לחץ דם גבוה – סיבות

לתופעת לחץ דם גבוה סיבות מגוונות החל מעישון וכלה בתזונה. מה גורם ללחץ דם דיאסטולי גבוה ? הכל על הסיבות ללחץ דם גבוה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לבבריאות המשפחה
12 גורמים מובילים: לחץ דם גבוה - סיבות. צילום: Pixabay Steve Buissinne

לתופעת לחץ דם דיאסטולי גבוה סיבות מגוונות וכך ליתר לחץ דם כללי. מהן הגורמים ליתר לחץ דם? מה מוביל ללחץ דם סיסטולי גבוה? במאמר זה נפרט לגבי תופעת לחץ דם גבוה -סיבות ותאור התופעה. תופעת לחץ דם גבוה מהווה מצב רפואי מזיק הגורם לתחלואה ומוות ברחבי העולם. לחץ דם דיאסטולי או סיסטולי גבוה משליך על בריאותם של מאות מליוני אנשים. יתר לחץ דם מוביל להתקפי לב, שבץ מוחין, אי ספיקת לב ובעיות רבות קרדיו ווסקולריות. לאור זאת חשוב להכיר את הסיבות ללחץ דם גבוה בכדי לטפל או להמנע מתחלואה מיותרת וסיכונים בריאותים.

להלן פירטנו לגבי לחץ דם גבוה – סיבות מגוונות. גורמי הסיכון האפשריים של לחץ דם כוללים גיל, גנטיקה, עישון, תרופות מסוימות, צריכת אלכוהול, השמנה, תזונה לא בריאה, אורח חיים יושבני ופעילות גופנית מועטה, לחץ נפשי, צריכת חומרים ממריצים כמו סמין אמפטמין או אפילו צריכת קפה המעלה את לחץ הדם. לאור זאת,  נזכור כי יש להוועץ ברופא מומחה לגבי ייעוץ, טיפול ואבחון הסיבות ללחץ הדם הגבוה ממנו אנו סובלים.

מהם תסמיני לחץ דם גבוה? לחץ דם גבוה מכונה האויב השקט או הרוצח השקט. בדומה למחלות אחרות כמו סרטן, עודף לחץ דם לא גורר תסמינים מובחנים ייחודיים ודומיננטיים. לכן לא נוכל לזהות לחץ דם גבוה באופן מובחן באמצעות זיהוי תסמינים ייחודיים. הדרך המיטבית לאבחן ולנטר לחץ דם היא שימוש במד לחץ דם. לרוב, מי שסובל מלחץ דם גבוה אינו מרגיש בתסמינים מאד חריפים. לעיתים רחוקות או כתסמין קיצוני לחץ דם גבוה גורם לסחרחורת, לכאבי ראש, כאבים בחזה, עייפות, ראיה מעורפלת, בעיות בראיה, נשימה כבדה ואף דימומי אף.

12 גורמים מובילים: לחץ דם גבוה – סיבות

במדידת לחץ הדם קיימים שני ערכים. לחץ הדם התקין הוא 120/80. הערך הנמוך של לחץ הדם הוא לחץ דם דיאסטולי. הערך הגבוה של המדידה קרוי לחץ דם סיסטולי. לחץ דם דיאסטולי מייצג את הלחץ הנמוך בתוך כלי הדם בין עימה לפעימה כאשר הלב במנוחה. לחץ דם סיסטולי מבטא את הלחץ הגבוה בתוך כלי הדם כאשר הלב מזרים את הדם אל העורקים בגופנו.

מהם הגורמים ללחץ דם גבוה? לתופעת לחץ דם סיבות מגוונות. מהן הסיבות ומה גורם לעודף לחץ דם מעבר לתזונה לא בריאה, מתח נפשי או העדר פעילות גופנית? לפניכם פירטנו את הסיבות ללחץ דם גבוה:

  1. חוסר איזון הורמונלי
  2. עישון
  3. צריכת אלכוהול
  4. השמנה ועודף משקל
  5. בעיות שינה כולל דום נשימה בשינה
  6. מחלות שונות כמו מחלות כליה, גידולים ובעיות בלוטת התריס
  7. חומרי ממריצים כמו אמפטמינים או קפה
  8. לחץ נפשי, מתח ומצוקה רגשית
  9. אורח חיים יושבני, מיעוט או חוסר פעילות גופנית
  10. צריכת מלח המכיל נתרן המעלה את לחץ הדם
  11. תרופות כמו משככי כאבים, גלולות נגד הריון ונוגדי דלקת
  12. תורשה – גנטיקה

דילוג לתוכן