רוצים להפחית סוכר בדם ולהוריד במשקל? בדקו אם יש את המינרל הזה באוכל שאתם אוכלים!

רוצים לשמור על רמות סוכר תקינות בדם? מעוניינים לשמור על משקל מאוזן ולהנות מבריאות נפשית טובה יותר? בידקו האם יש במזון את מינרל הקסם- כרום! אז מהו הכרום ובאילו מזונות יש כרום?

מעוניינים לרזות, לשפר מצב רוח או להפחית סוכר בדם? בדקו אם יש את המינרל החשוב כרום במזונכם. צילום: Pixabay
מעוניינים לרזות, לשפר מצב רוח או להפחית סוכר בדם? בדקו אם יש את המינרל החשוב כרום במזונכם. צילום: Pixabay

כרום, הוא מינרל החיוני לתפקוד תקין של האדם ושמירה על בריאות ותחושה כללית טובה. למרות שהכרום נדרש בכמויות מאוד קטנות, הנוכחות שלו יעילה וטובה. הכרום עוזר לוויסות רמות הסוכר בדם ומשפר את חילוף החומרים, בשני המקרים בצורה דרמטית. קראו בהמשך המאמר גם באיזה מאכלים הכרום נמצא.

מעוניינים לרזות, לשפר מצב רוח או להפחית סוכר בדם? בדקו אם יש את המינרל החשוב כרום במזונכם

אז למה חשוב לצרוך מזונות עם כרום? מה ההשפעות החיוביות של הכרום לבריאות האדם?

1. היתרון העיקרי והמשמעותי של הכרום הוא היכולות שלו לווסת את רמות הסוכר בדם. נוכחות הכרום משפרת את פעולת האינסולין. האינסולין הוא ההורמון שאחראי על הובלה וניצול של הגלוקוז בגוף. ככזה, הוא משפר את יעילות האינסולין ובעקיפין גורם לשיפור ולאיזון של רמות הסוכר בדם. הדבר נכון במיוחד לחולי סוכרות או למי שסובלים מעמידות לאינסולין. מחקרים מצאו כי תוספת כרום יכולה לשפר לבד את כמות הסוכר לכאלה שסובלים מסוכרת מסוג 2.

2. בנוסף, כרום מסייע גם לכאלה שמנסים לשמור על המשקל. נמצא שנוכחות, גם אם קטנה, של מינרל כרום בגוף האדם, משפרת את חילוף החומרים בגוף, ומסייעת בפירוק פחמימות ושומנים. ובכך אף עוזרת למי שמנסה לרדת במשקל או לשמור על המשקל. מחקרים מצביעים על כך שתוספת כרום, בשילוב עם פעילות גופנית ותזונה מאוזנת, עוזרת להפחתת השומן הגוף ולהגדלת מסת השריר הרזה.

3. לכרום תפקיד חשוב גם בתפקוד תקין של הלב ובוויסות רמות כולסטרול. צריכת כרום נמצאה כקשורה עם בריאות הלב ורמות מאוזנות של שומני דם מסוג כולסטרול.

4. מה שמפתיע הוא שלכרום יש יתרונות שהם לא רק פיזיים – פיזיולוגיים, אלא גם מנטליים: כרום עוזר לבריאות הנפשית של האדם. מאמינים שיש לו השפעה חיובית על מצב הרוח, שכן הוא מעורב בוויסות הסרוטונין, האחראי על ויסות מצב הרוח. מחקרים אף הציעו שתוספי כרום עשויים לעזור להקל על תסמיני דיכאון ולשפר את התחושה הכללית של האדם.

בידקו – אילו מאכלים מכילים כרום

כרום מן הצומח

הכרום נמצא בסוגים רבים מאכלים מן הצומח:

  • כמויות גבוהות ומשמעותיות של כרום ניתן למצוא בברוקולי. ברוקולי נחשב לאחד ממקורות הכרום הטובים שיש, גם לתצרוכת היומית המומלצת.
  • ירקות אחרים עשירים בכרום הם כרוב ניצנים וכרובית.
  • כרום מצוי גם בדגנים מלאים, כגון שיבולת שועל, שעורה ונבט חיטה. הללו נחשבים למקורות כרום טובים. שילוב של דגנים אלה בתפריט היומי יכול לעזור ולשמור על רמות כרום גבוהות.
  • בנוסף, פירות כמו תפוחים ובננות, כמו גם תבלינים כמו פלפל שחור, מכילים כמויות של כרום, אם כי מתונות יותר.

כרום מן החי

מינרל הכרום מצוי גם במקורות מזון מן החי. כרום מצוי במזונות כמו:

  • בשרים, במיוחד בכבד ותרנגול הודו, הנחשבים למקורות טובים של כרום.
  • דגים, ופירות ים כמו מולים וצדפות, מכילים כמויות גבוהות של מינרל כרום.

כרום כתוסף תזונה

למי שרוצה לצרוך כרום ובמיוחד מי שסובל ממצב רפואי, הריון, מחלה, נוטל תרופה או תוספי תזונה, נמליץ תמיד להיוועץ תחילה עם הרופא המטפל. לעיתים לתוספי תזונה יש תופעות לוואי המצורפות כהסבר לתוסף עצמו. גם ללא מגבלות המצוינות לגביו תוספים, נשים לב לבחון עם הרופא על התנגשויות, השפעות מזיקות, תופעות לוואי והתוויות נגד. כאמור, ההמלצה תקפה במיוחד למי שסובל מבעיות כלשהן, כמו לחץ דם, למי שבהריון, לסובלים ממחלות או תסמינים של מחלה ועוד. לכן ההמלצה היא תמיד להיוועץ עם הרופא המטפל לפני השימוש. וכך לקבוע האם ניתן לקחת ובאיזה מינון ותנאים.

נסכם כי כרום הוא מינרל הכרחי לתפריט היומי שלנו. צריכתו עשויה להשפיע לטובה על המשקל, ויסות רמות הסוכר והבריאות הנפשית. זאת לבד מהשפעות מועילות נוספות. לכן, הקפידו לכלול מאכלים עשירים בכרום כגון ברוקולי, דגנים מלאים, פירות ובשר. זה טוב לגוף ולנשמה.