סוכר גבוה – מה עושים?

מה נוכל לעשות על מנת לאזן את רמות הסוכר? אילו מאכלים מורידים גלוקוז גבוה בדם? אילו תרופות טבעיות יכולות להוריד את רמות הסוכרים בדם? סוכר גבוה – מה עושים? אורח החיים המערבי, המתועש והמודרני מוביל לתחלואה הקשורה בעודף מתח ולחץ נפשי, תזונה עתירת סוכר ושמנים ואורח חיים יושבני. תופעות אלה גורמות להתהוות מחלות כמו סרטן, יתר לחץ דם, סוכרת ועוד. עודף סוכר בדם הוא אחת מהתופעות אשר קשורות לכך במישרין.

תזונה לא בריאה עתירת פחמימות ואוכל מעובד לצד מיעוט פעילות גופנית ומצוקה רגשית מתמשכת מעלים את הסוכר בדם. זאת לצד גורמים מגוונים המעלים את הסוכר בדם. תופעת סוכר גבוה נפוצה עד מאד. איזה מזונות מורידים סוכר? אז איך מפחיתים עודף סוכר בדם? מה מעלה סוכר בדם? איך להוריד סוכר גבוה? לסובלים מסוכר גבוה – מה עושים כדי להמנע מכך ולשמור על הבריאות? לפניכם 6 טיפים מה עושים להורדת סוכר גבוה בדם.

סוכר גבוה גורם למחלות שונות ביניהן סוכרת, מחלות לב וסרטן. עודף סוכר, סוכרת, סוכרתיות וטרום סוכרתיות גורמים לעיתים לתסמינים שונים. בדיקות דם תקופתיות או ניטור קבוע מהוות דרך אפקטיבית לבירור רמות הסוכר. לצד זה קיימים תסמינים של סוכר גבוה שעשויים לסייע לאבחן עודף סוכר בדם. לדוגמה תחושת יובש בפה, עייפות, השתנה בתכיפות גבוה, צמא, ראיה מטושטשת, שינוים במשקל, כאבי ראש ועוד.

סוכר גבוה - מה עושים? צילום: Pixabay stevepb
סוכר גבוה – מה עושים? צילום: Pixabay stevepb

סובלים מעודף סוכר גבוה – מה עושים? כיצד להפחית את רמות הסוכר בדם? שינוי אורח החיים עשוי לסייע בהפחתת סוכר גבוה. לפני פניה לטיפול משלימים, תרופות טבעיות להורדת סוכר ומענה מסוג לא קונבנציונלי לעודף סוכר, יש להוועץ ברופא. ייעוץ רפואי יכלול אבחון מקיף, ניטור, ייעוץ וטיפול. הטיפול עשוי לכלול גם המלצות רפואיות הכוללות תרופות להורדת סוכר לצד שינוים באורח החיים. שינויים באורחות החיים יכולים לכלול הגברת תכיפות ועצימות פעילות גופנית, שינוי תזונה, הפסקת עישון וצריכת אלכוהול, שינוי משטר תרופתי וניטור וטיפול במחלות שעלולות להיות הגורם המחולל את עודף הסוכר.

סוכר גבוה – מה עושים כדי להפחית את עודף הגלוקוז בדם?

מה מוריד סוכר? אז מה מפחית את רמות הסוכרת? מה ניתן לעשות להפחית סוכר גבוה?  לפניכם מפורטים 6 טיפים להפחתת סוכר גבוה, בתיאום עם הגורם הרפואי המטפל:

1. אכלו מאכלים בריאים ששומרים על רמת הסוכר מאוזנת. הקפידו על תזונה בריאה הכוללת פירות במידה, ירקות, חלבונים רזים ופחמימות מורכבות. למשל תוכלו לאכול שיבולת שועל וקטניות, אבוקדו וברוקולי.   לצד זה, הימנעו ממזונות מעובדים, עתירי סוכרים ופחמימות ריקות. הפחיתו ג’אנק פוד וחטיפים מתוקים מכיוון שהםמעלים באופן משמעותי את רמות הסוכר ואינם בריאים. הוסיפו לתפריט התזונתי מזונות שמורידים סוכר. למשל הוסיפו בצל, שום, מאכלים עתירי סיבים תזונתיים, כאוב כבוש, שוקולד מריר, שמן זית. הקפידו על שתיית מים תכופה.

2. בצעו פעילות גופנית סדירה . פעילות גופנית סדירה חיונית לשמירה על רמות מאוזנות של סוכר בדם. נסו לשמור על שגרת אימון של כ30-50 דקות אימון מידי יום כחמישה ימים בשבוע. פעילות גופנית עוזרת לגופנו לנצל את הגלוקוז בצורה יעילה, ומפחיתה את הרמות הסוכר בדם.

3. נטרו את רמות הגלוקוז בדם: עקבו אחר רמות הגלוקוז באופן קבוע כדי להבטיח שהן נשארות בטווח בריא. תוכלו לנטר את רמות הסוכר בעזרים שונים למדידת הסוכר או על ידי ביצוע בדיקת גלוקוז בקופת החולים.

4. שוחח עם הרופא שלך – לצד שינויים באורחות החיים, חשוב להוועץ ברופא ולבחון ולהקפיד על אפשרויות טיפוליות נוספות כמו שימוש בתרופות להורדת סוכר, זריקות אינסולין או טיפולים אחרים שיעזרו להוריד את רמות הסוכר.

5. שלבו בתפריט התזונתי גם תבלינים וצמחי מרפא להורדת סוכר. היוועצו ברופא המטפל לגבי צמחי מרפא ותבלינים שיכולים להועיל ואינם מתנגשים עם טיפולים ומצב רפואי שלכם. תוכלו לשלב  צמחי מרפא ותבלינים להפחתת סוכר בדם כמו חילבה, כורכום, קינמון, תה ירוק, חליטת עלי זית ועוד.

6. הורידו במשקל או שימרו על רמות משקל תקין; שמירה על משקל מאוזן ובריא תסייע להפחתת רמות הסוכר בדם.