מאכלים לירידה במשקל: 30 מזונות להרזיה וכנגד עודף משקל והשמנה

אילו מאכלים עוזרים להרזות? מה המזונות שכדאי לשלב בתפריט להורדה במשקל? איזה אוכל מוריד משקל? מהם המאכלים שמסייעים לירידה במשקל? אילו מזונות עוזרים כנגד עודף משקל והשמנת יתר? איזה ירק מוריד במשקל? האם בטטה טובה לדיאטה? איזה אוכל טוב לדיאטה? האם זרעי פשתן, קינמון ושוקולד מסייעים להפחתה במשקל? האם מרק ירקות עוזר להרזיה? כיצד תה ירוק משפיע על המשקל?  האם פירות מומלצים במהלך דיאטה? האם סלט ועלים ירוקים מוריד במשקל?

מזונות להורדת משקל והרזיה: 30 מאכלים כנגד עודף משקל והשמנה. צילום: Pixabay Pexels
מזונות להורדת משקל והרזיה: 30 מאכלים להפחתת עודף משקל וכנגד השמנה. צילום: Pixabay Pexels

לפניכם רשימה של 30 מזונות שעל פי הרפואה העממית ועל פי עדויות מחקריות שונות עשוים להשפיע על תחושת השובע, הערך הגליקמי שלהם נמוך או שהם מכילים רכיבים המסייעים להפחתת המשקל בהשוואה למזונות אחרים. תוכלו להעזר ברשימה זו על מנת להוועץ עם רופא או דיאטנית בעת הרכבת תפריט תזונתי על מנת שיעזרו לכם להוריד במשקל, לשמור על משקל מאוזן ולא להעלות בו או להפחית השמנת יתר.

מזונות להורדת משקל והרזיה: 30 מאכלים כנגד עודף משקל והשמנה

ירידה במשקל יכולה להיות מאמץ מאתגר, אבל שילוב מזונות מסוימים בתזונה שלך יכול לתמוך במסע הירידה במשקל שלך. אז מה עוזר לירידה במשקל? מה המזונות שמועילים להוריד במשקל? אילו מזונות מסייעים נגד עודף משקל? מה האוכל שטוב לדיאטה? מהם המאכלים שעוזרים להרזיה? לפניכם מזונות שעשויים להתאים למי שמעוניין להוריד במשקל ולהרזות, בכפוף לייעוץ והתאמת התפריט לפי המאפיינים האישיים:

1. מים: מים לא כוללים פחמימות, שומנים או חלבונים והם מסייעים לבריאות ומועילים לרידיה במשקל. גם מזונות נוזליים אחרים יכולים לסייע – כמו למשל מרק ירקות או מרק עדשים כתומות.

2. עלים ירוקים: דלים בקלוריות ועשירים בסיבים, עלים ירוקים כמו תרד, קייל ומנגולד יכולים לעזור לקדם שובע ולהפחית את צריכת הקלוריות.

2. ביצים שלמות לא מטוגנות: ביצים מהוות מקור נהדר לחלבון ושומנים בריאים. הן יכולות לשמור אותנו שבעים לאורך זמן, עוזרות לרסן את התשוקה ולהפחית את צריכת הקלוריות ולסייע בשמירה על המשקל.

3. יוגורט יווני: עמוס בחלבון, יוגורט יווני יכול להגביר את חילוף החומרים, להגביר את תחושות השובע ולסייע בירידה במשקל.

4. זרעי צ’יה: זרעים אלה עשירים בסיבים ושומנים בריאים. זרעי צ’יה מתרחבים בקיבה, מעודדים מלאות ומפחיתים תיאבון.

5. ברוקולי: ברוקולי עשיר בסיבים ודל בקלוריות. הוא ירק עתיר רכיבים תזונתיים שתורם לירידה במשקל.

6. סלמון: כדג שומני עמוס בחומצות שומן אומגה 3, סלמון יכול לעזור להפחית דלקות ולתמוך במאמצי הירידה במשקל.

7. תה ירוק: תה ירוק ידוע בתכונותיו להגברת חילוף החומרים. התה הירוק יכול לסייע בירידה במשקל כאשר הוא נצרך באופן קבוע.

אולי יעניין אותך גם:

8. אבוקדו: למרות שהוא עשיר בקלוריות, האבוקדו מכיל שומנים וסיבים בריאים, התורמים להגברת תחושות השובע.

9. קינואה: דגן ללא גלוטן עמוס בחלבון, סיבים וחומרי תזונה חיוניים שונים, קינואה יכולה לעזור לשלוט בתיאבון ולסייע בירידה במשקל.

