הפרי הטעים נגד השמנה והזדקנות העור, סוכרת, אוסטיאופורוזיס ואנמיה

מהו הפרי שמועיל לעצירות, בריאות העור ונגד נזקי הזדקנות וכנגד השמנה, בעיות נשימה וכולסטרול? מי הפרי הייחודי שעוזר לבריאות העיניים וסוכרת?

תזונהרפואה משלימה
הפרי הטעים נגד השמנה והזדקנות העור, סוכרת, אוסטיאופורוזיס ואנמיה. צילום:Silvia Pixabay

מיהו הפרי הטעים שמסייע נגד השמנה ועודף משקל ומועיל להרזיה, עצירות ונפיחות בבטן? מהו הפרי שמועיל לבריאות העור ונגד נזקי הזדקנות? מי הפרי הייחודי שעוזר לבריאות העיניים והפחתת הסיכון לניוון מקולרי תלוי גיל? מהו הפרי המועיל להקלת תסמיני אסתמה ובעיות נשימה וכנגד בעיות לב סוכרת וכלוסטרול?

לפני שנפרט על נפלאות הפרי הייחודי, נבהיר; אם הינכם סובלים מממחלות, מצבים רפואיים או תסמינים כמו השמנה, בעיות עיניים, מחלות נשימה או כולסטרול הקדימו ופנו לאבחון וייעוץ. לפני שממהרים להשתמש בתוספים, טיפולים טבעיים, תרופות או רפואה משלימה, פנו לאבחון רפואי יסודי. אבחון מעמיק מהווה נדבך משמעותי בטיפול רפואי יסודי. לאחריו נוכל להוועץ עם הרופא המטפל לגבי אפשרויות משלימות לטיפול. אז מהו הפרי הייחודי המסייע נגד מגוון בעיות רפואיות ומשפיע לטובה על הבריאות?

פלאי הטבע והתזונה

זהו קיווי Kiwi. הקיווי ידוע בשם מדעי Actinidia deliciosa. קיווי הוא פרי ירוק קטן וטעים המציע שלל יתרונות בריאותיים. הערך התזונתי של קיווי מגוון. קיווי מהווה מקור מצוין למינרלים חיוניים כגון אשלגן, מגנזיום וסידן.  אשלגן ממלא תפקיד חיוני בשמירה על רמות לחץ דם בריאות ומסייע לבריאות הלב. בנוסף, קיווי מכיל כמויות משמעותיות של סידן, מגנזיום וזרחן, התורמים לבריאות העצם ומועילים בתפקוד אופטימלי של העצבים והשרירים.

מעבר לכך לפרי קיווי ערך תזונתי רב כיוון שהוא ידוע בתכולת ויטמין C הגבוהה שלו, שעולה אפילו על תפוזים. פרי קיווי בודד מספק יותר מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C. וימין C מהווה נוגד חמצון חיוני המחזק את מערכת החיסון, תומך בייצור קולגן ומסייע בספיגת הברזל. קיווי מכיל גם ויטמינים חשובים נוספים, כולל ויטמין K, ויטמין E, ויטמין A . זאת לצד מגוון ויטמינים מקבוצת B אשר תורמים ומועילים לבריאות ולתפקוד.

בנוסף לכך, לפרי הקיווי ערך תזונתי גם כיוון שהוא עשיר במספר תרכובות ביו-אקטיביות המועילות לבריאות. אלה כוללים נוגדי חמצון כגון פוליפנולים, קרוטנואידים ופלבונואידים. נוגדי חמצון אלה מסייעים במאבק ברדיקלים חופשיים ומפחיתים מתח חמצוני. בכך הם מגנים מפני מחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב וכלי דם. בנוסף, קיווי מכיל אנזימים, כולל אקטינידין, המסייע לעיכול ומשפר את בריאות מערכת העיכול.

