נתונים חדש מתוך הסקר החברתי 2015 בנושא עמדות הציבור (בני 20 ומעלה) כלפי שירותי הבריאות בישראל מעלים ממצאים מעניינים אודות אוכלוסית הבוגרים בישראל. כך מתברר כי בקרב בני 20 ומעלה:
- מאלה שהיו מאושפזים בשנה האחרונה:
82% היו מרוצים מהטיפול הרפואי במהלך האשפוז. 18%, 178.9 אלף איש, לא היו כל כך מרוצים או לא היו מרוצים בכלל מהטיפול.
85% היו מרוצים מהיחס של אנשי הצוות הרפואי: נשים בדומה לגברים; 83% מבני 44-20, 87% מבני 64-45, 90% מבני 65 ומעלה; יהודים יותר מערבים (87% לעומת 79%, בהתאמה).
76% היו מרוצים מהתנאים הפיזיים של האשפוז (כגון מספר האנשים בחדר, האוורור, האוכל והניקיון). - מאלה שביקרו בחדר מיון בשנה האחרונה:
72% היו מרוצים מיחס אנשי הצוות הרפואי, 27% – 361.9 אלף איש, לא היו כל כך מרוצים או לא היו מרוצים בכלל מיחס אנשי הצוות.
61% היו מרוצים מהתנאים הפיזיים בחדר המיון ו-37% – 498.4 אלף איש, לא היו כל כך מרוצים או לא היו מרוצים בכלל.
מאלה שביקרו אצל רופא המשפחה בשנה האחרונה:
94% היו מרוצים מהיחס של רופא המשפחה.
90% היו מרוצים ממיקום המרפאה.
83% היו מרוצים משעות הקבלה של רופא המשפחה. - מאלה שביקרו אצל רופא מקצועי בשנה האחרונה:
90% היו מרוצים מיחס הרופא המקצועי במהלך הביקור.
94% חשו יחס של כבוד מהצוות הרפואי (הרופא, האחות): 61% חשו יחס של כבוד 'במידה רבה', 33% נוספים 'במידה מסוימת', 3% מסרו כי הרופא המקצועי לא התייחס אליהם בכבוד ('לא כל כך' או 'בכלל לא').
כמחצית מהפונים לרופא המקצועי (48%) המתינו עד שבועיים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא המקצועי, 24% המתינו בין שבועיים לחודש, 19% – 519.5 אלף איש – המתינו בין חודש לשלושה חודשים ו-5% – 122.5 אלף איש – המתינו יותר משלושה חודשים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא המקצועי.
79% היו מרוצים משעות הקבלה של הרופא המקצועי.
78% היו מרוצים ממיקום המרפאה.
73% מהפונים לרופא מקצועי הרגישו שותפים להחלטות על הטיפול בהם, רבע (25%, 683.6 אלף איש) לא חשו שותפים להחלטות על הטיפול בהם ('לא כל כך' או 'בכלל לא').
19% השתמשו בשנה האחרונה בשירותי רפואה פרטיים, הסיבה העיקרית – האפשרות לבחור רופא.