הורדת כולסטרול ללא סטטינים

איך מורידים כולסטרול בלי תרופות? איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית? מהן השיטות להורדת כולסטרול בדם באופן טבעי?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
הורדת כולסטרול ללא סטטינים. צילום: Pixabay Christine Sponchia

מהן השיטות להורדת כולסטרול ללא סטטינים? איך מורידים כולסטרול בלי תרופות? איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית? מהן השיטות להורדת כולסטרול בדם באופן טבעי? לרמה תקינה של כולסטרול בדם קיימת חשיבות רבה. כולסטרול מסייע לתפקודים רבים בגופנו. כולסטרול הוא שומן חיוני וחשוב. ואולם, רמות גבוהות של כולסטרול בדם מהוות סיכון בריאותי חמור.

עודף כולסטרול גורם למחלות לב קרדיו ווסקולריות, סיכון לשבץ מוחי ומוות מוקדם. לכן, רבים מבקשים להוריד כולסטרול בדם. המלצה שכיחה של רופאים במצבים בהם רמות הכולסטרול גבוהות היא שינוי אורח החיים לצד שימוש בתרופות כמו סטטינים. עם זאת אנשים רבים מעדיפים לנסות דרכים טבעיות במקום סטטינים או לצד תרופות טבעיות ושיטות להורדת כולסטרול ללא סטטינים. אז איך להוריד כולסטרול באופן טבעי? ואיך להוריד כולסטרול בלי תרופות?

לעיתים קרובות סטטינים מהווים המלצה רפואה בעלת משקל רב המסייעת להפחתה דרמטית של כולסטרול. עם זאת רבים מבקשים להמנע מתרופות אלה מסיבות מגוונות. לכן הם פונים לטיפולים בכולסטרול גבוה ללא תרופות. חשוב לציין כי כאשר אנו פונים לטיפול בהפחתת כולסטרול ללא סטטינים, עלינו להקדים ולהוועץ ברופא המטפל. וזאת לאחר אבחון מקיף, ניטור, ייעוץ ובקרה שהטיפולים החלופיים שאליהם פנינו מתאימים לנו ואינם מסכנים חיים. למשל טיפולים טבעיים להורדת כולסטרול הכוללים שינוי אורחות החיים, שילוב צמחי מרפא ותבלינים להורדת כולסטרול, שינוי תזונתי, הורדה במשקל ופעילות גופנית. כלומר גם כאשר החלטנו על טיפול בכולסטרול בלי תרופות חשוב לעשות זאת בליווי רופא מומחה. זאת על מנת להמנע מנזקים וסיכונים רפואיים.

10 דרכים להורדת כולסטרול ללא סטטינים

איך להוריד כולסטרול ללא תרופות? איך להפחית כולסטרול רע? כיצד להוריד כולסטרול באופן טבעי? מה השיטות להפחית את רמות הכולסטרול בצורה טבעית בלי תרופות וחומרים כימיים? כיצד מעלים את הכולסטרול הטוב? לפניכם מספר דרכים להורדת כולסטרול ללא סטטינים. לאחר ייעוץ רפואי, ובמידה ואין מניעה או סייג רפואינוכל להסתייע בשיטות אלה לשם טיפול בכולסטרול בלי תרופות או כתוספת לתרופות וטיפול רפואי אחר.

  1. הורידו במשקל או הפחיתו השמנת יתר, במידה ואתם מתאפיין בעודף משקל כדרך להפחית כולסטרול גבוה בדם.
  2. איכלו ירקות וצמחי מרפא המורידים כולסטרול ביניהם לימון ומיץ לימון, בצל ושום. שתו משקאות ללא סוכר, תה, ותמציות של צמחי מרפא להורת כולסטרול המבוססים על ליקוריץ, פיסיליום ועוזרר.
  3. איכלו יותר מזונות עשירים בסיבים צמחיים להורדת יתר כולסטרול.
  4. הפסיקו לצרוך מאכלים הכוללים מרגרינה כמו בורקסים, מלאווח או ג'חנון, מזונות המכילים שומן טראנס ביניהפ וופלים, עוגיות וחטיפים. כמו כן הפסיקו לצרוך מאכלים המכילים שומן רווחי וכולסטרול כמו המבורגר, חלקי בשר פנימיים כמו לבבות וגבינות שמנות כמו צ'דר.
  5. הוסיפו לצריכת המזון שלכם תבלינים וצמחים להפחתת כולסטרול כמו חילבה, כורכום וקינמון.
  6. הפסיקו לצרוך אלכוהול המגביר את הכולסטרול.
  7. איכלו מזונות המכילים שומן מהצומח ולא מן החי. כך העדיפו מאכלים עם שמן זית על פני חמאה ומרגרינה. איכלו מזונות שומניים מהצומח כמו אבוקדו, שוקולד מריר או אגוזים על פני נקניק, גבינה צהובה או בשר בקר עתיר שומן.
  8. בצעו באופן סדיר פעילות ספורטיבית בעצימות בינונית המותאמת למצבכם הרפואי.
  9. הפסיקו או צמצמו בהדרגה את עישון הסיגריות, המעלות את הכולסטרול.
  10. הקפידו על צריכת מאכלים שמורידים כולסטרול רע ומעלים כולסטרול טוב. בין היתר איכלו ירקות, דגים וזרעים, קטניות, אגוזים, פירות, דגנים מלאים, שיבולת שועל,אבוקדו ועוד.

דילוג לתוכן