סוכר גבוה – תסמינים

סוכר גבוה - תסמינים: מהם תסמיני סוכרת מסוג 2? איך מרגישים שהסוכר עולה? האם סוכר גורם לעייפות? סימניים לסוכרתיות וסוכר בדם

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות המשפחהסכרת
תסמיני סוכרת - מבוגרים וסימפטומים של סוכר גבוה: עייפות, כאב ראש, צמא ועוד. צילום: Gerd Altmann Pixabay

מהם תסמיני סוכרת מסוג 2? איך מרגישים שהסוכר עולה? האם סוכר גורם לעייפות? פירטנו לפניכם לגבי סוכר גבוה – תסמינים ומאפיינים. רמות גבוהות של גלוקוז, או היפרגליקמיה, מהוות בעיה בריאותית משמעותית אם לא מקבלים טיפול עבורה. היפרגליקמיה מתרחשת כאשר בגוף קיים יותר מדי סוכר – גלוקוז, בדם. מצב של עודף סוכר בדם נגרם מסיבות שונות כמו מחלת סוכרת, או אורח חיים מסוים כמו אכילת מזונות עתירי סוכרים ופחמימות. הבנת תסמיני סוכר גבוה והסיממפטומים של סוכרת או טרום סוכרתיות עשויה לסייע לנו להבים שאנו סובלים מעודף סוכר ולפנות לקבלת אבחון, ייעוץ וטיפול רפואי בהקדם.

התסמין השכיח ביותר של רמות גלוקוז גבוהות הוא צמא מוגבר. כאשר בגוף יש יותר מדי סוכר בדם, זה יכול להוביל להתייבשות. כתוצאה מכך, ייתכן שנרגיש צורך לשתות יותר מים מהרגיל. ייתכן גם שנרגיש צורך להשתין בתדירות גבוהה יותר. תסמיני סוכרת מסוג 2, טרום סוכרתיות וסימפטומים של סוכר עודף בדם כוללים חפיפה ביניהם. כך למשל צמא מוגבר והשתנה תכופה קשורה לעודף סוכר בדם, לסוכרת וגם לטרום סוכרתיות.

עודף סוכר בדם- אולי יעניין אותך גם:

סימנים ותסמינים אחרים של רמות גלוקוז גבוהות עשויים לכלול עייפות, ראייה מטושטשת, כאבי ראש וירידה מהירה במשקל. רמת סוכר בדם גבוהה במהלך תקופה ארוכה, מוביל לסיבוכים חריפים כמו נזק עצבי, נזק לכליות ואף מחלות לב. לכן אם אתם סבורים שרמות הסוכר שלכם גבוהות בשל תסמינים אלה או אחרים הקדימו להגיע לטיפול ואבחון רפואי בהקדם. הטיפול בסוכר גבוה או סוכרת יכלול שינויים באורח החיים כמו שינויים תזונתיים ופעילות גופנית קבועה. הרופא המטפל במצבים כאלה עשוי להמליץ גם על תרופות או זריקות אינסולין להפחתת סוכר בדם ואיזון סוכרת.

לפניכם פירטנו המשך באופן מרוכז את הסימנים לסוכרתיות, תסמיני סוכרת, סימנים לסוכרת מסוג 2 וסוכר בדם. חשוב לזכור כי הפירוט שלפניכם מתייחס באופן כללי לתופעות פיזיולוגיות ורפואיות ולא מהוות ייעוץ או מידע מותאם לכם. לכן בכל מקרה של חשד לסוכרת, טרום סוכרתיות ועליית סוכר יש להוועץ ברופא בהקדם. כדאי להמנע מאבחנות עצמיות שטחיות. חשוב לזהות עם הרופא המטפל את הגורם לעודף סוכר בדם, לאבחן כראוי את הסיבה והמצב הפרואי, לקבל ליווי וניטור מקצועי לאיזון רמות הסוכר ולבחון אפשרויות טיפוליות כפי שמוצע.

12 תסמיני סוכרת – מבוגרים

לתופעת סוכר גבוה תסמינים שונים. מהם אותם סימנים של סוכר גבוה בדם – היפרגליקמיה? מהם תסמיני סוכרת מסוג 2? כיצד מרגישים כשהסוכר עולה? האם סוכר בדם גורם לעייפות?

איך מרגישים שהסוכר עולה? סוכר גבוה בדם גורם לתסמיני יובש בפה, עייפות, השתנה מוגברת, רעב ועוד תסמינים כמו של סוכרת מסוג 2 במבוגרים או תסמיני טרום סוכרתיות שנפרט. ככלל למחלת סוכרת – תסמינים כמו צימאון, השתנה תכופה, זיהומים, שינויים במשקלו החלמה איטית של פצעים. סימנים לסוכרת מסוג 2 כוללים גם גירויי עור ובעיות בעור ועייפות או עייפות כרונית. תסמיני סוכרת דומים גם לתסמינים של טרום סוכרתיות או היפרגליקמיה – עודף סוכר בדם. כך, גם בתופעת טרום סוכרתיות – תסמינים דומים לסימפטומי סוכרת מסוג 2 ועודף סוכר ללא סוכרת.

התסמינים השונים של סוכרת, תסמיני טרום סוכרתיות וסימנים לסוכר גבוה מגוונים. כאמור בתופעת טרום סוכרתיות – תסמינים דומים לתסמיני סוכרת או עודף סוכר נקודתי . פירטנו סיכום קצר להלן לגבי סוכר גבוה – תסמינים המאפיינים:

 

  1. תחושת צמא
  2. יובש בפה
  3. טשטוש בראיה
  4. רעב
  5. השתנה תכופה
  6. עייפות
  7. ישנוניות
  8. ראייה מטושטשת.
  9. בחילות או הקאות
  10. תשישות
  11. ירידה או עלייה במשקל
  12. כאבי ראש

 

דילוג לתוכן