מלך הירקות שעוזר להוריד משקל, לחץ דם וכולסטרול, מגן על העיניים ומונע סרטן ועצירות

מיהו ירק העל שמסייע להפחתת משקל, מסייע נגד בעיות עיכול כמו עצירות, מועיל לעיניים והעצמות ומפחית לחץ דם, כולסטרול וסיכון לסרטן? מהו הירק המוכתר כמלך הירקות העליים שמסייע לבריאות הלב? מיהו הירק העלי שעוזר לשמירה על בריאות העיניים ושיפור בריאות העצמות? בשנים האחרונות זוכים ירקות ייחודיים לתשומת לב כירקות על המועילים לבריאות במגוון היבטים כסופר פוד. שילוב מזונות על בתזונה החלה לצבור תאוצה והיא משמשת כלי עזר נוסף לטיפול בבעיות רפואיות, לצד טיפולים קונבנציונליים תרופתיים ואחרים. אז מהו אותו ירק על שמועיל להרזייה ושמירה על המשקל, הפחתת כולסטרול ולחץ דם גבוה?

לפני שנפרט על ירק העל העלי הייחודי נסייג; אם הינכם סובלים מבעיות, מצבים רפואיים או תסמינים, הקדימו לכל אבחון וייעוץ רפואי. לפני שפונים לטיפולי רפואה משלימה, תזונה מרפאת , תוספים או רפואה אלטרנטיבית, פנו לרופא לאבחון יסודי. אבחון מעמיק יסייע להבין את הגורמים למחלה, המצב הרפואי או התסמין. כך נוכל לטפל בשורש הבעיה ולא להעזר בטיפולים סימפטומטיים שעשויים להועיל אך לא לטפל בבסיס הבעיה.

מלך הירקות שעוזר להוריד משקל, לחץ דם וכולסטרול, מגן על העיניים ומונע סרטן ועצירות. צילום: Michael Shivili Pixabay
מלך הירקות שעוזר להוריד משקל, לחץ דם וכולסטרול, מגן על העיניים ומונע סרטן ועצירות. צילום: Michael Shivili Pixabay

מלך הירקות שעוזר להוריד משקל, לחץ דם וכולסטרול, מגן על העיניים ומונע סרטן ועצירות

קייל Kale, הידוע מדעית בשם Brassica oleracea, הוא ירק ממשפחת המצליבי. הוא שייך לאותה משפחה כמו ברוקולי, כרובית וכרוב ניצנים. יש לקייל מראה ייחודי, הכולל עלים ירוקים כהים או סגולים עם טעם מעט מר. הקייל הינו ירק עתיר רכיבים תזונתיים. קייל תורבת במשך מאות שנים והוא ידוע בסגולותיו הרפואיות.

מה מסתתר בקייל?

בקייל מצויים ויטמינים ומינרלים רבים. עשיר במיוחד בסידן, אשלגן, מגנזיום וברזל. מינרלים אלו ממלאים תפקידים חיוניים בתמיכה בבריאות העצם, בוויסות לחץ הדם, בשמירה על תפקוד העצבים ובנשיאת חמצן בכל הגוף. בנוסף, קייל הוא מקור מצוין לויטמינים A, C ו-K. ויטמין A אחראי לראייה תקינה ובריאות העיניים. לעומתו, ויטמין C תומך בשיפור היכולת החיסונית של הגוף ובסינתזה של קולגן. ויטמין K מסייע בקרישת הדם ותורם לבריאות העצם.

בקייל קיימין מרכיבים פעילים שונים. אחת הסיבות העיקריות לכך שהקייל נחשב כסופר פוד היא היתרונות הבריאותיים שלו. קייל מכיל חומרים פעילים מגוונים; נוגדי חמצון רבי עוצמה כגון בטא קרוטן, לוטאין וזאקסנטין. נוגדי חמצון אלו מסייעים בנטרול רדיקלים חופשיים מזיקים, הפחתת מתח חמצוני והגנה על הגוף מפני נזקים ברמה התאית. קייל מכיל גם גלוקוזינולטים. גלוקוזינולטים מהווים תרכובות המכילות גופרית אשר נמצאו כקשורים להשפעות אנטי-סרטניות פוטנציאליות, במיוחד כנגד סוגים מסוימים של סרטן.

