איך להוריד רמת LDL?

איך להפחית רמות של כולסטרול רע בדם? מהן השיטות מלבד טיפול תרופתי איך להוריד עודף כולסטרול? כיצד להוריד רמת LDL המזיק לבריאותנו?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מדעדיאטה והרזיה
איך להוריד רמת LDL - כולסטרול רע? צילום: Pixabay RENE RAUSCHENBERGER

איך להוריד רמת LDL בדם? איך מורידים כולסטרול? אילו שיטות יכולות לסייע להפחית כולסטרול מלבד תרופות? היפרכולסטרולמיה מהווה תופעה נפוצה של עודף שומן בדם מסוג כולסטרול. עודף כולסטרול זה מוביל לתהליכים טרשתיים בדפנות כלי הדם. היפרכולסטרולמיה מוביל לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ושבץ מוחי.

כולסטרול גבוה נגרם מסיבות שונות. למשל בשל תזונה מסוימת, תרופות ומצבים רפואיים. רבים מבקשים להפחית את עודף הכולסטרול. אז איך עושים זאת? איך מונעים כולסטרול? מה השפעת התזונה על הכולסטרול? איך לטפל בכולסטרול בדם? האם שום מוריד כולסטרול? למה כולסטרול גבוה? האם פעילות גופנית יכולה לסייע כנגד כולסטרול? כיצד השמנת יתר קשורה לכולסטרול גבוה?

לפני שפונים לטיפול בעודף כולסטרול בכל שיטה טיפולית שהיא, פנו לאבחון וייעוץ אצל רופא מומחה. הסיבות לעודף כולסטרול מגוונות. חשוב לאבחן את הגורם לכולסטרול גבוה באמצעות רופא מומחה, ולקבל הנחיות טיפוליות וניטור למתן מענה לבעיה. זאת בהתאם למצבו של המטופל ומאפייניו. במהלך ולאחר התהליך המטופל יוכל להוועץ ברופא לגבי שילוב שיטות כמו אלה המפורטות מטה להורדת כולסטרול ואחרות בהתאם למצב ומאפייני המטופל.

איך להוריד רמת LDL – כולסטרול רע?

כולסטרול רע בדם מסוג LDL ברמות גבוהות וכולסטרול טוב HDL ברמות נמוכות נובעים מסיבות שונות. לדוגמה הם נגרמים בשל גנטיקה, השמנת יתר, תזונה עתירת שומן, עישון, תרופות מתח נפשי, צריכת אלכוהול ועוד. איך להפחית רמות של כולסטרול רע בדם? מהן השיטות מלבד טיפול תרופתי איך להוריד עודף כולסטרול? כיצד להוריד רמת LDL המזיק לבריאותנו? להלן פירטנו מספר דרכים שהוכחו מחקרית כקשורות להפחתת כולסטרול וקשורות לגורמי סיכון אלה:

  1. הקפידו על תפריט תזונה בריא: אכילת תזונה דלה בשומני טרנס רוויים ועתירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים ושומנים שלא מן החי כמו למשל אגוזים ושקדים, יכולה לסייע בהפחתת כולסטרול LDL.
  2. בצעו פעילות גופנית: פעילות גופנית סדירה המותאמת למצב המטופל יכולה לעזור להעלות את הכולסטרול HDL (הטוב) ולהוריד את הכולסטרול ה-LDL (הרע).
  3. שיקלו ירידה במשקל: הרזייה והורדת משקל עודף למי שסובל מהשמנת יתר, יכול לעזור לשפר את רמות הכולסטרול.
  4. הימנעו מעישון כולל עישון פאסיבי: עישון עלול להוריד את כולסטרול HDL ולפגוע בכלי הדם, מה שמוביל לטרשת עורקים.
  5. נטרו וטפלו במשטר צריכת התרופות שמעלות כולסטרול: לפי התווית רופא השתמשו בתרופות כמו סטטינים להפחתת כולסטרול. מנגד הימנעו מתרופות מעלות כולסטרול.
  6. הפחיתו לחצים ונהלו את רמת המתח והמצוקה הרגשית בחייכם: מתח כרוני מוביל לעיתים לעלייה ברמת הכולסטרול. לכן אמצו הרגלי חיים של ניהול מתחים. בין היתר תוכלו להעזר בטכניקות הרפיה כגון מדיטציה ויוגה.
  7. הגבילו את צריכת האלכוהול: שתייה מרובה של אלכוהול עלולה להעלות את רמות הכולסטרול ולהגביר את הסיכון למחלות לב.

חשוב להוועץ עם רופא מומחה על התאמת דרכי טיפול מיטביות עבורך להורדת כולסטרול LDL. זאת כיוון שתוכניות הטיפול האישיות עשויות להשתנות בהתאם לגורמים כגון גיל, מגדר, מחלות רקע ומצב בריאותי כללי.

כתבות באותו עניין
דילוג לתוכן