הירק המושלם לבישול שמסייע להרזייה, בריאות העור, לב, כולסטרול, סוכרת ועיכול

מיהו הירק האידאלי לבישולים שמועיל בהפחתת כולסטרול בדם? מהו הירק המתוק חריף שמסייע להורדת רמות הסוכר בדם ומתאים לחולי סוכרת מסוג 2? מה הירק שמסייע לבעיות עיכול? מי הירק הייחודי שמועיל לבריאות העור, ויסות לחץ הדם, מלחמה בסרטן ? מה הירק המוכיל לשיפור הנשימה והריאות וכנגד אלרגיות ומועיל לבריאות העיניים?

לפני שנפרט אודות סגולותיו של הירק הייחודי וזהותו, נדגיש; אם הינכם סובלים ממחלות, מצבים רפואיים, לרבות הריון, או תסמינים, הקדימו ופנו לייעו. ואבחון רפואי, טרם שינוי תפריט והוספת צמחי מרפא, תוספים וטיפולים משלימים. בירור יסודי יעניק אבחון שורשי של הגורמים לתסמינים והמצבים הרפואיים משאתם מתאפיינים בהם ויאפשרו להעניק מענה מקיף, מדויק ללא התנגשות בין טיפולים, תוספים, מזונות ותרופות. ולאחר שעברתם ייעוץ רפואי, מיהו בכל זאת אותו אותו ירק המועיל למגוון בעיות אלה?

בצל- סגולות הירק המושלם לבישול שמועיל למשקל, לבריאות לב, כולסטרול, סוכר גבוה, בעיות עור ועיכול. צילום:sansoja Pixabay
בצל- סגולות הירק המושלם לבישול שמועיל למשקל, לבריאות לב, כולסטרול, סוכר גבוה, בעיות עור ועיכול. צילום:sansoja Pixabay

זהו הבצל! בצל משמש בדרך כלל במאכלים שונים אך גם כתרופת סבתא. הבצל הוא לא רק טעים אלא גם עשיר בויטמינים חיוניים, מינרלים וחומרים פעילים המציעים יתרונות בריאותיים רבים. בצל כולל ויטמין C: בצל הוא מקור טוב לויטמין C. ויטמין סי הוא נוגד חמצון ומסייע בחיזוק המערכת החיסונית. הוא משפר ייצור קולגן ותומך בריפוי פצעים. הבצל מכיל ויטמין B6. ויטמין זה ממלא תפקיד מרכזי בהתפתחות המוח, תפקוד מערכת החיסון וייצור נוירוטרנסמיטורים. בנוסף, הבצל מכיל חומצה פולית: חומצה פולית חשובה לסינתזת DNA וחלוקת תאים ומועילה לנשים בהריון להתפתחות העובר. בצל גם מכיל שלגן. אשלגן מהווה מינרל חיוני המסייע בשמירה על מאזן נוזלים תקין, תפקוד עצבים והתכווצויות שרירים. זאת ועוד- הבצל מכיל קוורצטין, פלבנואיד בעל תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות. לקוורצטין עשויות להיות יתרונות בריאותיים שונים, כולל הפחתת הסיכון למחלות כרוניות.

בצל- סגולות הירק האולטימיטיבי שמועיל למשקל, לבריאות לב, כולסטרול, סוכר גבוה, בעיות עור ועיכול

מהן הסגולות של הבצל הירוק ומה יתרונות הבצל הסגול? במה מועיל הבצל לבריאות? לפנכים יתרונות בריאותיים שונים של בצל על פי הרפואה העממית כתרופת סבתא ועל פי ממצאים מחקריים:

1. בצע מועיל הורדת כולסטרול בדם: בצל מסייע בהורדת רמות הכולסטרול בדם. זאת בשל התכולה הגבוה של תרכובות גופרית אורגניות, המסייעות לעכב את סינתזת הכולסטרול המזיק.

2. הבצל מסייע לשמירה על בריאות הלב: נוגדי החמצון והתכונות האנטי דלקתיות של הבצל תורמים לבריאות הלב וכלי הדם. זה נעשה על ידי הפחתת הסיכון להתקפי לב, שיפור תפקוד כלי הדם והורדת לחץ הדם.

