10 דרכים איך למנוע סוכרת?

כיצד להפחית את הסיכון לחלות בסוכרת סוג 2? אילו שיטות עשויות לסייע לנו למנוע סוכרת ללא תרופות ותוספים? איך למנוע סוכרת מסוג 2? אילו דברים ניתן לעשות מלבד הקפדה על תזונה בריאה כדי למנוע סכרת? סוכרת מהווה מחלה נפוצה מאד בעידן המודרני. סוכר גבוה וסוכרת מובילים למגוון תופעות ונזקים וקשורים לאי ספיקת כליות, פגיעה בכלי דם וטרשתיות, פגיעה בעצבים ובעיניים ועוד. לכן לאנשים עם סיכון לחלות בסוכרת, חשוב למנוע את המחלה. אז כיצד למנוע סוכרת ? כיצד עישון קשור לסיכון מוגבר לסוכרת? איך משפיעה פעילות גופנית על מניעת סוכרת? מה הקשר בין עודף משקל לסיכון מוגבר לחלות בסוכרת?

10 דרכים איך להפחית סיכון לסוכרת? צילום: Pixabay Alexandra_Koch
10 דרכים איך להפחית סיכון לסוכרת? צילום: Pixabay Alexandra_Koch

להלן עשרה דברים שניתן לעשות כדי להפחית את הסיכון לסוכרת ובקיצור איך למנוע סוכרת ככל שזה תלוי בנו. לצד זה חשוב לזכור כי מי שסובל מסוכר גבוה, טרום סוכרתיות או סוכרת נדרש להוועץ ברופא לאבחון וטיפול. ייעוץ, אבחון וניטור מצב הסוכר מהווה גורם חשוב מאד בטיפול באבחון, איתור וניטור התפתחות המחלה. זיהוי וטיפול בזמן יכולים לסייע למניעה וטיפול נכון. לכן בנוסף לצעדים בריאים לשמירה על הגוף ומניעת סוכרת חשוב להוועץ ברופםא מומחה להתאמת טיפול, אבחון וניטור המצב.

10 דרכים איך למנוע סוכרת?

אם כן, איך למנוע סוכרת? מה ניתן לעשות כדי להפחית את הסיכון לסוכרת?  לפניכם 10 דרכים ללא תרופות ושימוש בחומרים שיכולים לסייע למנוע סכרת:

1. שמרו על משקל תקין: עודף משקל או השמנת יתר מגדילים את הסיכון לפתח סוכרת. על ידי שמירה על משקל תקין, תוכלו לעזור להפחית את הסיכון לכך.

2. פעילות גופנית סדירה: פעילות גופנית סדירה מסייעת לשמור על משקל תקין. התעמלות עשויה להועיל גם בוויסות רמות הסוכר בדם. שאפו לעשות לפחות 30 דקות של פעילות בעצימות בינונית ברוב ימות השבוע.

3. אכלו תזונה בריאה: אכילת תזונה עשירה בדגנים מלאים, פירות, ירקות, חלבונים רזים ושומנים בריאים יכולה לעזור להפחית את הסיכון לסוכרת.

4. הגבל מזונות ממותקים ומעובדים ושומן מהחי: שומן מהחי, מזונות עשירים בסוכר ומזונות מעובדים יכולים להוביל לעלייה במשקל ולרמות סוכר גבוהות. הדבר עלול להגביר את הסיכון לסוכרת.

5. אבחנו את המצב ונטרו את רמות הסוכר בדם. אבחנו מחלות רקע שקשורות להתפתחות סוכרת וטפלו בהן. בצעו בדיקות סדירות: בדיקות סדירות עם הרופא שלך יכולות לעזור לזהות סוכרת מוקדם, לפני שהיא הופכת לבעיה רצינית.

סוכרתיות ומניעת סוכרת

6. הפסיקו לעשן: עישון מגביר את הסיכון לסוכרת  עישון יכול לגרום גם לבעיות בריאותיות אחרות. אם אתם מעשנים הוועצו ברופא כיצד להפסיק את העישון.

7. נהלו את המתח והלחץ הנפשי למניעת סוכרת: מתח יכול לגרום לרמות הסוכר בדם לעלות. לכן מציאת דרכים לנהל מתח, כגון מדיטציה או יוגה, יכולה לעזור להפחית את הסיכון לסוכרת.

8. הקפידו על שינה מספקת: חוסר שינה עלול לשבש את ההורמונים. בכך חוסר שינה עלולה להביא לעמידות לאינסולין. עמידות זו עלולה להגביר את הסיכון לסוכרת. לכן שאפו לישון  7-9 שעות שינה בכל לילה בשינה רציפה וללא הפרעות.

9. החליפו תרופות והחליפו שימוש בחומרים שמגבירים את רמות הסוכר. הוועצו ברופא המטפל ונטרו את מצב הסוכר בדם לבחון איך למנוע התפתחות סוכרת בשל השפעת תרופות ושימוש בחומרים המשפיעים על הסוכר ועלולים להוביל לסוכרת.

10. שתו מים במקום משקאות ממותקים: שתיית מים במקום משקאות ממותקים כמו סודה ומיץ יכולה לעזור להפחית את צריכת הסוכר ולהפחית את הסיכון לסוכרת.

הכירו את גורמי הסיכון האישיים: אם יש לך היסטוריה משפחתית של סוכרת או גורמי סיכון אחרים, כגון לחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה, הקפידו לשוחח עם רופא מומחה על צעדים להפחתת הסיכון או מניעת סוכרת.