סגולות הקיווי – הפרי שמסייע לבריאות הלב, עצירות, נפיחות בבטן, הרזיה, אנטי אייג'ינג, סוכרת ואנמיה

מהו הערך התזונתי של פרי הקיווי? כיצד הקיווי מסייע לבריאות העיכול, הנשימה, העיניים, העור, כנגד סוכר ועודף משקל? ומהו סגולות הקיווי? לפניכם פירטנו מספר יתרונות הבריאותיים של קיווי אשר נתמכים על ידי מחקרים מדעיים ומוכרים ברפואה העממית:

1. קיווי מעצים את המערכת החיסונית: שפע ויטמין C בקיווי ממריץ את ייצור תאי הדם הלבנים. הוא משפר את תפקוד המערכת החיסונית ומפחית את הסיכון לזיהומים.

2. פרי הקיווי מועיל לבריאות מערכת העיכול: נוכחות אקטינידין בקיווי מסייעת בפירוק חלבונים ומעודדת עיכול בריא, מפחיתה את התרחשות של נפיחות ועצירות.

3. הקיווי משפר את בריאות הלב: תכולת האשלגן הגבוהה של קיווי עוזרת לווסת את רמות לחץ הדם. לעומת זאת, תכונותיו נוגדות החמצון מפחיתות דלקתיות ומועילות לבריאות הלב.

4. קיווי משפר את בריאות דרכי הנשימה: מחקרים מראים שצריכה קבועה של קיווי עשויה להקל על תסמינים של אסטמה ובעיות נשימה ולשפר את תפקוד הריאות. זה נגרם בשל תכולת נוגדי החמצון שבו ותכולת ויטמין C גבוהה, המסייעים להפחית דלקתיות בדרכי הנשימה.

5. פרי הקיווי מקדם בריאות עיניים: קיווי הוא מקור עשיר של לוטאין וזאקסנטין. שני נוגדי חמצון אלה ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על ראייה בריאה והפחתת הסיכון לניוון מקולרי הקשור לגיל.

6. קיווי תומך בבריאות העור: תכולת ויטמין C הגבוהה בקיווי מועיל לסינתזת קולגן. זו מסייעת בשמירה על גמישות העור ומונעת היווצרות קמטים. בנוסף, נוגדי החמצון הקיימים בקיווי מגנים על העור מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים וגורמים סביבתיים.

סודות הטבע מתגלים:

7. הקיווי מסייע לניהול משקל: קיווי דל בקלוריות ועשיר בסיבים. זה הופך אותו לתוספת מצוינת לתזונה להרזיה והפחתת עודף משקל. תכולת הסיבים מקדמת שובע, מפחיתה כאבי רעב ומסייעת בעיכול. בכך היא מועילה להפחתת משקל עודף ושמירה על משקל בריא.

8. השפעות אנטי דלקתיות: קיווי מכיל מספר תרכובות ביו-אקטיביות, כגון פוליפנולים ופלבונואידים. הללו מהווים חומרים בעלי תכונות אנטי דלקתיות. צריכה קבועה של קיווי עשויה לסייע בהפחתת הדלקת בגוף, ובכך להפחית את הסיכון למחלות כרוניות דלקתיות.

9. השפעות על רמת הסוכר בדם והכולסטרול: קיווי כולל סוכרים אך גם סיבים תזונתיים שמעכבים ספיגת סוכר בדם ומסייעים כנגד כולסטרול. הוא נחשב מתאים לחולי סוכרת. בנוסף בפחמימות של קיווי יש רכיבים שמועילים לחולי סוכרת מסוג 2. החומרים המזינים בו נמצאו גם כמסייעים להפחתת כולסטרול בדם.

פרי הקיווי, בעל הפרופיל התזונתי המרשים ויתרונותיו הבריאותיים השונים, מהווה תוספת חשובה לתזונה מאוזנת. שפע הוויטמינים, המינרלים והמרכיבים הפעילים שלו תורמים לתכונותיו לחיזוק מערכת החיסון, לשיפור מערכת העיכול, להגנת הלב ולחידוש העור. מלבד הסגולות הרבות של הקיווי ברפואה העממית, גם מחקרים מדעיים הדגישו גם את ההשפעות החיוביות שלו על מגוון היבטים בריאותיים כאמור.

כתבות באותו עניין
דילוג לתוכן