תרופות סבתא לירידה במשקל: אילו 7 תבלינים וצמחי מרפא שיש בכל מטבח עוזרים להרזיה?

אילו צמחי מרפא עוזרים להרזיה? מהם התוספים שיכולים לסייע להפחתה במשקל? מה תרופות הסבתא שמסייעות להפחתת עודף משקל? תופעת עודף משקל והשמנה נפוצה מאד בחברה המערבית. בשל השפעתה האסתטית והבריאותית של השמנה, רבים מבקשים להרזות ולשמור על משקל תקין.

לצד שמירה על תפריט מתאים, שינוי הרגלי אורח חיים כמו הגברת הפעילות הגופנית, רבים מבקשים להעזר בתרופות סבתא וצמחי מרפא שהוכחו כמסייעים להוריד במשקל. אז איך אפשר להעזר בתבלינים וצמחי מרפא להוריד במשקל? אילו תרופות סבתא מסייעות לדיכוי הרעב? מה צמחי המרפא ותרופות עממיות שיכולות לדכא תאבון ולסייע להרזייה? ואילו ממצאים מדעיים תומכים בתרופות סבתא אלה?

7 תרופות סבתא להורדה במשקל: אילו צמחי מרפא ותבלינים עוזרים להוריד במשקל ולהרזות? צילום: atul prajapati Pixabay
7 תרופות סבתא להורדה במשקל: אילו צמחי מרפא ותבלינים עוזרים להוריד במשקל ולהרזות? צילום: atul prajapati Pixabay

לאור הסיבות המגוונות לעודף משקל כולל מחלות רקע, שימוש בתרופות וחומרים, נטיה גנטית ועוד יש לפנות לרופא אשר יעניק אבחון מקיף ויציע טיפול מתאים. לכן, לפני שנפנה לבד ללא הכוונה לתוספים, תרופות סבתא וטיפולים להרזיה, נפנה לרופא ודיאטנית לאבחון ובניית תכנית מותאמת אישית. ובכל זאת על אילו תוספים ותרופות סבתא יוכל הרופא או הדיאטנית להמליץ כדי לדכא את התאבון, לווסת את האכילה ולגביר את תחושת השובע לשם הרזיה והפחתה במשקל עודף?

7 תרופות סבתא להורדה במשקל: אילו צמחי מרפא ותבלינים עוזרים להוריד במשקל ולהרזות?

אז אילו פורמולת צמחים או תבלינים עוזרת להפחית במשקל? מה תרופות הסבתא שעשויות לסייע להוריד במשקל? איזה תה מסייע להרזיה? מה התבלינים לירידה במשקל שיכולים להועיל? מלבד מים ומזונות מסוימים כמו אבוקדו שמסייעים להורדה במשקל, אילו חליטות תה יכולות להועיל למי שסובל מהשמנת יתר?

לפניכם מפורטים מספר תרופות סבתא וצמחי מרפא שעליהם יוכל הרופא המטפל להמליץ במידה וקיימת התאמה למצבכם והתרופות והמחלות שאתם מתאפיינים בהם. כל תבלין כולל קישור למקור מחקרי בשפה האנגלית המתאר ממצאים מדעיים לגבי השפעת התבלין על הרזיה:

1. חילבה

2. קינמון

3. כורכום

4. פלפל חריף

5. כמון

6. גינג’ר 

7. פלפל שחור

 

גורמים השמנה ודרכי פתרון מלבד תזונה להרזייה

כאמור, חשוב לזכור שהרזיה והפחתה במשקל עודף נעשית באופן טוב יותר כאשר מטפלים בגורמים היסודיים לכך. לכן, מלבד שינוי תזונתי, חשוב שנקפיד ונפעל לשינוי הרגלים הגורמים להשמנה. כך חשוב לבצע פעילות גופנית סדורה לצד אכילת מזונות בריאים, למתן את אופי ותדירות צריכת המזון, ליצור מערכות סביבתיות תומכות בנו כאשר אנו רוצים להוריד במשקל ועוד.  נוכל להוועץ ברופא מומחה או דיאטנית לשם התאמת תכנית הרזיה עברונו. השמנת יתר ועודף משקל הפכו לדאגה רווחת בחברה המערבית. השכיחות של השמנה  עולה בהתמדה במהלך העשורים האחרונים. חשוב לטפל בגורמים השמנה ולא רק בשינוי תזונתי. אז מהם הגורמים לעודף משקל והשמנת יתר?

אורח חיים הכולל ישיבה ממושכת ומיעוט תנועתיות ופעילות גופנית. זאת בין היתר בשל זמן המסך הממושך שמרתק אותנו למיעוט תנועה.
הרגלי תזונה לא בריאים: צריכת מזונות באופן מוגזם, תכוף, בשעות מגוונות, בכמויות משמעויות וסוגי מזון משמינים ומזיקים כמו בשר שמן, פחמימות ריקות, סוכר מעובד, מאכלים נטולי סיבים תזונתיים, ממתקים, מאפים ועוד.
גורמים תרבותיים של זמינות מזון מהיר ולא בריא ומנות גדולות, מפנקות ועתירות קלוריות, כולל קינוחים וחטיפים.
השפעה על המודעות התזונתית באמצעות פרסומות המעודדות בילדים ובוגרים צריכת מזונות לא בריאים, משקאות ממותקים וחטיפים.
גורמים גנטיים: גנטיקה ונטייה תורשתית להשמנה.
שימוש בתרופות, מחלות מסוימות וצריכת חומרים כמו אלכוהול הקשורים לעודף משקל.

התמודדות עם תופעת ההשמנה והעודף משקל בחברה המערבית מחייבת גישה רב-גונית המכוונת לגורמים השורשיים. על ידי קידום הרגלי אכילה בריאים, פעילות גופנית סדירה, ויסות פרסום מזון ויצירת סביבות תומכות, נוכל להילחם בבעיה בריאותית נרחבת זו. בעזרת מאמצים משותפים של יחידים, קהילות וקובעי מדיניות, יסייעו ליצירת חברה בריאה ומאוזנת יותר.