הרזייה וכושר לטיפול בתופעות גיל המעבר

נשים רבות סובלות מתופעות גיל המעבר. כיצד ניתן להפחית אותן באופן טבעי ? מהי השיטה הפשוטה להפחתת תופעות גיל מעבר?  גיל המעבר הוא שלב טבעי בחייה של אישה כאשר המחזור החודשי שלה מפסיק. זה מתרחש בדרך כלל סביב גיל 45 עד 55. תופעות אלה קשורות לירידה ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון. כתוצאה מהן נגרמים תסמינים גופניים ורגשיים שונים.

תסמינים נפוצים של גיל המעבר כוללים גלי חום, הזעות לילה, יובש בנרתיק, שינויים במצב הרוח, הפרעות שינה, עלייה במשקל וירידה בחשק המיני. תסמינים אלו יכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האישה.

למרבה המזל, ישנן מספר דרכים להפחית את הסימפטומים של גיל המעבר. טיפול הורמונלי מהווה אפשרות אחת אפקטיבית לבעיה. הטיפול כולל נטילת תרופות אסטרוגן ופרוגסטרון כדי להחליף את ההורמונים שהגוף כבר לא מייצר. טיפולים אלה יכולים לעזור להקל על גלי חום, יובש בנרתיק והפרעות שינה. עם זאת, זה לא מתאים לכולם ועלול לכלול סיכונים מסוימים, לכן חשוב לדון בו עם רופא מומחה.

גם שינויים באורח החיים יכולים גם לסייע בניהול תסמיני גיל המעבר. תזונה מאוזנת עשירה בפירות וירקות וטכניקות להפחתת מתחים כמו יוגה או מדיטציה יכולים להשפיע לטובה. בנוסף, חלק מהנשים מוצאות הקלה באמצעות טיפולים משלימים כגון דיקור סיני או תוספי צמחים. איזו שיטה נוספת עשויה להפחית תופעות גיל מעבר? פעילות גופנית וירידה במשקל!

גלי חום, כאבי ראש ולחץ ? טיפול בתופעות גיל המעבר- בעזרת ירידה במשקל ופעילות גופנית

מחקר שפורסם בירחון לרפואה פנימית Journal Archives of Internal Medicine ונערך במהלך 6 חודשים בקרב 338 נשים שסבלו מעודף משקל מעלה כי מקרב נשים שסבלו מגלי חום, הנשים שהורידו במשקל, בעקבות טיפול התנהגותי, דיווחו על ירידה בתדירות גלי חום מפריעים. נשים רבות סובלות מתופעות הלוואי הקשות של גיל המעבר. החל בגלי חום והזעה, כאבי ראש, עייפות וכלה בהרעה בפגיעה בבריאות הנפשית.
עודף משקל ? מקור: ויקיפדיה ברישיון CC2-BY-Sa. צילום: Colin-Rose

טיפולים הורמונאליים כגון נטילת ההורמון אסטרוגן, משמשים כיום לצמצום תופעות גיל המעבר. עם זאת השימוש בהורומון האסטרוגן עלול להעלות את הסיכון של נשים ללקות בסרטן (סרטן השחלות וסרטן השד).

מתוצאות מחקרים אלה ואחרים עולה כי לשם הפחתת תופעות הלוואי של גיל המעבר, כגון תופעת גלי החום, קיימות חלופות לטיפול ההורמונלי שעשוי להזיק כגון הפחתה במשקל. עוד עולה כי מחקרים חדשים התומכים בתוצאות מחקרי עבר, מצביעים על כך שפעילות גופנית קבועה, עשויה להפחית את שכיחות וחומרת תופעות גיל המעבר כגון הפרעות מצב רוח, גלי חום, שמירה על מאסת העצמות, הטבה עם תפקוד הלב ומערכת הדם ועוד.

מחקרים נוספים תומכים בקשר זה. להלן מפורטים למחקרים רלוונטיים נוספים בדבר השפעות הרזייה ופעילות גופנית על הקלה בתופעות גיל המעבר :

  1. הקישור למחקר המקורי אודות הקשר בין ירידה במשקל והפחתת סימפטומי גיל המעבר
  2. קישור למחקר אודות הקשר בין פעילות גופנית לתופעות גיל המעבר
  3. קישור למחקר המצביע על קשר בין פעילות גופנית לתדירות גלי חום בגיל המעבר