הזרעים הטעימים להפחתת משקל, בריאות העור והלב, העיכול ואיזון הורמונלי

מיהם הזרעים הפלאיים המסייעים בתסמיני גיל המעבר בנשים ומאזנים הורמונלית? מהם הזרעים שמסייעים בהפחתת משקל והרזיה? אילו זרעים מסייעים להפחתת סיכון למחלות לב, בעיות עיכול ומסייעים לבריאות העור?

לפני שנגלה מיהם אותם זרעיים פלאיים, נסייג; אם הינכם סובלים מבעיות רפואיות, מצב רפואי, תסמינים כמו בעיות בעיכול או סוכר גבוה, הקדימו ופנו לאבחון וייעוץ רפואי. בירור יסודי של הסיבה לתסמינים או מצבים רפואיים מהווה נדבך בסיסי בטיפול יעיל. פניה לצמחי מרפא, תוספים או תזונה כדרך מרכזית למתן מענה רפואי לבעיה או תסמינין, ללא אבחון וייעות רפואי, עלולה לגרום לנזק. לכן הקדימו והוועצו ברופא באשר לתסמינים או המצב הרפואי ובדקו התאמה של המזון שאותו תרצו לשלב בתפריט או התוסף, בהתאם למאפייניכם, מצבכם הרפואי והתרופות והתוספים שאתם נוטלים.

זרעי פשתן להרזיה, שיפור העיכול, בריאות העור והלב ואיזון הורמונלי. צילום: Hans-Pixabay
זרעי פשתן להרזיה, שיפור העיכול, בריאות העור והלב ואיזון הורמונלי. צילום: Hans-Pixabay

אז מיהם אותם זרעים שמסייעים להוריד במשקל, מועילים לבריאות הלב, העור ומערכת העיכול? אלו הם זרעי הפשתן הפלאיים!

זרעי פשתן, הידועים גם בשם פשתן, הם זרעים קטנים בעל עוצמה תזונתית רבה. ממצאים מדעיים שונים מצביעים על השפעות חיוביות של זרעי פשתן. לצד זה, חשבו לזכור כי גם זרעי פשתן וחומרים טבעיים אחרים עלולים לגרום לתופעות לוואי והתנגשויות. ולכן תמיד נזכור שהמפתח הוא מידתיות ואיזון.

צמח הפשתן (Linum usitatissimum) מעובד במשך אלפי שנים .יש לו היסטוריה עשירה של שימוש ברפואה מסורתית כתרופת סבתא בשל היתרונות הבריאותיים הנחשבים שלו. הפשתן שימש לשיפור בריאות מערכת העיכול, תמיכה בבריאות הלב ושיפור בריאותי כללי.

עוד בנושא תזונה מבריאה:

זרעי פשתן הם מעצמה תזונתית, המכילה מגוון רחב של חומרים מזינים חיוניים. להלן כמה חומרים מזינים מרכזיים המצויים בזרעי פשתן:

חומצות שומן אומגה 3: זרעי פשתן הם אחד המקורות הצמחיים העשירים ביותר לחומצה אלפא-לינולנית (ALA), חומצת שומן אומגה 3. חומצות שומן אלו חשובות לתפקוד המוח, לבריאות הלב ולהפחתת הדלקת בגוף.

סיבים: זרעי פשתן הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים, מסיסים ובלתי מסיסים כאחד. סיבים מסייעים לעיכול, מעודדים תחושות של מלאות ומסייעים בוויסות רמות הסוכר בדם.
חלבון: זרעי פשתן הם מקור טוב לחלבון מהצומח. חלבון חיוני לתיקון רקמות, צמיחה ובריאות כללית.
נוגדי חמצון: זרעי פשתן מכילים נוגדי חמצון כגון ליגנאנים. ליגנאנים הוכחו כבעלי תכונות אנטי סרטניות. נוגדי חמצון אלו מסייעים בהגנה על התאים מפני נזקי חמצון הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים.
ויטמינים ומינרלים: זרעי פשתן מכילים ויטמינים ומינרלים שונים. ביניהם ויטמין E, תיאמין (ויטמין B1), מגנזיום, זרחן ומנגן. ויטמין E הוא נוגד חמצון רב עוצמה, בעוד שתיאמין הכרחי לייצור אנרגיה. מגנזיום תורם לתפקוד השרירים ולמטבוליזם האנרגיה, והזרחן חשוב לבריאות העצם.

