סופר-ירק מופלא לטיפוח עור ושיער, הרזיה, סוכרת, בריאות הכבד והלב

מיהו ירק העל הייחודי המסייע לבריאות הלב והכבד? מהו הירק המיוחד שמסייע לשמירה על בריאות העצם? מי הירק המסייע נגד דלקות ומסייע להרזייה ולשמירה על משקל תקין? מהו הירק הטעים שמועיל כנגד סוכרת ומסייע לטיפוח השיער ובריאות העור?

הירק הייחודי לאנטי אייג'ינג לשיפור בריאות השיער והעור, להורדה במשקל, כנגד סוכרת, מחלות לב וכבד. צילום: Keith Hudson Pixabay
הירק הייחודי לאנטי אייג’ינג לשיפור בריאות השיער והעור, להורדה במשקל, כנגד סוכרת, מחלות לב וכבד. צילום: Keith Hudson Pixabay

לפני שנתאר בפירוט מיהו הירק המופלא, נדגיש: אם הינכם סובלים ממחלות, תסמינים או מצבים בריאותיים כמו בעיות עור, שיער, מחלות עצם, כולסטרול, בעיות לב, לחץ דם או בעיות כבד, פנו לאבחון וייעות רפואי לפני כל שימוש בטיפולים משלימים. אמנם טיפולי רפואה משלימה, תזונה, תוספים, ויטמינים ומינרלים עשויים לסייע. ואולם ראשית פנו לבצע אבחון יסודי של הסיבה למצבכם. אבחון מעמיק מעניק תשתית משמעותית למתן טיפול טוב יותר. וזאת במקום לטפל בתסמינים בלבד, ובאופן לא מותאם וממצה. אז מיהו אותו סופר-ירק מופלא המסייע לבעיות כבד, עצם, סוכרת ועוד? זוהי הבמיה.

במיה, או Okra ידועה מדעית בשם Abelmoschus esculentus, היא ירק ירוק בעל טעם ומרקם מיוחד. הבמיה בעלת היתרונות בריאותיים רבים. במיה הינה צמח שמקורו באתיופיה, המוערך מאוד בזכות תכולתו התזונתית. היא כוללת ויטמינים, מינרלים וחומרים פעילים המועילים לבריאות טובה.

סגולות פלאיות מהטבע

במיה היא מקור עשיר של חומרים מזינים חיוניים, מה שהופך אותה לתוספת חשובה לתזונה מאוזנת. מנה של 100 גרם של במיה מספקת כ-30 קלוריות, 4-7 גרם פחמימות, 2-3 גרם סיבים קרוב ל-2 גרם חלבון. בנוסף, הבמיה מכילה מגוון ויטמינים ומינרלים חיוניים התורמים לבריאות הכללית. במיה מכילה תרכובות פעילות המועילות לבריאות: היא מכילה פלבנואידים כמו קוורצטין, קמפרול ורוטין. הללו הם בעלי תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות, המסייעות להפחית את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב, סרטן וסוכרת. במיה מהווה מקור לפוליפנולים, כולל קטכינים ואפיקטכיניםץ הם נקשרו להפחתת הדלקת ולשיפור בריאות הלב וכלי הדם. בבמיה קיימים הרבה סיבים מסיסים ובלתי מסיסים כאחד. הסיבים מסייעים לעיכול בריא, עוזרים בהרזייה וניהול משקל, ועוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם. בבמיה קיים גם פקטין המועיל נגד כולסטרול ולקטינים המועילים כנגד סרטן.  בבמיה קיימים ויטמינים ומינרלים בעלי יתרונות רבים:

  • ויטמין C: במיה היא מקור מצוין לויטמין C, נוגד חמצון חזק המסייע בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, מחזק את המערכת החיסונית ומקדם עור בריא.
  • ויטמין K: במיה היא מקור בולט לוויטמין K, הממלא תפקיד מכריע בקרישת הדם ובריאות העצם.
  • חומצה פולית: במיה מכילה חומצה פולית, ויטמין B החיוני לחלוקת תאים ולסינתזת DNA. צריכה נאותה של חומצה פולית חשובה במיוחד לנשים בהריון כדי למנוע מומים בתעלה העצבית אצל התינוקות שלהן.
  • אשלגן: במיה היא מקור טוב לאשלגן, מינרל המסייע בשמירה על רמות לחץ דם בריאות ותומך בתפקוד תקין של השרירים והעצבים.
  • מגנזיום: במיה מכילה מגנזיום, המעורב בלמעלה מ-300 תגובות ביוכימיות בגוף, כולל הפקת אנרגיה, תפקוד שרירים ושמירה על מערכת חיסון בריאה.
  • סידן: במיה היא מקור מתון לסידן, שהוא חיוני לבריאות העצם, התכווצות שרירים ואיתות עצבים.

