יישור שיניים בשיטת אינויזליין: הקדמה כבר כאן

מהו החידוש ברופאת השיניים הנקרא אינויזליין העושה שימוש בקשתיות שקופות נשלפות ומותאמות אישית ליישור שיניים?

מערכת האתר

רופאי שיניים
אינויזליין ליישור שיניים. צילום: Pixabay

הטיפולים האורתודונטיים עשו בשנים האחרונות כברת דרך משמעותית, ומטיפול מסורתי ליישור שיניים באמצעות גשרים, אנו רואים כיום מגוון פתרונות חדשניים ומתקדמים. החידוש הבולט ופורץ הדרך, ששינה את פני התחום, הוא ללא ספק שיטת אינויזליין (Invisalign), העושה שימוש בקשתיות שקופות, נשלפות ומותאמות אישית.

שיטת אינויזליין צברה תאוצה בשנים האחרונות בשל יעילות הטיפול ונוחות השימוש בקשתיות, הכמעט בלתי נראות, המורכבות על השיניים. פנינו לדבר עם ד"ר עומר פלייסיג, אורתודונט מומחה, ששיתף אותנו ביתרונות השיטה, ובאופן השימוש בטכנולוגיה החדשנית שעומדת בבסיס השיטה.

אינויזליין – קשתיות מותאמות אישית

האפשרות ליישר שיניים באמצעות קשתיות שקופות, פתחה עולם חדש עבור כל אותם אנשים שחששו בעבר מלהרכיב על שיניהם גשר מתכת בולט ומסורבל.  שיטת אינויזליין, שהוצגה לראשונה בסוף שנות ה-90,  סימנה אבן דרך משמעותית בהתפתחות הטיפול האורתודונטי. קשתיות יישור מותאמות אישית, באמצעות תוכנית טיפול סדורה ומתוכננת, להפעלת לחץ מדויק על שיניים ספציפיות, והזזתן בהדרגה למקומם המתוכנן.

הטכנולוגיה שמאחורי הקשתיות

אם בעבר, תהליך הטיפול האורתודונטי התבסס על לקיחת מידות השיניים באמצעות הנחת חומרי מידה צמיגיים על השיניים, הרי שהיום נעשה שימוש בטכנולוגיית סריקה תלת ממדית מתקדמת. טכנולוגיה זו מאפשרת ליצור תוכנית טיפול אישית המותאמת למבנה הדנטלי של המטופל ולצרכיו האורתודונטיים. אורתודנטים יכולים  ליצור מודלים דיגיטליים מדויקים של הלסת והשיניים ולתכנן בקפידה את התנועה הרצויה של השיניים של המטופל באמצעות הדמיה של כל שלב בתהליך היישור.
תוכנית הטיפול האישית משמשת לבניית סט של קשתיות שיזיזו בהדרגה את השיניים למיקומן הרצוי. כל סט של קשתיות מיועדת להרכבה בין שבוע לשבועיים ימים, ולאחריהם מתקדמים לסט הקשתיות הבא. ההתקדמות בשלבים אלה מתוכננת בקפידה על מנת להבטיח יישור הדרגתי ומדויק של השיניים. המטופל נדרש בדרך כלל לבקר את האורתודונט מעת לעת כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולבצע את כל ההתאמות הדרושות.

אין ספק שרמה זו של התאמה אישית מביאה לתוצאות מרשימות ויוצאות דופן.

יש לציין, כי תוכנית הטיפול נעשית בשיתוף פעולה מלא עם חברת אליין טכנולוגיות שמייצרת את קשתיות אינויזליין, המלווה את התהליך מתחילתו ועד סופו, במטרה להשיג את התוצאות המיטביות.

תאימות ביולוגית של חומרי הקשתיות

קשתיות אינויזליין עשויות מחומר תרמופלסטי (SmartTrack)) מתקדם, עם תאימות ביולוגית גבוהה לרקמות הגוף, כך שאינו גורם לתגובות אלרגיות. החומר הוא גמיש וחזק, מאפשר התאמה מדויקת לשיני המטופל. בנוסף, הקשתיות כאמור, עשויות מחומר שקוף, כמעט בלתי נראה, יתרון משמעותי, על פני השיטות האחרות, שהופך אותן לאטרקטיביות לשימוש. היתרון הנוסף, והלא פחות אטרקטיבי, שניתן להסיר את הקשתיות בקלות לצורך אכילה, צחצוח שיניים ושטיפת הפה. יתרון זה משפר את היגיינת הפה ומקל על תחזוקת הקשתיות.

מעקב מרחוק

מעקב אחר התקדמות הטיפול בזמן אמת הוא עוד אחד מהחידושים המרגשים והמשמעותיים בתחום הטיפול האורתודונטי.  מעקב זה מתאפשר, כמובן הודות לטכנולוגיה,  באמצעות אפליקציית אינויזליין.  מטופלים יכולים להשתמש באפליקציית אינויזליין כדי לאפשר לאורתודונט לעקוב אחר התקדמות היישור. המטופלים מצלמים תמונות של שיניהם ושולחים אותן לאורתודונט באופן קבוע. האורתודונט יכול להשתמש בתמונות אלו כדי לעקוב אחר התקדמות הטיפול.
שיטה זו מאפשרת מעקב הדוק יותר ברמה שבועית אחר המטופל ובנוסף יכולה לחסוך הגעה מיותרת למרפאה מכיוון שהאורתודונט כבר יודע איך הטיפול מתקדם.

יעילות הטיפול

יעילות הטיפול של אינויזליין מגובה במחקר קליני, והוכח, כי השיטה מאפשרת לטפל במגוון בעיות אורתודונטיות, החל ממקרים פשוטים ועד למקרים מורכבים. השליטה המדויקת על תנועת השיניים, המתאפשרת הודות להתאמה האישית ולחומרים המתקדמים של קשתיות אינויזליין, מביאה לתוצאות טיפול יעילות ואפקטיביות.
חשוב לציין, שהקדמה כבר כאן. ההתקדמות הטכנולוגית נמשכת כל הזמן, וניתן לצפות שבעתיד יפותחו טכנולוגיות חדשות בשילוב בינה מלאכותית (AI) וחיזוי תוצאות, שיאפשרו חווית טיפול משודרגת, נוחה ויעילה.
לפני ההחלטה על בחירת אורתודונט ליישור שיניים, חשוב לוודא כי רופא השיניים הוא אורתודונט מומחה ליישור שיניים. רק רופא שיניים שסיים לימודי רפואת שיניים, וסיים התמחות ביישור שיניים, הוא מומחה בתחום. כדי לוודא זאת, בקשו מהאורתודונט שיראה לכם רישיון מומחה ליישור שיניים מטעם משרד הבריאות.

מאמר זה הוא תוכן ממומן.

לחדשות נוספות בנושאי רפואת שיניים הכנסו וקיראו כאן

דילוג לתוכן