כמו כן, קייל כולל סיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים כאחד. סיבים מסיסים עוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם, להוריד את רמות הכולסטרול ולקדם מערכת עיכול בריאה. סיבים בלתי מסיסים מוסיפים נפח לשאריות העיכול, מסייעים ביציאות קבועות ומונעים עצירות. תכולת הסיבים בקייל גם עוזרת לתחושת השובע, עוזרת לשלוט בתיאבון ולסייע בהפחתת משקל.

סופר פוד שעוזר ללב, לעינים, לעצמות, מסייע להרזייה ומונע סרטן ודלקות

לקייל יש יתרונות בריאותיים בלתי רגילים. להלן פירטנו שמונה סיבות המבוססות מדעית ששילוב קייל בתפריט עשוי לסייע לבריאות:

1. עשיר בנוגדי חמצון: קייל עשיר בנוגדי חמצון רבי עוצמה כגון בטא-קרוטן, לוטאין וזאקסנטין. תרכובות אלו עוזרות לנטרל רדיקלים חופשיים מזיקים, להגן על התאים שלך מפני נזק ולהפחית את הסיכון למחלות כרוניות.

2. ידידותי ללב: מחקרים הראו שצריכת קייל עשויה לסייע בהורדת לחץ הדם ורמות הכולסטרול, ולהפחית את הסיכון למחלות לב. תכולת האשלגן הגבוהה שלו מסייעות גם בהפחתת רמות לחץ דם גבוהות.

3. מניעת סרטן: קייל מכיל גלוקוזינולטים. גלוקוזינולטים הינם תרכובות המכילות גופרית. הם ידועים בהשפעות האנטי-סרטניות הפוטנציאליות שלהם. צריכה קבועה של קייל נקשרה בסיכון מופחת לסוגי סרטן מסוימים, כולל סרטן המעי הגס, הערמונית וסרטן השד.

4. בריאות העצם: קייל הוא מקור מצוין לויטמין K. ויטמין K הוא חומר תזונה חיוני לשמירה על עצמות חזקות ובריאות. ויטמין K מסייע בספיגת סידן ומפחית את הסיכון לאוסטאופורוזיס.

סודות מן הטבע

5. הגנה על העיניים: קיומם של לוטאין וזאקסנטין בקייל משפרת את בריאות העיניים ומפחיתה את הסיכון לניוון מקולרי וקטרקט הקשור לגיל.
6. תכונות אנטי דלקתיות: השילוב של נוגדי חמצון ופיטונוטריינטים בקייל נקשר להפחתת הדלקת בגוף. חומרים אלה עשויים להועיל למצבים כגון דלקת פרקים.

7. בריאות מערכת העיכול: הקייל עשיר בסיבים תזונתיים, מסיסים ובלתי מסיסים כאחד. סיבים אלה מועילים לשיפור מערכת עיכול, מסייעים ליציאות קבועות ותומך בבריאות חיידקי המעי.

8. ניהול משקל: עם כמות הקלוריות הנמוכה שלו ותכולת הסיבים הגבוהה שלו, קייל יכול לסייע להפחתת משקל. קייל מגביר תחושת שובע ומועיל לניהול משקל ותומך בהרגלי אכילה בריאים.

קייל הוא ללא ספק כוכב על תזונתי, המציע שפע של מינרלים, ויטמינים, תרכובות פעילות וסיבים תזונתיים. שילוב קייל בתזונה שלך, בין אם בסלטים, בשייקים או במנות מבושלות, יכול לספק מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. עושר החומרים התזונתיים שלו ותכונותיו הפוטנציאליות למלחמה במחלות הופכות אותו לתוספת חשובה לכל ארוחה מזינה.