8 דרכי טיפול טבעי להורדת סוכר

אילו שיטות טיפול טבעי יכולות לסייע להפחתת סוכר בדם? מהן הדרכים לטיפול טבעי להורדת סוכר בדם? איזה טיפול טבעי בסוכרת מסייע? מחלת הסוכרת, עודף סוכר וטרום סוכרתיות מהוות תופעות המשפיעות על מילארדי אנשים בעולם. התיעוש המואץ, הלחץ הנפשי, השימוש בתרופות וחומרים, ההתרחקות מהטבע, מהפעילות הגופנית התכופה ושינויי אורחות החיים והתזונה משפיעים על גופנו באופן משמעותי. בכלל זה גופנו מפתח מחלות ותסמינים וביניהם עודף סוכר בדם. מלבד טיפול תרופתי במחלת הסוכרת רבים פונים לטיפולים משלימים. אילו צמחי מרפא מסייעים להפחתת סוכר? האם קינמון מוריד גלוקוז בדם? האם לימון מוריד סוכר בדם? איזה מאכלים מסייעים להורדת הסוכרים בדמנו? איזה תבלין מוריד סוכר? ומהו הטיפול הטבעי שיכול להוריד סוכר?

צריכת מאכלים להורדת סוכר מהווה שיטה טבעית אפקטיבית להפחתת סוכר בדם. לצד זה צמחי מרפא להפחתת הסוכר ותבלינים שמורידים את הסוכר בדם יכולים גם הם לסייע. בעוד שבתחום קיימות הצעות רבות להפחתת סוכרים בדם שהוכחו מבחינה מדעית כאפקטיביות במידה כזו או אחרת, חלקן אינן מבוססות ועשויות להזיק. לכן חשוב שלא נמהר להשתמש בשיטות טבעיות ונקדים לכך אבחון, ייעוץ והקבלת המלצות טיפוליות מרופא מקצועי בתחום. חשוב שמי שסובל מעודף סוכר יתאם עם הרופא המטפל מה בכוונתו לצרוך וכיצד על מנת לוודא התאמה למאפייניו וטיפוליו ולהמנע מנזקים.

דרכי טיפול טבעי להורדת סוכר בדם. צילום: Pixabay Hans
דרכי טיפול טבעי להורדת סוכר בדם. צילום: Pixabay Hans

חשוב שאנו נזכור כי  אבחון, ייעוץ, טיפול וניטור קבוע מהווים נדבך משמעותי בטיפול ובקרת סוכר גבוה, טרום סוכרתיות וסוכרת. הסיבות לסוכר גבוה בדם מגוונות. סוכר גבוה נגרם מסיבות שונות למשל מחלות מסוימות המובילות לסוכר עודף בדם או שימוש בתרופות מסוימות, לחץ נפשי או מצוקות. לכן אבחון הסיבות המדויקות משמשות בסיס הכרחי לטיפול אפקטיבי ומתאים.

דרכי טיפול טבעי להורדת סוכר בדם

מהן השיטות להורדת סוכר בדם? אילו שיטות טבעיות מסייעות להוריד את הגלוקוז בדם? האם שתיית מים מסייעת לסוכרתיים? אילו צמחי מרפא מפחיתים סוכר? איזה תבלין מוריד סוכר בדם? להלן 8 דרכים לטיפול טבעי להורדת סוכר:

  1. פעילות גופנית מתונה במהלך כשלוש שעות בכל שבוע במצטבר תסייע להפחתת הסוכר בדם כשיטת טיפול טבעית ראשונה במעלה.
  2. צמצום אכילה של פחות פחמימות ריקות, מזון שומני במיוחד מהחי, אוכל ממותק, מזון שומני ומאכלים בעלי ערך גליקמי גבוה המעלים את הסוכר.
  3. הגברת אכילת מזונות הכוללים סיבים תזונתיים מסייעת להורדת רמות הסוכרים בדם.
  4. שתיית מים באופן תכוף ושתיה לפני ארוחות נמצאו במחקרים כמסייעות להפחתת רמות הסוכר.
  5. ויסות רמת המצוקה הרגשית, הלחץ הנפשי, הסטרס והמתחים בהם אנו מצויים תסייע להפחתת הסוכר בדם.
  6. צריכת צמחי מרפא כמו תמצית עלי זית, רוזמרין, חילבה או תה ירוק.
  7. שימוש בתבלינים להורדת כולסטרול בתזונה – למשל קינמון וכורכום.
  8. שילוב של מאכלים המורידים סוכר בתפריט התזונתי. למשל נאכל בצל, שיבולת שועל, לימון, אבוקדו, ברוקולי, אגוזים וכרוב כבוש.