הירק הטעים נגד השמנה, דלקות בדרכי השתן, לחץ דם, עצירות ובעיות עצם

מיהו הירק המופלא המסייע נגד השמנה ועודף משקל? מהו הירק הייחודי שמועיל נגד בעיות ודלקות בדרכי השתן?  מי הירק המסייע נגד לחץ דם גבוה ובעיות לב? מהו הירק שמועיל לבריאות מערכת העיכול ועצירות?
לפני שנפרט אודות ירק מופלא זה נבהיר; אם אתם סובלים ממחלה, מצב רפואי או תסמינים כמו מחלות לב, עצירות או בעיות בדרכי השתן, פנו לרופא לאבחון וייעוץ. נמליץ לקבל ייעות ואבחון מקיף ורק אז לפנות לרפואה משלימה, תזונה, תוספים וטיפולים משלימים. שימוש בתוספים, צמחי מרפא ותזונה יכולים לסייע. ואולם יש להקפיד על אבחון והתאמת השינוים התזונתיים או התוספים לתרופות והטיפולים שאנו כבר מקבלים. ובכל זאת מיהו הירק המופלא המסייע למחלות לב, בעיות עצם, דלקות בדרכי השתן, לחץ דם ועצירות על פי הרפואה העממית ולפי ממצאים מחקריים?

ירקות ופירות בעלי תכונות מבריאות

סלרי נגד השמנה, דלקות בדרכי השתן, לחץ דם, עצירות ובעיות עצם. צילום:Jerzy Górecki Pixabay
סלרי נגד השמנה, דלקות בדרכי השתן, לחץ דם, עצירות ובעיות עצם. צילום:Jerzy Górecki Pixabay

זהו הסלרי – כרפס Celery! סלרי הוא דל קלוריות להפליא, עם כעשרים קלוריות למנה. בנוסף להיותו בריא ודיאטטי מבחינה קלורית, הוא כולל פרופיל עשיר של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. אז בואו נעמיק בערכו התזונתי של הסלרי:

1. ויטמינים: סלרי מהווה מקור מצוין לויטמין K. ויטמין K חשוב לקרישת הדם ולבריאות העצם. סלרי מספק כמות משמעותית של ויטמין C. ויטמין סי מועיל בתפקוד מערכת החיסון, סינתזת קולגן וריפוי פצעים. בנוסף, סלרי מכיל ויטמין A, תורם לבריאות הראייה, לתפקוד החיסוני ולבריאות העור. לבסוף, הוא מכיל חומצה פולית, המהווה רכיב חיוני לצמיחה והתפתחות של תאים.

2. מינרלים: סלרי עשיר באשלגן, מינרל הכרחי לשמירה על לחץ דם בריא, תפקוד הלב ומאזן הנוזלים. הוא גם מספק כמויות קטנות יותר של סידן, מגנזיום ומנגן. הללו ממלאים תפקידים מכריעים בבריאות העצם, תפקוד השרירים וייצור אנרגיה.

3. נוגדי חמצון: סלרי מכיל נוגדי חמצון שונים. בין היתר סלרי כולל אפיג’נין וקומרינים. Apigenin מהווה פלבנואיד, בעל תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות. מחקרים הראו שאפיג’נין עשוי לסייע בהפחתת דלקת בגוף, להגן מפני מחלות כרוניות, ואף להיות בעל השפעות אנטי סרטניות. קומרינים, קבוצה נוספת של תרכובות המצויות בסלרי, נקשרו למניעת סרטן פוטנציאלית, מכיוון שיש להן תכונות הפועלות נגד גידולים סרטניים.

