כיצד מנצחים את הכולסטרול הגבוה: איך להוריד את LDL?

איך להוריד את LDL? כיצד להפחית את רמות הכולסטרול הרע בדם? איך להעלות את רמות הכולסטרול הטוב בדם HDL? כיצד מפחיתים את רמות הכולסטרול הכללי? כולסטרול גבוה או עודף כולסטרול מהווה תופעה שכיחה בחברה המודרנית לנוכח גורמים המעיצימים את כמות שומני הדם כמו תזונה, מיעוט פעילות גופנית, לחץ, עישון, צריכת חומרים מסוימים, מחלות המעלות את רמות הכולסטרול ועוד.

9 דרכים איך מנצחים את הכולסטרול הגבוה: איך להוריד את LDL? צילום: Photo MixPixabay
9 דרכים איך מנצחים את הכולסטרול הגבוה: איך להוריד את LDL? צילום: Photo MixPixabay

האם פעילות גופנית משפיעה על כולסטרול גבוה? מה השפעת התזונה ומה כדאי לאכול כדי להפחית כולסטרול רע LDL ? איך מורידים את LDL בלי תרופות או בנוסף לטיפול תרופתי? איך לנצח את הכולסטרול בדרכים פשוטות ליישום? מה הרופא יכול להציע כטיפול ללא תרופות לעודף כולסטרול בדם?

 

9 דרכים איך להוריד את LDL – הכולסטרול הרע?

רבים סובלים מרמות גבוהות של שומנים בדם. בין אם מדובר בטריגליצרידים גבוהים ובין אם מדובר בכולסטרול גבוה- התופעה קיימת והיא מסוכנת. כולסטרול גבוה – היפרכולסטרולמיה מהווה גורם סיכון ראשון במעלה המחולל מחלות לב ושבץ מוחי ומוות עקב כך. אז איך מפחיתים את רמות הכולסטרול הLDL ? איך מעלים את הכולסטרול הטוב HDL?

לפניכם מספר תשובות לשאלה איך להוריד את LDL – הכולסטרול הרע כפי שרופא מומחה יוכל להציע. חשוב שלפני שמיישמים פתרונות שונים, טיפולים המוצעים ותרופות להורדת כולסטרול, נעבור אבחון מקיף, ייעוץ והתאמת טיפול וניטור על ידי רופא מומחה. הסיבות לעודף כולסטרול מגוונות: החל בגנטיקה, המשך בתזונה ועישון וכלה במחלות ותרופות המעלות את הכולסטרול. לכן הקפידו לעבור אבחון מקיף וייעוץ לקראת טיפול. אז איך יוכל הרופא להמליץ איך להוריד את LDL?

1. הקפידו בטיפול תרופתי – כפי שהותווה בתרופות מרשם להפחתת כולסטרול.

2. התאמת התזונה להפחתת מזונות עתירי כולסטרול כמו בשר אדום מעובדף מאכלים עתירי שומן רווי, שומני טראנס. ומנגד העלאת כמות המזונות הבריאים כמו שיבולת שועל, דגנים ומאכלים עתירי אומגה 3, אגוזים וירקות.

3. בצעו בקביעות פעילות גופנית.

4. הפסיקו את עישון הסיגריות .

5. צמצמו בצריכת האלכוהול.

6. נטרו, אבחנו וטפלו במחלות המעלות את הכולסטרול.

7. שימרו על משקל גוף תקין וטפלו בהשמנת יתר ועודף משקל.

8. הקפידו על שינה טובה ובמידה מספקת.

9. הפחיתו את הלחצים הנפשיים.