איך יודעים שיש סלמונלה: תסמינים של סלמונלה?

מה התסמינים של סלמונלה? איך לאבחן שיש לי סלמונלה? איך בודקים אם יש סלמונלה?  איך מקבלים את המחלה? ממה נדבקים? מה המאכלים שעלולים לגרום לה?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהרפואת מומחים
מזונות שעלולים להדביק בסלמונלה כמו ביצים וחלק לא מפוסטר. איך יודעים שיש סלמונלה לאדם? ומהם תסמינים של ההידבקות בחיידק ? צילום: Jill Wellington Pixabay

מה התסמינים של סלמונלה? איך אפשר לזהות או לאבחן שיש לי סלמונלה? איך מקבלים את המחלה?ממה נדבקים? איך בודקים אם יש סלמונלה? מה המאכלים שעלולים לגרום לזיהום זה? הידבקות בחיידק הסלמונלה עלול להוביל למחלות שונות בהם זיהומי דרכי העיכול, טיפוס, אלח דם וזיהום עצמות או עצבים. ביניהן מוביל החיידק למחלת  גסטרואנטריטיס – דלקת זיהומית של הקיבה Gastroenteritis Infectious ובלשון הרגילה "קלקול קיבה".

לרוב לא נהוג לטפל באנטיביוטיקה כנגד החיידק המחולל את המחלה. זאת מכיוון שטיפול אנטיביוטי עלול להוביל לתהליכים ההופכים את החיידק לדייר קבוע בגוף המטופל. לכן כדי להימנע מסיכון להפוך את המטופל לנשא כרוני של החיידק, ההעדפה היא לא לטפל באמצעות אנטיביוטיקה. לרוב מומלץ על טיפול סימפטומתי כנגד הכאב, שתייה מרובה ועוד.

אם הינכם סובלים ממצב רפואי, מחלה, או תסמינים בריאותיים כלשהם פנו לרופא לאבחון, ייעוץ וטיפול מתאים. מחלה זו כמו גם תסמינים אלה ואחרים יכולים להחריף, להיות מסוכנים, להסתבך או להיות כאלה שמקורם בזיהום אחר. לכן פנו לרופא לאבחון וטיפול מדויק ומותאם.

הידבקות בחיידק: איך מקבלים סלמונלה?

איך מקבלים סלמונלה? כיצד נדבקים בחיידק? מה גורם למחלת הסלמונלה? האם בני אדם מעיברים את הסלמונלה? איזה אוכל יכול להביא לזיהום זה?

1. גם אם נגענו בבעלי חיים נגועים או בהפרשות שלהם כמו צואה או ריר, זה יכול להוביל להידבקות. למשל מגע עם זוחלים כמו צב או לטאת מחמד.

2. מים מזוהמים: במדינות לא מפותחות כמו הודו, ניתן להדבק גם ממים שחדרו אליהם מי ביוב בהם יש את החיידק.

3. הדבקה בסלמונלה נעשית על די צריכת מזון הכולל את החיידק שהתרבה בו.

באילו מוצרים יש סלמונלה בדרך כלל?

מהם המוצרים שחיידק הסלמונלה יכול להיות בהם ולגרום לזיהום בגופנו? זיהום של חיידק הסלמונלה שעלול לגרום לנו למחלה של החיידק יכולה להופיע במיוחד במוצרים הקשורים בעוף כמו ביצים ובשר של עוף.

לצד זה חלב לא מפוסטר שלא עבר חיטוי כמקובל, עלול להיות נגוע ומזוהם בחיידק זה ואחרים. יחד עם זאת, גם בבשר שמקורו בבקר עלול להופיע זיהום סלמונלה. בנוסף, גם בירקות ובפירות עלול להיות חיידק זה.

איך יודעים שיש סלמונלה לאדם? התסמינים של ההידבקות בחיידק

מהם התסמינים של סלמונלה? איך אדם יודע שיש לו סלמונלה בגוף? איך יודעים שיש סלמונלה לאדם מסוים והאם נדבק בחיידק? אילו סימפטומים של סלמונלה מאפשרים לרופא לזהותה בנוסף לבדיקות? מחלת סלמונלה, הידועה גם בשם סלמונלוזיס, גורמת לרוב לתסמינים, מאי נוחות קלה במערכת העיכול ועד למחלה חום וכאבים. תסמינים נפוצים כוללים שלשול, התכווצויות בטן, חום והקאות. במקרים מסוימים, הזיהום יכול להוביל להתייבשות, במיוחד באוכלוסיות פגיעות כמו ילדים צעירים, קשישים או אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת. אז מהם תסמיני הסלמונלה? להלן סימפטומים של מחלת חיידק הסלמונלה:

1.שלשול קל ועד שילשול חמור עם או בלי ריר או דם בצואה

2. חום גוף גבוה

3. בחילות

4. הקאות

5. כאבי בטן

6. התכווצויות בבטן או עוויתות

7. עייפות או תשישות וחולשה

8. אובדן תאבון

9. כאבי שרירים ו/או כאבי ראש

10. התייבשות

איך בודקים אם יש סלמונלה למישהו?

על מנת לברר האם יש סלמונלה לאדם, מלבד סימפטומים כאלה ואחרים מבצעים בדיקת תרבית צואה או בחינה מולקולרית מסוג PCR. לרוב כיום משתמשים בבדיקת PCR. התשובה לבדיקת סלמונלה בתרבית צואה או PCR מגיעה בתוך 1-4 ימים. לא די בסימפטומים כדי לאבחן אדם כחולה במחלה. זאת כיוון שמגוון מחלות אחרות באות לידי ביטוי באופן דומה.

דילוג לתוכן