במיה – הירק הייחודי לאנטי אייג’ינג לשיפור בריאות השיער והעור, להורדה במשקל, כנגד סוכרת, מחלות לב וכבד

מלבד הפרופיל התזונתי העשיר שלה, הבמיה מכילה גם מספר תרכובות פעילות התורמות להשפעותיה הבריאותיות. לפניכם מפורטים חלק מהיתרונות הבריאותיים של במיה:

1. מסייעת כנגד סוכרת: לבמיה קיימות תכונות אנטי-סוכרתיות. זאת מכיוון שהיא מסייעת בהורדת רמות הסוכר בדם על ידי עיכוב עיכול פחמימות ושיפור הרגישות לאינסולין.

2. משפרת בריאות מערכת העיכול: תכולת הסיבים בבמיה מקדמת יציאות קבועות, מונעת עצירות ותומכת במערכת עיכול בריאה.

3. מועילה לבריאות הלב: צריכת במיה עשויה לסייע בהורדת רמות הכולסטרול, הפחתת דלקת, ושיפור סמני בריאות הלב, כגון לחץ דם ורמות טריגליצרידים.

4. מסייעת להרזייה וניהול משקל: תכולת הסיבים הגבוהה בבמיה תורמת לתחושת מלאות ומסייעת בניהול משקל על ידי הפחתת צריכת הקלוריות.

5. מועילה למערכת החיסון: תכולת ויטמין C בבמיה לצד רכיבים נוספים בה, מחזקת את מערכת החיסון באופן שהופך את גופנו לעמיד יותר בפני זיהומים ומחלות.

6. בעלת השפעות אנטי דלקתיות: התרכובות הפעילות בבמיה, כגון פלבנואידים ופוליפנולים, בעלות תכונות אנטי דלקתיות, המסייעות להפחית את הסיכון למחלות כרוניות הקשורות לדלקת.

7. מסייעת לבריאות העצם: השילוב של סידן, מגנזיום וויטמין K בבמיה מסייעת לבריאות העצם ומועיל במניעת מצבים כמו אוסטאופורוזיס.

תזונה מבריאה:

8. בעלת פוטנציאל אנטי-סרטני: ממצאים מחקריים שונים העלו שהתרכובות הפעילות בבמיה, כולל פלבנואידים ולקטינים, עשויות להיות בעלות תכונות אנטי-סרטניות על ידי עיכוב צמיחת תאים סרטניים.

9. שומרת על בריאות העור ומשמשת כחומר אנטי אייג’ינג:  במיה היא מקור טוב לויטמין C, שהוא נוגד חמצון רב עוצמה. נוגדי חמצון מסייעים להגן על העור והשיער מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים, אשר עלולים להוביל להזדקנות מוקדמת, קמטים ועמימות העור.  ויטמין C, ממלא תפקיד מכריע בסינתזה של קולגן. קולגן הוא חלבון המעניק מבנה וגמישות לעור, מועיל למראה צעיר ומפחית את הנראות של קמטים עדינים. בנוסף, התרכובות הפעילות הקיימות בבמיה, כמו פלבנואידים ופוליפנולים, בעלות תכונות אנטי דלקתיות. דלקת בעור יכולה לתרום למצבי עור שונים כמו אקנה, אקזמה ופסוריאזיס. התכונות האנטי דלקתיות של הבמיה עשויות לסייע בהקלת מצבי עור אלו ולסייע לעור בריא יותר.

10. במיה עשירה בנוגדי חמצון, כגון ויטמין C ופוליפנולים. היא מסייעת בהגנה על תאי הכבד מפני נזקי חמצון הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. התכונות האנטי דלקתיות של צמח הבמיה מסייעות בהפחתת דלקת כבד, אשר קשורה לעיתים קרובות למחלות כבד. תכולת הסיבים הגבוהה של במיה במיוחד סיבים מסיסים כמו פקטין, עשויה לסייע בשמירה על רמות כולסטרול בריאות והקלה על סילוק הרעלים דרך מערכת העיכול. השפעות משולבות אלו תורמות לבריאות הכבד בכללה, תומכות בניקוי רעלים ובתפקודי חילוף החומרים שלו.