6 מאכלים להורדת כולסטרול

אילו סוגי מזונות נשלב בתזונה להורדת כולסטרול בדם? איך מורידים כולסטרול ושומנים בדם באמצעות מזון בריא? כולסטרול בדם ברמות גבוהות מהווה בעיה עולמית. צריכת מזון, תרופות, מחלות, מצבים רפואיים, מתח, השמנה ומיעוט פעילות גופנית המאפיינים את העידן המודרני, מגבירים את השכיחות של כולסטרול עודף בדם. לעודף כולסטרול בדם נזקים בריאותיים חמורים. כולסטרול גורם לטרשתיות בכלי הדם ולפגיעה בלב. כולסטרול גבוה מוביל למחלות כלי דם ולב ולשבץ מוחי. לכן רבים מבקשים לטפל בכולסטרול במגוון הדרכים הקיימים. כחלק מהדרכים להפחתת כולסטרול, נוכל להעזר גם בתזונה מותאמת. אילו מאכלים להורדת כולסטרול יכולים לסייע? מהם המאכלים שכדאי לשלב בתפריט להורדת כולסטרול?  אילו מאכלים מעלים כולסטרול טוב HDL? אילו מזונות מורידים את הכולסטרול הרע LDL?

כולסטרול נגרם ממגוון סיבות. חשוב שאדם הוסבל מעודף כולסטרול יפנה לאבחון, ייעוץ ובניית תכנית טיפולית עם רופא מומחה. אבחון בסיבות לעודף כולסטרול, מהווה נדבך משמעותי בטיפול. אין די בפניה לטיפולים טבעיים, שינוי אורח החיים וטיפולים אחרים על מנת שאנו נפחית את הכולסטרול. יש לפנות לרופא מומחה ולקבל אבחון וטיפול כנדרש.

6 מאכלים להורדת כולסטרול. צילום:Vera Dike Pixabay
6 מאכלים להורדת כולסטרול. צילום:Vera Dike Pixabay

כך למשל כולסטרול גבוה נגרם כתוצאה ממחלות ומצבים רפואיים. לדוגמה סוכרת או בעיות בבלוטת התריס יכולים להוביל לכולסטרול גבוה. עישון עלול להוביל לכולסטרול גבוה. כך גם לחץ נפשי ומתח מוביל לכולסטרול בשיעור משמעותי. לצד זה גורמים אחרים מובילים לעודף כולסטרול. למשל תרופות וחומרים שאנו צורכים כמו גלולות למניעת הריון עלולות להוביל לכולסטרול גבוה.

6 מאכלים להורדת כולסטרול

לצד טיפול בגורמים אלה ואחרים, שינוי אורחות החיים וטיפול תרופתי עליהם עשוי רופא מומחה להמליץ, לעיתים המלצות הרופא תכלולנה המלצות לגבי שינוי התזונה. תזונה בריאה יכולה לסייע להפחתת כולסטרול בדם. כך למשל צריכת שמן זית, אומגה 3 במזון, שום, שיבולת שועל, אגוזים וסלק. אז מהם המאכלים שיכולים להעלות כולסטרול טוב HDL? אילו סוגי מזון יכולים להפחית כולסטרול?  ומה המזונות שעשויים להפחית את הכולסטרול הרע בדם LDL?

לפניכם פירטנו 6 סוגי מאכלים להורדת כולסטרול בדם; מזונות שמסייעים להפחית כולסטרול רע LDL ומאכלים להעלאת הכולסטרול הטוב והמועיל בדם HDL:

1.ירקות כמו אבוקדו וסלק.

2. דגנים מלאים כמו שיבולת שועל או שיפון.

3. קטניות כמו עדשים, שעועית, אפונה וחומוס.

4. דגים עשירים באומגה 3.

5. שמן זית, לימון, שוקולד מריר, אגוזים וזרעים.

6. תבלינים וצמחי מרפא להורדת כולסטרול לשילוב במזון כמו כורכום, תה ירוק, חילבה וקינמון.