המינרל הייחודי לטיפול בנשירת שיער, אנטי אייג’ינג לעור, בשפעת וקורונה – ובאיזה מאכלים הוא מסתתר?

מיהו המינרל הייחודי שמסייע נגד התקרחות ומועיל בחיזוק השיער ונגד נשירה ? מהו המינרל שמסייע בפעילות אנטי-אייגי’נג של עור הפנים? מה המינרל שמסייע להפחית תסמינים של מחלות ויראליות? מהו המינרל שמועיל להפחתת סיכון למוות בשל נגיף הקורונה? מי המינרל שמועיל לשמירה על עור, שיער וציפורניים בריאות? מה המינרל שמועיל לשיפור התפקוד השכלי, הזיכרון והלמידה? באילו מאכלים יש את המינרל המופלא? ובאילו מזונות מסתתר המינרל הייחודי?

לפני שנפרט אודות המינרל המופלא נדגיש: אם הינכם סובלים מתסמינים, מחלות או מצבים רפואיים, הקדימו ופנו לאבחון וייעוץ רפואי. אבחון יסודי מהווה נדבך מרכזי בטיפול יעיל ומדויק. לכן לפני שפונים לטיפולים טבעיים, תוספים או שינוים תזונתיים, בידקו לעומק מה הגורם למצב הרפואי וטפלו בו. במקום לטפל בתסמינים. אז מיהו המינרל שמסייע נגד נשירת שיער, פעילות אנטי-אייגי’נג של עור הפנים וכנגד קורונה ושפעת ומועיל לשיפור לזיכרון ולמידה? באילו מאכלים יש את המינרל ? זהו האבץ!

המינרל הייחודי לטיפול בנשירת שיער, אנטי אייג'ינג לעור, בשפעת וקורונה - ובאיזה מאכלים הוא מסתתר? צילום:cattalin Pixabay
המינרל הייחודי לטיפול בנשירת שיער, אנטי אייג’ינג לעור, בשפעת וקורונה – ובאיזה מאכלים הוא מסתתר? צילום:cattalin Pixabay

בתחום המינרלים החיוניים, אבץ נותר לרוב לא מוערך. למרות שהוא לא מקבל תשומת לב רבה כמו מינרלים אחרים כמו ברזל או סידן, אבץ חשוב ביותר. מחיזוק המערכת החיסונית ועד תמיכה בצמיחה והתפתחות, המינרל הלא מפורסם ראוי להכרה. במאמר זה נעמיק ביתרונותיו של אבץ לגוף האדם, סגולותיו, ונחקור את מקורות המזון המשמעותיים המספקים מינרל חיוני זה.

המינרל הייחודי לטיפול בנשירת שיער, אנטי אייג’ינג לעור, בשפעת וקורונה – ובאיזה מאכלים הוא מסתתר?

מדוע אבץ חשוב כל כך לבריאות? במה אבץ מועיל לבריאות? איך אבץ משפיע על מערכת החיסון, על השיער ועל העור? לפניכם פירטנו מספר סגולות ייחודיות של האבץ התורם לבריאותנו:

1.  אבץ מועיל נגד וירוסים כמו שפעת וקורונה:אחד היתרונות המרכזיים של אבץ טמון בתפקידו כמשפר את המערכת החיסונית. הוא פועל כזרז בתגובות אנזימטיות רבות המסייעות בתפקוד תקין של תאי מערכת החיסון. מינרל רב עוצמה זה מסייע בייצור נוגדנים, החיוניים במאבק בזיהומים ומחלות. יתרה מכך, מחקרים הראו שתוספי אבץ יכולים להפחית את משך וחומרת ההצטננות, מה שהופך אותו לכלי בעל ערך בשמירה על מערכת חיסון בריאה. יכולותיו של האבץ לא מתמצות בשיפור המצב כאשר אנו חולים בהצטננות אלא גם במחלות ויראליות. כך נמצא כי אבץ מועיל להפחתת חומרת המחלה גם בשפעת ואף בטיפול בנגיף הקורונה. ממצאים מדעיים מעלים כי אנשים שרמות האבץ בגופם היו גבוהות יותר וצרכו יותר אבץ היו בעלי סיכון מופחת לנקיף הקורונה חריפה ולמוות מנגיף הקורונה.