10. שעועית שחורה: קטניה זו עשירה בחלבון ובסיבים. ולכן שעועית שחורה יכולה לעזור לשלוט בתיאבון ולתמוך בירידה במשקל.

11. פירות יער: פירות היעד עמוסים בנוגדי חמצון, סיבים וויטמינים חיוניים. פירות יער כמו אוכמניות, תותים ופטל יכולים לעזור לשלוט בתיאבון ולהפחית את צריכת הקלוריות.

12. שקדים: חופן שקדים יכול לסייע לתחושת השובע, הודות לתכולת החלבון, הסיבים ותכולת השומן הבריא.

13. עדשים: עדשים עשירות בחלבון וסיבים. עדשים הן קטניות ממלאות שיכולות לעזור להפחית את צריכת הקלוריות ולקדם ירידה במשקל.

14. שום: הרכיבים הייחודיים הקיימים בשום מסייעים מבחינה בריאותית בהיבטים שונים כולל השפעה על המשקל.

15. בטטה: בטטה עמוסות בסיבים וחומרים מזינים. לכן בטטטה יכולה לקדם שובע ולעזור לשלוט בצריכת הקלוריות.

16. שיבולת שועל: שיבולת שועל מהווה מקור נהדר לסיבים מסיסים. לכן היא עוזרת להפחית את התיאבון ולתמוך בירידה במשקל.

17. קינמון: הוספת קינמון לארוחות או למשקאות שלך תסייע להפחית השתוקקות למזון, לייצב את רמות הסוכר בדם ולסייע בירידה במשקל.

18. תפוזים: תפוז עשיר בסיבים ובוויטמין C. תפוזים יכולים לעזור לשלוט ברעב ולסייע לירידה במשקל.

19. כרובית: דלה בקלוריות ועתירת סיבים. כרובית מהווה ירק רב תכליתי שיכול לשמש כתחליף למזונות עתירי קלוריות.

20. אשכולית: ידועה בתכונות המעודדות את חילוף החומרים שלה, אשכולית יכולה לסייע בירידה במשקל כשהיא כלולה בתזונה מאוזנת.

21. אדממה: פולי הסויה בתרמיל הירוק מהווים מזון טעים עשיר בחלבון. אדממה יכול לעזור להפחית את צריכת הקלוריות ולקדם תחושת מלאות.

22. דלעת: דלה בקלוריות ועתירה בסיבים, דלעת יכולה להיות תוספת מצוינת לתזונה להרזיה.

עוד באותו נושא:

23. כורכום: תבלין זה מכיל כורכומין, שעשוי לסייע בהפחתת דלקות ולתמוך בירידה במשקל.

24. כרוב ניצנים: כרוב ניצנים עשיר בסיבים ודל בקלוריות ויכול לסייע בירידה במשקל ולהגביר תחושת שובע.

25. זרעי פשתן: עשירים בסיבים ושומנים בריאים. זרעי פשתן מסייעים לווסת תיאבון ומסייעים בירידה במשקל.

26. תרד: תרד מהווה מזון בריא, דל קלוריות ועשיר בחומרים מזינים. תרד הוא ירוק עלים רב תכליתי שניתן לכלול במתכונים שונים להורדה במשקל.

27. עגבניות: עגבניות עמוסות במים וסיבים יכולות לעזור לשלוט בתיאבון ולתמוך במאמצי הירידה במשקל.

28. פטריות: דלות בקלוריות ועשירות בחומרי תזונה. פטריות יכולות להוות תוספת משביעה לארוחות תוך סיוע בירידה במשקל.

29. קיווי: פרי זה דל בקלוריות ועשיר בסיבים. זה שהופך אותו לבחירה מצוינת לירידה במשקל.

30. בצל: בצל עשוי להשפיע על הפחתה במשקל עקב הרכיבים המועילים בו.

בעוד ששילוב מזונות אלה ואחרים לאחר ייעוץ רפואי או עם דיאטן, עשויים לסייע בירידה במשקל, זכרו שתזונה מאוזנת ומגוונת, יחד עם פעילות גופנית סדירה, מודעות תזונתית לכמות ואיכות המזון, הרגלי אורח חיים בריאים חיוניים לניהול משקל ארוך טווח. לכן הוועצו במומחה בתחום הבריאות או תזונאי כדי ליצור תוכנית הרזיה מותאמת אישית המתאימה לצרכים ולמטרות האישיות שלכם.