תפריט להורדת כולסטרול

סובלים מעודף כולסטרול ורוצים להוריד את שומני הדם המסוכנים? מאילו מזונות להמנע ומהם המזונות המועילים להורדת כולסטרול? לפניכם מפורט תפריט להורדת כולסטרול. בתפריט זה להורדת כולסטרול ושומני דם מתוארת רשימה של מזונות שכדאי להמנע מהם וכמובן רשימה של מאכלים שניתן להרכיב מהם את התפריט להורדת הכולסטרול.

28 מזונות לתפריט להורדת כולסטרול

בתפריט זה להורדת כולסטרול מפורטים מזונות שניתן לשלב בתפריט התזונתי על מנת להפחית את רמות הכולסטרול בדם. חשוב לזכור כי הפחתת ערכי הכולסטרול הרע והכולסטרול הכללי בדם באמצעות תזונה צריכות להעשות בשילוב ייעוץ, אבחון וטיפול רפואי מלווה מוסמך.

תפריט להורדת כולסטרול. צילום: Pixabay silviarita
תפריט להורדת כולסטרול. צילום: Pixabay silviarita

שינוי תזונתי בתפריט המאכלים יסייע בהפחתת הכולסטרול במקרים רבים. ואולם חשוב שהאבחון והטיפול יהיה על ידי גורם רפואי מוסמך כיוון שלעיתים לא די בשינוי התפריט התזונתי, שילוב מזונות שמורידים כולסטרול רע והפחתת מאכלים שמעלים את הכולסטרול.

עוד בנושא כולסטרול :

לעיתים רבות הגורם לעודף כולסטרול נובע ממחלות כמו סוכרת שאינן מטופלות, מבעיות רפואיות ומשימוש בחומרים ותרופות שמעלות את קצב הייצור של כולסטרול. במקרים אלה ואחרים לא די בשינוי התפריט להורדת הכולסטרול באמצעות תזונה בריאה. ולכן יש חשיבות להיות מלווה בגורם שיסייע לאבחון מקיף של הגורם לכולסטרול העודף, לטיפול רב מימדי בו הכולל למשל טיפול תרופתי, שינוי תפריט להפחתת הכולסטרול אך לצידו גם פעילות גופנית והפחתת שימוש בחומרים ותרופות מסוימות.

  1. שיבולת שועל.
  2. אבוקדו.
  3. דגים כמו טונה, סרדינים ודגי מקרל.
  4. קטניות כמו עדשים ואפונה או שעועית.
  5. תה ירוק.
  6. שום.
  7. לימון ומיץ לימון.
  8. חומוס.
  9. טחינה.
  10. שעורה.
  11. זרעי פשתן.
  12. סויה.
  13. שמן זית.
  14. טופו.
  15. אגוזים כמו אגוזי מלך.
  16. שקדים.
  17. תפוחים.
  18. אוכמניות.
  19. פול.
  20. ירקות ובפרט ברוקולי, במיה ואבוקדו.
  21. גרעיני חמניות.
  22. חלבון ביצה.
  23. שיפון וקמח שיפון.
  24. כוסמת.
  25. כוסמין.
  26. יוגורט פרוביוטי דל שומן.
  27. מאכלים עם פיטוסטרולים – מהצומח.
  28. פירות כמו ענבים, תותים, הדרים ותפוחים. יש לצרוך במתינות כאשר יש בעיות סוכרת או טרום סוכרתיות ברקע.

מה לא לשלב בתפריט להפחתת הכולסטרול?

מאילו מזונות כדאי להמנע בתפריט כדי להוריד את רמת הכולסטרול במזונות? לפניכם מפורטת רשימה חלקית של מזונות עשירים בכולסטרול, שכדאי להמנע משילובם בתפריט התזונתי כשסובלים מעודף כולסטרול בדם:

  • מזונות מעובדים עשירים בפחמימות ריקות כמו למשל פסטה, קורנפלקס, עוגות, חטיפים מלוחים וסוכריות.
  • בשרים עתירי שומן כמו קבב, סטייק, המבורגר, שווארמה, נקניק, קציצות בשר עתיר שומן, כבד, לבבות.
  • מאכלים מתוקים כמו ממתקים, עוגיות או דברי מאפה מתוקים.
  • מאכלים המכילים מרגרינה כמו מלאווח, בורקס או ג’חנון.
  • מזונות מטוגנים כמו צ’יפס.
  • מאכלי חלב שומניים כמו גבינות קשות שמנות. למשל גבינת קממבר או גבינה צהובה.