2. אבץ מועיל להתפתחות וגדילה: מלבד תכונותיו המחזקות את מערכת החיסון, אבץ ממלא גם תפקיד מרכזי בצמיחה ובהתפתחות, במיוחד במהלך הילדות וההתבגרות. אב מועיל וחיוני לחלוקת תאים תקינה, סינתזת DNA וסינתזת חלבונים, כולם חיוניים לצמיחה והתפתחות. בנוסף, אבץ מעורב בייצור הורמוני גדילה, מה שהופך אותו חיוני עבור ילדים ובני נוער שעדיין נמצאים בשנות הצמיחה וההתפתחות המעצבות שלהם.

יתרונות האבץ

3. האבץ כחומר אנטי-אייגי’נג: אבץ מועיל לבריאות העור, הציפורניים והשיער ומונע נזקי הזדקנות. האבץ, בנוסף ליתר סגולותיו גם תורם לשמירה על בריאות העור, השיער והציפורניים. אבץ מסייע לסינתזת קולגן, חלבון המשפר מבנה וחוזק לעור, לשיער ולציפורניים שלנו. תכונות נוגדי החמצון של האבץ מסייעות גם בהגנה מפני עקה חמצונית, הפחתת סימני ההזדקנות וקידום מראה צעיר.

4. אבץ מועיל לשיפור התפקוד השכלי, הלמידה והזיכרון: בשנים האחרונות אבץ זכה להכרה בתפקידו הפוטנציאלי בשיפור התפקוד הקוגניטיבי. מחקרים מצביעים על כך שאבץ ממלא תפקיד בוויסות המוליכים העצביים. זאת באופן שמשפיע על למידה, זיכרון וביצועים קוגניטיביים כלליים.

5. אבץ ידוע גם בתכונותיו לריפוי פצעים. הוא מסייע בייצור קולגן, החיוני ליצירת רקמה חדשה. יתר על כן, אבץ בעל תכונות אנטי דלקתיות, מפחית נפיחות ומקדם ריפוי מהיר יותר. זה הופך אותו למינרל שלא יסולא בפז עבור אנשים המתאוששים מפציעות, ניתוחים או פצעים.

מזונות המכילים אבץ

בכל הנוגע למקורות תזונתיים, ישנם מספר מזונות המכילים כמויות משמעותיות של אבץ. אז מיהם המאכלים שמכילים יותר אבץ מאחרים? מהם המזונות העשירים באבץ?

  • עבור צמחונים וטבעונים, קטניות, כגון חומוס, עדשים ושעועית, הן מקורות מצוינים לאבץ.
  • אגוזים וזרעים, במיוחד זרעי דלעת, עשירים גם הם במינרל מועיל זה.
  • בשר עוף, הודו ובקר עשויים להכיל כמויות משמעותיות של אבץ
  • דגנים כמו סלמון ודגי סרדין מכילים אבץ בכמות משמעותית
  • מקור נוסף לאבץ במזון הם פירות ים – הוא רכיכות, במיוחד צדפות, אשר נחשבות לאחד המקורות העשירים ביותר למינרל זה.
  • אפשרויות אחרות של פירות ים כמו סרטן ולובסטר מספקות גם מנה בריאה של אבץ.
  • בנוסף, מוצרי חלב כמו גבינה ויוגורט מכילים אבץ.
  • גם ביצים מכילות כמויות משמעותיות של אבץ.
  • כך גם דגנים מלאים כמו אורז חום וקינואה, תורמים לצריכת אבץ.

תוספי אבץ לטיפול במחסור אבץ

מחסור באבץ ניתן לטיפול באמצעות אכילת מזונות עשירים באבץ גבוה. אמנם ניתן להשיג אבץ באמצעות תזונה בלבד, אך אנשים מסוימים עשויים להפיק תועלת מתוספי אבץ. זה כולל נשים בהריון ומניקות, צמחונים וטבעונים, ואנשים עם בעיות ספיגה. עם זאת, חיוני להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים לצרוך תוספי מזון. זאת מכיוון שצריכת אבץ מוגזמת עלולה להוביל לתופעות שליליות.

לסיכום, אבץ עשוי להיות מינרל לא מוערך, אך היתרונות שלו עבור גוף האדם הם עצומים. מחיזוק המערכת החיסונית ותמיכה בגדילה והתפתחות ועד לקידום ריפוי פצעים ותפקוד קוגניטיבי, לאבץ חשיבות רבה לגופנו בין אם באמצעות מקורות תזונתיים או תוספי מזון בעת הצורך, שילוב אבץ בחיינו יכול לפתוח אוצר נסתר של בריאות וחיוניות.