3. בצל מועיל לויסות לחץ דם: הבצל מכיל פפטיד שנמצא כבעל השפעות נגד יתר לחץ דם. זה מועיל לוויסות לחץ הדם.

4. הבצל מסייע באופן אנטי דלקתי: בצל מכיל תרכובות גופרית ופלבונואידים בעלי תכונות אנטי דלקתיות. הללו מועילים בהפחתת הדלקת בגוף ומסייעים להפחית את הסיכון למחלות כרוניות.

5. בצל להפחתת רמת הסוכר בדם: בצל עשוי לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם. זה הופך אותו למועיל עבור אנשים עם סוכרת או אלה המעוניינים להוריד באופן טבעי את רמות הסוכר בדם.

6. בצל מסייע לבריאות העצם: בצל מכיל תרכובות כמו ויטמין C, המסייע בספיגת סידן, מקדם את בריאות העצם ומפחית את הסיכון לאוסטאופורוזיס.

7. הבצל מועיל להפחתת סיכון לסרטן: בצל נקשר עם ירידה בסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, כולל סרטן המעי הגס וסרטן הקיבה. נוכחותם של תרכובות אורגנית גופרית, פלבנואידים ונוגדי חמצון בבצל עשויה לסייע בבלימת צמיחת תאים סרטניים ולמנוע נזק ל-DNA.

סגולות מן הטבע

8. בצל מסייע לבריאות מערכת העיכול: הבצל עשיר בסיבים תזונתיים, המסייעים בעיכול בריא ומעודדים יציאות סדירות. בנוסף, נוכחות פרה-ביוטיקה בבצל יכולה לעורר את הצמיחה של חיידקי מעיים מועילים, ולתרום לשיפור בריאות המעיים. עם זאת יש לשים לב כי צריכתו עשויה להשפיע על צרבת וריפלוקס.

9. הבצל מועיל לבריאות דרכי הנשימה: בבצל נעשה שימוש מסורתי כדי להקל על מצבי נשימה כגון שיעול, הצטננות וברונכיטיס. נוכחותן של תרכובות גופרית בבצל עוזרת לדלל ריר, מה שמקל על הוצאתו והקלה על הגודש. כמו כן, הבצל מסייע להפחתת תגובה אלרגית: קוורצטין, תרכובת המצוי בבצל, היא בעלת תכונות אנטי-אלרגיות. היא עשויה לסייע על ידי עיכוב שחרור היסטמין, שיכול לעזור להקל על תסמינים של אלרגיות כגון התעטשות, גירוד וגודש באף.

10. בצל מציע תכונות אנטי-מיקרוביאליות: לבצל יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות טבעיות. הללו עשויות לסייע במאבק בפתוגנים שונים, כולל חיידקים ופטריות במריחה או תמצית על המקום הנגוע.

12. בצל לחיזוק התפקוד החיסוני: עם תכולת ויטמין C הגבוהה שלו ונוגדי חמצון אחרים, בצל עשוי לחזק את מערכת החיסון, לתמוך בהגנה של הגוף מפני זיהומים ומחלות.

13. תכונות אנטי אייג’ינג של בצל: נוגדי החמצון הקיימים בבצל, כולל קוורצטין וויטמין C, מסייעים בנטרול רדיקלים חופשיים ומגנים על העור מפני מתח חמצוני, מקדמים עור צעיר ובריא יותר.

14. בצל מועיל לבריאות העין: בצל מכיל נוגדי חמצון, כולל תרכובות קוורצטין וגופרית, אשר עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לבעיות עיניים ניוון מקולרי (AMD) וקטרקט הקשור לגיל, ולקדם את בריאות העין הכללית.

ונדגיש כי למרות שבאופן כללי בצל מציע יתרונות רפואיים פוטנציאליים, התגובות האישיות עשויות להשתנות. לכן, נפנה לרופא ודיאטנית על מנת להתאים את צריכת המזון והתוספים, הטיפוללים הטבעיים והתרופתיים באופן שיהיו חלק מתפריט מאוזן ומשטר תרופתי נבון. ואמנם, בצל מציע יתרונות בריאותיים שונים, אך יש לצרוך אותו כחלק מתזונה מאוזנת יחד עם מזונות עשירים בחומרים מזינים אחרים ולא להגזים במידת הצריכה שלו.