הסכנה שבהתמכרות למשככי כאבים

מהם משככי כאבים אופיואידים? מהם הנזקים שגורמת התמכרות למשככי כאבים? מה התועלות של מכון גמילה מסמים?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
הסכנה שבהתמכרות למשככי כאבים. צילום: Freepik

בשנים האחרונות, מגפת האופיואידים האמריקאית מכה קשות גם בישראל. מה שנראה בהתחלה כמו פתרון חלומי לכאבים הבלתי-נסבלים, יכול להתפתח במהירות להתמכרות הרסנית עם השלכות קשות.

כמכון גמילה מסמים המסייע לאנשים להתגבר על התמכרות, ב'רטורנו' מבינים את הסכנות של התמכרות למשככי כאבים ומציעים תוכניות טיפול מקיפות המותאמות לצרכיו הייחודיים של כל אדם. במאמר זה, נתאר את האופי המסוכן של התמכרות למשככי כאבים ונסביר מדוע פנייה לעזרה מקצועית מגורם מומחה כמו מכון רטורנו, עשויה להיות מועילה במיוחד להחלמה ארוכת טווח ועתיד מזהיר יותר.

מהם משככי כאבים אופיואידים?

משככי כאבים הם תרופות מרשם שאותם נוהגים רופאים לרשום לטיפול בכאב בינוני עד חמור. בעוד שתרופות אלו יכולות להיות יעילות ביותר בשיכוך כאבים, יש להן גם פוטנציאל משמעותי לגרום להתמכרות לסמים. אופיואידים (משככי כאבים) משפיעים על מערכת התגמול של המוח, ומייצרים תחושות של אופוריה ואושר, מה שעלול להוביל לשימוש לא נכון ולפיתוח תלות בחומר.

את העובדה שמשככי כאבים, בסבירות גבוהה, יגרמו להתמכרות – הרופאים לא בהכרח יספרו לכם. יש רשימה ארוכה מאוד של משככי כאבים אופיואידים, כמו אוקסיקודון, הידרוקודון, פנטניל (פנטה), פרקוסט, והרשימה רק נמשכת ונמשכת. כל אחד מאלו, אחראי למוות של עשרות אלפים ברחבי העולם, ובשנת 2020 דורגה ישראל במקום הראשון בעולם בצריכת אופיואידים.

מהם הנזקים שגורמת התמכרות למשככי כאבים?

אחת הסכנות המשמעותיות ביותר של התמכרות למשככי כאבים היא פיתוח התמכרות ותלות גופנית. שימוש קבוע באופיואידים יכול להוביל שידרשו מינונים גבוהים יותר כדי להשיג את אפקט הרגיעה הרצוי, מה שמוביל את המשתמש לרדוף אחרי התרופה, בצורה חוקית או שאינה, ולעמוד בסיכון גבוה למוות ממנת יתר ולסבול מסיבוכים בריאותיים חמורים.

מלבד זאת, התמכרות למשככי כאבים לא רק משפיעה על הגוף אלא גם פוגעת קשות ברווחה הנפשית והרגשית. שינויים במצב הרוח, חרדה ודיכאון הם תסמינים פסיכולוגיים נפוצים הקשורים להתמכרות. אנשים עלולים גם להרוס את מערכות היחסים שלהם, להגיע לאובדן עבודה ולבעיות כלכליות, לאבד אפשרות לתפקוד יום-יומי תקין וכדומה.

באופן טראגי, התמכרות למשככי כאבים משמשת לעתים קרובות כשער לשימוש בהרואין. לשני האופיואידים יש השפעות דומות על המוח, וכאשר משככי כאבים הופכים לקשים יותר להשגה, משתמשים עשויים לפנות להרואין כתחליף זול ונגיש יותר. מעבר זה מגביר באופן משמעותי את הסיכון לנטילת מנת יתר ולסיכונים נלווים אחרים.

למה לפנות דווקא לרטורנו?

מומחיות וניסיון

המכון שלנו לגמילה מסמים מורכב מצוות של אנשי מקצוע מנוסים המתמחים בטיפול בהתמכרויות. הצוות שלנו כולל רופאים, אחיות, יועצים, מטפלים ומומחים אחרים בעלי הידע והכישורים הדרושים על מנת לספק טיפול מקיף המותאם לצרכיו של כל אחד. יש לנו רקורד מוכח של הצלחה בסיוע לאנשים להתגבר על התמכרות למשככי כאבים ולהשיב את חייהם למסלולם.

תוכניות טיפול מותאמות אישית

אנו מבינים שהמסע של כל אדם להחלמה הוא ייחודי, ולכן אנו מציעים תוכניות טיפול מותאמות אישית העונות על האתגרים והצרכים הספציפיים של כל אדם. התוכניות שלנו כוללות שילוב של טיפולים כדי לחשוף את מקור ההתמכרויות, פגישות ייעוץ, קבוצות תמיכה וגישות הוליסטיות כדי להבטיח חווית החלמה מקיפה.

אתכם לאורך כל הדרך

החלמה היא מסע ארוך, ואנו מכירים בחשיבות של תמיכה מתמשכת גם לאחר השלמת תוכנית הטיפול במרכז שלנו. המכון שלנו לגמילה מסמים יסייע לכם גם לאחר סיום הטיפול, כולל ביישום אסטרטגיות למניעת הישנות, קבוצות תמיכה לבוגרים ועוד. אנו מחויבים לספק לכם תמיכה מתמשכת כדי שתוכלו לשגשג בחייכם החדשים.

לסיכום:

אי אפשר לזלזל בסכנה של התמכרות למשככי כאבים. ההשלכות הפיזיות, הפסיכולוגיות והחברתיות של התמכרות לאופיואידים עלולות להיות הרסניות, ולהשפיע לא רק על האנשים הנאבקים בהתמכרות, אלא גם על משפחותיהם וקהילותיהם.

פנייה לעזרה מקצועית ממכון מהימן לגמילה מסמים נמצאת בחשיבות עליונה בהתגברות על ההתמכרות המסוכנת הזו. המכון שלנו מציע מומחיות, תוכניות טיפול מותאמות אישית ותמיכה מתמשכת לקראת החלמה מתמשכת ועתיד מזהיר. אל תתנו להתמכרות למשככי כאבים לשלוט בחייכם! פנו אלינו עוד היום ועשו את הצעד הראשון לקראת החזרת חייכם לשפיות.

הכתבה הינה תוכן ממומן.

דילוג לתוכן