26 מאכלים שמורידים סוכר בדם

אילו מאכלים מורידים סוכר בדם? מה נוכל לשלב בתפריט לחולי סוכרת וכולסטרול? תזונה משפיעה בצורה דרמטית על רמות הסוכר בדם. לצד גורמים שונים, התאמת התפריט התזונתי יכולה להפחית את רמות הגלוקוז בדם.  אילו מזונות משלבים בתפריט לחולי סוכרת סוג 2? מה המאכלים להורדת סוכר בדם? כיצד ניתן לשנות את התזונה בתפריט לסוכרת גבולית ?

מזונות לשילוב בתפריט לסוכרתיים: מהם 26 המאכלים שמורידים סוכר? צילום: Pixabay yilmazfatih
מזונות לשילוב בתפריט לסוכרתיים: מהם 26 המאכלים שמורידים סוכר? צילום: Pixabay yilmazfatih

תפריט תזונתי לטרום סוכרתיים או לסוכרתיים או אכילה בריאה יכולה להפחית משמעותית את הסיכוי לסוכרת וסוכר בדם. תפריט מותאם עוזר לווסת את שחרור האינסולין בגוף. אכילת מזונות דלים בסוכר ופחמימות בעלי ערך גליקמי נמוך או המכילים חומרים מועילים ייחודיים מסייעת לווסת את תגובת האינסולין של הגוף. וכך, עוזרת להפחית את רמות הסוכר בדם. מזונות עשירים בסיבים, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולים גם לעזור להאט את שחרור הסוכר לזרם הדם. כך, הם מסייעים לצמצם את הסוכרים בגוף. לצד שינוי תזונתי, חשוב לזכור כי קיימות דרכים נוספות לטיפול באופן טבעי בסוכר גבוה ומניעת סוכרת. בין היתר פעילות גופנית סדירה עוזרת בהפחתת  רמות הסוכר בדם בכך שהיא מסייעת  לגוף להשתמש בגלוקוז בצורה יעילה יותר.

הסיבות לעודף סוכר בדם נובעות מגורמים כמו אכילת יותר מדי פחמימות או מזונות מתוקים, מיעוט פעילות גופנית, עודף משקל, מתח ולחץ נפשי, שימוש בתרופות מסוימות כגון קורטיקוסטרואידים, מחלות כמו מחלת כליות או לבלב, מצב רפואי כגון סוכרת או טרום סוכרת, שינויים הורמונליים עקב הריון או גיל המעבר, מחלה קשה או זיהום ועוד.

הגורמים למחלת הסוכרת, לרמות סוכר גבוהות בדם ולטרום סוכרתיות משתנים. לכן לפני פניה לריפוי באמצעות תזונה או תוספים, נידרש לפנות לרופא מומחה על מנת לאבחן את גורם המצב הרפואי, ייעוץ, טיפול וניטור.במקביל להמלצות הרפואיות והאבחון, נוכל לקבל מהרופא והדיאטנית המלצות גם לגבי שינוי התפריט התזונתי להורדת סוכר בדם.

מהם 26 המאכלים שמורידים סוכר בדם?

מהם המאכלים שמורידים סוכר? אילו מאכלים מפחיתים את רמת הגלוקוז בדם לטרום סוכרתיים וסוכרתיים? מה המזונות שאפשר לשלב בתפריט לחולי סוכרת סוג 2 או כתפריט לסוכרת גבולית? לפניכם מפורטת רשימת מאכלים שמפחיתים סוכרת בדם. מזונות המפחיתים את רמות הגלוקוז בדם כוללים ירקות שאינם עמילניים, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים. מזונות אחרים שעשויים לסייע בהפחתת רמות הגלוקוז כוללים דגים שומניים, שמן זית ומוצרי חלב דלי שומן. לפניכם מפורטת רשימה רחבה של מזונות, ירקות, פירות ומאכלים שמורידים סוכר בדם, בהשפעתם המיטיבה וערכם הגליקמי הנמוך המסייע להפחתת רמות הגלוקוז.

1. דלעת
2. פירות הדר
3. עדשים
4. כרוב כבוש
5. זרעי צ’יה

עוד בנושא מאכלים שמורידים סוכר שניתן לשלב בתפריט לסוכרתיים:

6. קייל
7. יוגורט דל שומן
8. תפוחים
9. אוכמניות, פטל ופירות יער כמו אוסנה
10. אבוקדו
11. שיבולת שועל
12. במיה
13. דגנים מלאים
14. קטניות 
15. בטטה
16. ברוקולי
17. חומץ תפוחים
18. תרד
19.תותים
20. אגוזים
21. שמן זית
22. שום
23. זרעי פשתן
24. שוקולד מריר
25. תה ירוק
26..דגים עשירים בחומצות אומגה 3 כמו הרינג, סלמון, סרדינים, אנשובי ומקרן