מתי חג הקורבן 2023?

מתי חג הקורבן 2023? מה התאריך בו מתחילים לחגוג ומסיימים לחגוג את חג הקורבן או בערבית عيد الاضحى עיד אלאח'צ'א או العيد الكبير עיד אלכביר ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפט
מתי חג הקורבן 2023? צילום:Konevi ekrem Pixabay

מתי חג הקורבן 2023? חג הקורבן או בערבית عيد الاضحى עיד אלאדחא או العيد الكبير עיד אלכביר (החג הגדול), הוא חג חשוב בדת האסלאם. מה התאריך בו חוגגים את חג הקורבן ומתי הוא מסתיים?

תאריך חג הקורבן בשנת 2023?

חג הקורבן לשנת 2023 חג היום העשירי בחודש ד׳ו אל-חיג׳ה. חג הקורבן מסתיים ביום הארבעה עשר בחודש ד'ו אל-חיג'ה. לפיכך, חג הקורבן חל בין יום רביעי 28 לחודש יוני 2023 לבין 2 בחודש יולי 2023. לנוכח החישוב הייחודי לחודשי ספירת האסלאם ייתכנו שינויים בתאריכים אלה ויש להתעדכן לקבלת דיוק בתאריכים.

אולי יעניין אותך גם:

חג הקורבן ובערבית عيد الأضحى הקרוי גם החג הגדול הוא חג שנחגג על ידי מוסלמי בני דת האסלאם אשר חוגג את מאורע העלייה לרגל אל מכה, לקיום מצוות החג', המצווה המוסלמית לאדם בריא ובעל משאבים מתאימים לעלות לפחות פעם אחת בחיים אל מכה. החג נחגג החל מהיום העשירי לחודש ה12 ד'וּ אל-חִיגָ'ה ומתמשך 4 ימים.

החג קרוי כך בשל הקורבן של טלה המועלה בטקס זה במכה או מועלה גם באופן סימלי בקרב מי שחוגג בביתו ולא בעלייה לרגל במכה בקורבן טלה לסעודה או לתרומה לעניים. מנהג החג להקרבת קורבן יכול שתעשה בבית או בחגיגה משותפת במקום אחר או כמובן בעלייה לרגל במכה. העלייה לרגל למכה נמשכת שבוע ובשיאה נערך טקס הקרבת טלה והכנתו כמאכל לסעודת חג הקורבן או מתן הבשר לנזקקים.

חג הקורבן מצוין גם בקרב בני הדת הדרוזית באותם תאריכים כמו בני דת האסלאם. בקרב בני העדה הדרוזית חג זה הוא החשוב ביותר מבין החגים. אצל בני הדת הדרוזית מנהגי חג הקורבן שונים מאלה אצל בני הדת המוסלמית.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן