לא תאמינו איך סטרס יכול להשפיע על רמות הסוכר שלכם – האם אתם בסיכון?

מה ההשפעה ההרסנית שיש ללחץ נפשי על רמות הסוכר והאם גם אתם בסיכון? ואיזה פתרון טבעי קיים להפחתת נזקי מתח יש באמצעות צמחים?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהסכרת
לא תאמינו איך סטרס יכול להשפיע על רמות הסוכר שלכם. צילום: Gerd Altmann Pixabay

מה ההשפעה ההרסנית שיש ללחץ נפשי על רמות הסוכר והאם גם אתם בסיכון? ואיזה פתרון טבעי קיים להפחתת נזקי מתח יש באמצעות צמחים? בעולמנו המודרני, המהיר, בו הכל קורה ב"אינסטנט", לחץ הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. זה אמנם נכון, הגוף שלנו נועד להיות מסוגל לחוש לחץ ולהגיב אליו. כמו כן, לחץ שומר אותנו ערניים, מלאי השראה ומוכנים להימנע מסכנה – מה שנקרא "fight or flight". עם זאת, חיוני לדעת ולהבין: מתח כרוני עלול לגרום לסיכונים בריאותיים חמורים. תוצאה אחת כזו היא סוכרת!

הקשר ההדוק בין מתח לסוכרת

מסתבר שמתח, או בכינויו "סטרס", פיזי ורגשי כאחד, מהווה גורם התורם באופן משמעותי למגפת הסוכרת הגואה. אנשים הנחשפים ללחץ כרוני מצויים בסיכון גבוה משמעותית לפתח סוכרת מסוג 2. מתח, בין אם נובע מעבודה, דאגות כלכליות או אתגרים אישיים אחרים, מוביל לשחרור הורמוני לחץ כמו קורטיזול ואדרנלין. לאורך זמן, רמות גבוהות מדי של הורמוני הסטרס עשויות לפגוע ביכולת הגוף לווסת את רמת הסוכר בדם, מה שעלול להוביל לעמידות לאינסולין ולסוכרת.

מחקרים רבים שפכו אור על הקשר, שאין להכחישו, בין סטרס כרוני להופעת סוכרת, כמו גם את תפקידו בהחמרת המצב. על פי סקירה שפורסמה בספטמבר 2022, "מתח כרוני יכול לשבש את התפקוד המטבולי, להגביר את העמידות לאינסולין ולתרום להיפרגליקמיה (רמות גבוהות של גלוקוז (סוכר) בדם) ובסופו של דבר משחק תפקיד בהתפתחות סוכרת".

פתרונות קונבנציונליים: חרב פיפיות!

מול הסכנות של מתח כרוני, אנשים רבים פונים להתערבויות פרמצבטיות (באמצעות תרופות) כדי לטפל בסימפטומים שהם חווים . בעוד שתרופות אלה עשויות לספק הקלה זמנית ומהירה, הן מגיעות לרוב עם שורה של תופעות לוואי וסיכונים פוטנציאליים, קלים וקשים כאחד. לדוגמה, תרופות נוגדות חרדה ותרופות נוגדות דיכאון, הניתנות בדרך כלל לטיפול במתח, הן עצמן עלולות להוביל לעלייה במשקל, לעלייה ברמות הסוכר בדם, ואפילו לסיכון מוגבר לסוכרת.

בנוסף, בנזודיאזפינים כמו וואליום או קסנקס הניתנים להפחתת חרדה וקידום רגיעה, עלולים לגרום לתופעות שונות; בין היתר, פוטנציאל גבוה לתלות והתמכרות, פיתוח סבילות המצריכה מינונים גבוהים יותר כדי להשיג את אותה רמה של הקלה בחרדה ואף פגיעה קוגנטיבית, במיוחד אצל מבוגרים.

הפתרון הטבעי, היעיל והבטוח להפחתת מתח: צמחים

סוכרת, כידוע, טומנת בחובה סיכונים שונים: נוירופתיה (נזק או תפקוד לקוי של העצבים ההיקפיים), נפרופתיה (נזק או מחלה בכליות), בעיות עיניים, זיהומים פטרייתיים, ריפוי איטי של פצעים, ליקוי שמיעה ועוד. אמצעים למניעתה, כגון טכניקות לניהול מתח, פעילות גופנית סדירה והתאמות תזונתיות – בדגש על צמחי מרפא, ממלאים תפקיד מכריע הן בהפחתת הסיכון לפתח סוכרת והן בהפחתת סיבוכיה. צמחים ידועים זה מכבר בזכות תכונותיהם המדהימות להפחתת מתחים.

בואו נכיר שלושה מצמחי המרפא המשמעותיים בתחום:

תות עץ לבן – MORUS ALBA

מחקרים מדעיים רבים גילו את התפקיד המרכזי של חיידקי המעי בהשפעה על הנפש. מיקרוביום מאוזן תורם להפחתת רמות הלחץ, לשיפור מצב הרוח ולשיפור הבריאות הנפשית הכללית שלנו.

תות עץ לבן מציע יתרון ייחודי על ידי הזנת המיקרוביום (אוכלוסיית החיידקים) במעיים. כיצד הוא עושה זאת? חומרים פעילים בתות העץ הלבן מובילים לפירוק מואט של הפחמימות ובכך מונעים התפרקות מלאה של חלק מהפחמימות אותם אנו צורכים. פעולה זו תוביל ליותר פחמימות שלא ניתנות לפירוק אנזימטי להתפרק על ידי חיידקים, בדומה לסיבים תזונתיים.

על פי מחקר מ- 2019, תות עץ לבן משפיע לטובה על המיקרוביום של המעיים. זה נעשה על ידי הגדלת אוכלוסיית החיידקים המועילים והפחתת חיידקים שעלולים להזיק. אותו מחקר מצא בנוסף כי תות עץ לבן מפחית את העלייה במשקל, את הצטברות השומן ואת רמות הגלוקוז בדם תוך שיפור הרגישות לאינסולין. כמו כן לעלי התות היו גם השפעות הגנה על הכבד והכליות. יתרונות אלו יוחסו לנוכחות של תרכובות ביו-אקטיביות כמו פלבנואידים ופוליפנולים המצויים בהם.

מחקר נוסף מ- 2021 מצא כי לתות העץ הלבן יתרונות בהפחתת מתח. זה נעשה על ידי סיוע בוויסות רמות הסוכר בדם והפחתת המתח החמצוני – הפרת האיזון הטבעי הקיים בגוף בין הרדיקליים החופשיים לנוגדי החמצון. יתר על כן, תות עץ לבן מספק יתרון ראוי לציון נוסף במאבק נגד מתח. מחקרים גילו שתות עץ לבן מכיל תרכובות המסייעות בדיכוי ייצור הקורטיזול, הורמון הלחץ העיקרי.

סרפד (URTICA)

תה סרפד מוכר במשך שנים ברפואה המסורתית בזכות תכונותיו הפוטנציאליות להפחתת מתחים. תה הצמחים הזה עשיר בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. מספר מחקרים חקרו את השפעותיו על לחץ נפשי- סטרט- מתח:

מחקר שפורסם ב- 2015, מצא שתמצית סרפד מפחיתה חרדה בעכברים, מה שהופך אותה לתרופה פוטנציאלית טבעית לטיפול בחרדה. תמצית הצמח הגדילה את זמן השהייה באזורים מוארים היטב (מעיד על חרדה מופחתת) ומספר התנהגויות חקירה בעכברים. המחקר הראה כי השפעות אלה עשויות לנבוע מהיכולת של הסרפד לווסת נוירוטרנסמיטורים ולהפחית את הלחץ החמצוני.

קינמון (CINNAMOMU)

קינמון, התבלין פופולרי, משמש לעתים קרובות להכנת תה מרגיע וארומטי. בנוסף, קינמון נקשר לוויסות פוטנציאלי של סוכר בדם על פי לא מעט מחקרים, אשר יכול להשפיע בעקיפין על רמות הלחץ. רמות סוכר לא יציבות בדם עשויות לגרום לשינויים במצב הרוח ולמתח. על ידי סיוע בייצוב רמות אלו, קינמון עשוי לסייע בניהול מתח.

אסכרקס: הפתרון הטבעי לניהול סטרס והפחתת הסיכון לסוכרת

תוסף אסכרקס, המכיל את כל שלושת הצמחים המופלאים הללו ועוד, מציג פתרון פורץ דרך, פיתרון שהוא 100% טבעי, המטפל בו זמנית ברמות גבוהות של מתח ובסוכרת. על ידי שילוב הכוח של 6 צמחים עוצמתיים ויעילים, אסכרקס מציע גישה הוליסטית בטוחה וללא תופעות לוואי או סיכונים מיותרים.

אסכרקס: Game Changer  להפחתת מתח וסוכר בדם

הקשר בין לחץ וסוכרת אינו מוטל בספק, אך כך גם הפוטנציאל לפתרון טבעי. אסכרקס, עם המרכיב המוביל שלו – "הכוכב העולה", תות עץ לבן, ושלל היתרונות הקיימים בצמחי המרפא שבו מאפשר לכם לקחת שליטה על הבריאות שלכם, להפחית מתח ולאזן את רמות הסוכר בדם.

כתבה זו היא תוכן מקודם.

לפרטים ורכישה, מידע נוסף או התנסות במוצר, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

Error: Contact form not found.

דילוג לתוכן