סלרי נגד השמנה, דלקות בדרכי השתן, לחץ דם, עצירות ובעיות עצם

האם בריא לאכול סלרי? מה מועיל בכרפס? למה כדאי לאכול את הסלרי? האם סלרי משמין או מרזה? לפניכם נפרט את היתרונות הבריאותיים העיקריים של סלרי; סגולות הכרפס כפי שמייחסים לו ברפואה העממית כתרופת סבתא וכפי שנתמך בממצאי מחקרים מדעיים:

1. תכונות אנטי דלקתיות: נוגדי החמצון בסלרי, במיוחד אפגנין, עוזרים להפחית את הדלקת בגוף. דלקת כרונית קשורה למצבים בריאותיים שונים, כולל מחלות לב, סוכרת וסוגים מסוימים של סרטן.

2. ויסות לחץ דם: סלרי מכיל אשלגן, מינרל הידוע ביכולתו לסייע בוויסות לחץ הדם. צריכה קבועה של סלרי עשויה לתרום לשמירה על רמות לחץ דם בריאות ולהפחתת הסיכון ליתר לחץ דם.

3. בריאות מערכת העיכול: תכולת הסיבים בסלרי מסייעת בעיכול בריא ומונעת עצירות. סיבים תזונתיים מועילים לקידום יציאות קבועות.

4. הרזיה ושמירה על המשקל: בשל תכולת הקלוריות הנמוכה ותכולת הסיבים הגבוהה שלו, סלרי יכול להוות תוספת חשובה לתוכניות להפחתת משקל. כרפס מהווה חטיף טעים, קראנצ’י שיכול לסייע להרגיש שובע מבלי להוסיף עודף קלוריות לתזונה .

מזון על לבריאות:

5. בריאות הלב: נוגדי החמצון והאשלגן שבסלרי תורמים לבריאות הלב על ידי הפחתת דלקות, הורדת לחץ דם ושמירה על מאזן נוזלים תקין. מחקרים העלו כי צריכת סלרי עשויה לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

6. מניעת סרטן: סלרי מכיל פיטונוטריינטים, כולל קומארין ואפיג’ינין. הללו הראו פוטנציאל מניעת בהקשר של מניעת סוגים מסוימים של סרטן. תרכובות אלו נמצאו בעלות השפעות כנגד גידולים סרטיים ועשויות לסייע בבלימת צמיחת תאים סרטניים.

7. בריאות העצם: תכולת ויטמין K ורכיבים מזינים אחרים בסלרי חיונית לבריאות העצם. היא ממלאת תפקיד חיוני בספיגת סידן ובניצולו. צריכה קבועה של סלרי יכולה לתרום לשמירה על עצמות חזקות ובריאות.

8. לסלרי עשויה להיות השפעה חיובית על דרכי השתן. סלרי מכיל תרכובות המציגות תכונות משתנות, מקדמות ייצור שתן ועוזרות לשטוף רעלים מהגוף. בנוסף, תכולת המים הגבוהה של הסלרי מסייעת בשמירה על הידרציה תקינה. זו חשובה לתפקוד מיטבי של דרכי השתן. יתר על כן, לסלרי תכונות אנטי דלקתיות, אשר עשויות לסייע בהפחתת דלקת וגירוי בדרכי השתן.

מחקרים מדעיים סיפקו תובנות חשובות לגבי היתרונות הבריאותיים של סלרי. עם זאת, חשוב לציין שההשפעות הספציפיות שלו עשויות להיות שונות על כל אחד. ובכל מקרה, סלרי או ירקות אחרים כשלעצמם בלבד, אינו תחליף לתזונה מאוזנת ואורח חיים בריא.לסיכום, סלרי הוא ירק עשיר בחומרים מזינים המציע יתרונות בריאותיים רבים. תכולתו העשירה כוללת ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ותרכובות פעילות. הללו הופכים אותו לתוספת חשובה לתזונה בריאה. שילוב סלרי בארוחות וכחטיף בריא יכול לסייע כנגד מכוון בעיות רפואיות. וכאמור, נמליץ להוועץ ברופא ובדיאטן לקבלת ייעוץ מותאם אישית בנוגע לצרכים התזונתיים הספציפיים ולמטרות הבריאותיות שלך. וזאת בהתאם למצב הרפואי, מחלות רקע ותרופות.