22 מאכלים שמעלים סוכר

מה המזונות שמעלים את רמות הסוכרים בדם? אילו מאכלים שמעלים סוכר בדם לא בריאים לנו? אילו מזונות נפוצים מקפיצים את הסוכר בדם?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהסכרת
22 מאכלים שמעלים סוכר. צילום: Pixabay Sinan COŞKUN

מה המזונות שמעלים את רמות הסוכרים בדם? אילו מאכלים שמעלים סוכר בדם לא בריאים לנו? אילו מזונות נפוצים מקפיצים את הסוכר בדם? מאכלים מגוונים גורמים לרמות הסוכר בדם לעלות. לכן, מומחים ממליצים להמנע ממאכלים אלה על מנת לווסת את רמות הסוכר. סוכר גבוה מהווה תופעה בריאותית נפוצה והיא מובילה לבעיות רפואיות רבות ולסוכרת מסוג 2. כאשר אדם סובל מסוכר גבוה, טרום סוכרתיות או סוכר מסוג 2, עליו להמנע מאותם מאכלים שמגבירים את הסוכרים בדם. מהם אותם מאכלים שמעלים את הסוכר בדמנו? מה מעלה סוכר בדם? מה אסור לחולי סוכרת לאכול ולאנשים טרום סוכרתייםן ועם סוכר גבוה? במאמר זה נפרט את המאכלים המזיקים אשר מגבירים את הגלוקוז בדם.

חשוב להוועץ עם רופא מומחה ודיאטנית אשר יתאימו תרפיט וימליצו על טיפול ושינוי אורחות החיים להורדת הסוכר. אבחון, ייעוץ ובניית תכנית טיפולים המשלבת שינויים באורח החיים מהווה גורם חשוב בטיפול בסוכר גבוה. למשל צריכת מזונות להורדת סוכר, צמחי מרפא ותבלינים המורידים באופן טבעי סוכר. למשל כרוב כבוש, שמן זית, ירקות עליים, שוקולד מריר, קינמון, חילבה, תה ירוק, ובצל המוריד סוכר.

כך, מלבד צריכת מאכלים שמורידים סוכר, הימנעות ממאכלים שמעלים סוכר, יש לשלב גם פעילות גופנית מתונה ומותאמת, לנטר ולטפל במחלות שעלולות להשפיע על רמות הסוכר בדם, להמנע מתרופות שמעלות סוכר, מצריכת אלכוהול, ויסות הלחץ הנפשי ועוד.

22 מאכלים שמעלים סוכר

אז מה מעלה סוכר בדם? אילו מאכלים לא מתאימים בתפריט לסוכרת? כיצד ניתן להימנע ממאכלים להורדת סוכר בדם ומה אסור לחולי סוכרת לאכול? לפניכם רשימה של מאכלים שמעלים סוכר בדם ולכן לא ממליצים לשלבם בתפריט לסוכרת ויש להמנע מהם כמזונות שאסור לאכול למי שסובל מסוכר גבוה בדם, מטרום סוכרתיות או מסוכרת מסוג 2.

אז מהם אותם מזונות לא בריאים שיש להמנע מהם כדי להוריד סוכר בדם? ברשימה שלהלן ישנם מאכלים שלעיתים ניתן להכין או לקנות אותם כשהם מיוצרים באופן מאוד מוקפד כך שאינם כוללים סוכר או שומנים, פחמימות וקמחים מעובדים ולא בריאים למי שיש לו סוכר גבוה. ואולם ההמלצה להמנע מהם מתייחס לאופן רכישתם ברוב המקרים שהוא אינו כזה ולכן עלול להקפיץ את הגלוקוז בדם

ככלל המאכלים שמעלים סוכר בדם משתייכים לשש קטגוריות: מאכלים עתירי סוכר מגבירים סוכרים בדם. מזונות שומניים כמו גבינה צהובה. מאכלים מבשר כמו בקר מעובד. מאכלים המכילים קמחים מעובדים כמו קמח לבן, אוכל מטוגן ואלכוהול. להלן רשימת 22 מאכלים שמגבירים את הסוכרים בדם הכלולים בסוגי מזונות אלה.:

  1. לחם לבן
  2. פסטה מקמח מלא
  3. ניוקי תפוחי אדמה ומאכלים המבוססים על תפוחי אדמה
  4. צ'יפס מטוגן
  5. עוגות על בסיס קמחים לא מלאים
  6. מאפים המכילים סוכר ושמן
  7. משקאות אלכוהוליים
  8. מאכלים מטוגנים כמו שניצל
  9. קונפלקס- דגני בוקר
  10. בשר כבד
  11. לבבות בשר
  12. וופלים
  13. קרקרים
  14. שוקולד שאינו מריר ומכיל סוכר
  15. משקאות ממותקים ומיצים
  16. סוכריות
  17. חטיפי אנרגיה
  18. עוגיות
  19. גבינה צהובה, פיצה וגבינת שמנת
  20. מאכלי בצק עלים: בורקס ג'ינון ומלאווח
  21. גלידות
  22. רוטב לסלט

כתבות באותו עניין
דילוג לתוכן