זרעי פשתן להרזיה, שיפור העיכול, בריאות העור והלב ואיזון הורמונלי

זרעי פשתן היו מושא למחקרים מדעיים רבים, המדגישים את יתרונותיהם, סגולותיהם ויתרונותיהם הבריאותיים. להלן פירטנו יתרונות של צריכת זרעי פשתן:

1. בריאות הלב: חומצות השומן אומגה 3, הסיבים והליגנאנים בזרעי הפשתן תורמים לבריאות הלב. מחקרים הראו שצריכה קבועה של זרעי פשתן עשויה לסייע בהפחתת לחץ הדם, הורדת רמות כולסטרול LDL, הפחתת דלקת ושיפור בריאות הלב וכלי הדם הכללית.

2. בריאות מערכת העיכול: תכולת הסיבים הגבוהה בזרעי הפשתן תומכת במערכת עיכול בריאה. סיבים מעודדים יציאות קבועות, מסייעים לעיכול ועשויים לסייע במניעת עצירות. בנוסף, הרירי, חומר דמוי ג’ל שנוצר כאשר זרעי פשתן מושרים במים, יכול להרגיע ולהגן על מערכת העיכול.

3. איזון הורמונלי: זרעי פשתן מכילים ליגנאנים, בעלי תכונות אסטרוגניות. ליגנאנים אלו עשויים לסייע בוויסות האיזון ההורמונלי, במיוחד אצל נשים. הם נחקרו על הפוטנציאל שלהם להקל על תסמיני גיל המעבר, כגון גלי חום.

4. בקרת סוכר בדם: הסיבים המסיסים בזרעי הפשתן עוזרים להאט את העיכול והספיגה של פחמימות. זה בתורו מוביל לרמות סוכר יציבות יותר בדם. וזאת באופן שעשוי להועיל לאנשים עם סוכרת או לאלה שנמצאים בסיכון לפתח את המצב.

סודות הצמחים

5. בריאות העור: חומצות השומן אומגה 3 ונוגדי החמצון בזרעי הפשתן תומכים בעור בריא. חומרים מזינים אלו עוזרים להפחית דלקת, מגנים מפני נזקי UV ועשויים לתרום למראה צעיר יותר.

6. הרזיה והפחתת משקל: השילוב של זרעי פשתן של סיבים, חלבון ושומנים בריאים תורם לתחושות מלאות ושובע. זה יכול לסייע במאמצי ניהול משקל על ידי הפחתת התיאבון ומניעת אכילת יתר.

7.  מניעת סרטן: הליגנאנים בזרעי פשתן נחקרו על סגולותיהם האנטי-סרטניות הפוטנציאליות. הם עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן השד, הערמונית והמעי הגס. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף כדי להבין היטב את המנגנונים והיתרונות.

זרעי פשתן הם תוספת עתירת רכיבים תזונתיים לתזונה בריאה, ומציעים יתרונות רבים ויתרונות הנתמכים מדעית. תכולת חומצות השומן העשירה שלהם אומגה 3, סיבים, ליגנאנים ונוגדי חמצון תורמים לבריאות הלב, בריאות מערכת העיכול, איזון הורמונלי, בקרת סוכר בדם, בריאות העור, ניהול משקל ומניעת סרטן.

לצד זה אם הינכם סובלים ממצב רפואי או מחלה, תסמינים או ליקויים בריאותיים פנו לרופא על מנת לקבל אבחון וייעוץ, טיפול ומענה מדויק בהתאם למצב, לפני פניה לטיפולי רפואה משלימה, תזונה או תוספים כדרך לתת מענה לבעיה.

לסיכומו של דבר, תזונה בריאה ושילוב זרעי פשתן או מאכלים אחרים מסייעים כחלק ממענה מקיף הכולל טיפולים רפואיים, שינוי באורחות החיים, פעילות גופנית, תזונה ועוד להתמודדות עם בעיות רפואיות ומועילים מאוד מבחינה מניעתית.