיים של זרעי הדלעת. בנוסף, הוספת כמויות מלח לזרעי הדלעת הופכת את צריכתם לבעיתית ומזיקה לעיתים. כמויות מלח גדולות מעלות את לחץ הדם ואף פוגעות בגוף, מעודדות מחלות עצם ולב. ולכן נמליץ לצרוך זרעי דלעת במתינות וללא המלחה וקלייה. בנוסף, מאחר וזרעי דלעת מכילים כמות שומנים משמעותית מומלץ לצרוך כחופן מידי יום ועד כ25 גרם ליום.