איך לשפר את הכולסטרול?

איך לשפר את רמות הכולסטרול הטוב בדם? כיצד להפחית את הכולסטרול הרע LDL ? אילו דרכים יכולות לעזור לנו להוריד את עודף הכולסטרול?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהקרדיולוגיה
איך לשפר את הכולסטרול בדם?.צילום: pexels-MART PRODUCTION

איך לשפר את רמות הכולסטרול הטוב בדם? כיצד להפחית את הכולסטרול הרע LDL ? אילו דרכים יכולות לעזור לנו להוריד את עודף הכולסטרול? תופעת הכולסטרול בדם נפוצה באופן שכיח בישראל ובעולם. רבים סובלים משומני דם בשיעור עודף. תופעה זו של כולסטרול גבוה מובילה לבעיות רפואיות שונות וסיכון לתמותה מוקדמת. כך עודפי כולסטרול בדם מובילים למחלות לב ושבת מוחי לדוגמה בשכיחות גבוהה. אז מה מוביל לכולסטרול גבוה ואיך לשפר את הכולסטרול? כיצד מפחיתים כולסטרול רע ומגבירים כולסטרול טוב בגופנו מלבד תרופות?

כולסטרול גבוה יכול להיגרם ממגוון גורמים. לפניכם פירטנו גורמים שעלולים להוביל לעודף כולסטרול. מודעות לגורמים אלה, טיפול בהן, מניעה, ניטור, ואבחון הם חיוניים לטיפול ומניעה אפקטיביים. אבחון הסיבות לכולסטרול גבוה מהווה נדבך משמעותי לטיפול. לכן מעבר לטיפול באמצעות תרופות, או שיטות כמו תזונה להפחתת כולסטרול, חשוב לפנות לרופא מומחה לקבלת אבחון והמלצות טיפוליות. אבחון מדויק יאפשר לרופא להעניק לכם טיפול רפואי מדויק ומתאים לגורם לעודף הכולסטרול ולריפוי מואץ. אז מהם הגורמים שעלולים להוביל לכולסטרול גבוה? איך אפשר להוריד כולסטרול רע? איך לשפר את הכולסטרול הכללי והכולסטרול הטוב HDL בדם? לפניכם דרכים שרופא מומחה עשוי להציע לפי מאפיינים ומצב של המטופלים:

איך לשפר את הכולסטרול בדם?

מה גורם לכולסטרול גבוה? אילו גורמים מעלים כולסטרול? איך לשפר את רמות הכולסטרול בדם? לפניכם פירטנו מספר גורמים שניתן להוועץ ברופא מומחה לטיפול יעיל באמצעותם בעודף כולסטרול, גם לצד תרופות או כשהרופא לא התווה תרופות לטיפול בכולסטרול.

  • דיאטה: צריכת מזונות עשירים בשומנים ובמיוחד שומנים ממזון מהחי כמו חמאה או שומני טרנס כמו אלה המצויים במרגרינה ומאכלים כמו בורקס, יכולים להעלות את הכולסטרול הרע LDL. לצד זה אכילה של מזונות בריאים כמו אבוקדו, אומגה 3 ושוקולד מריר, מורידה את הכולסטרול הרע ומעלה את רמת הכולסטרול הטוב. 
  • גנטיקה: כולסטרול גבוה יכול לעבור בתורשה מההורים או מבני משפחה אחרים.
  • חוסר בפעילות גופנית: העדרה של פעילות גופנית מספקת יכולה להוביל לרמות גבוהות יותר של כולסטרול LDL. חוסר פעילות גופנית מספרת גם מוביל לעתים לרמות נמוכות יותר של כולסטרול HDL, הנחשב כולסטרול "טוב".
  • השמנת יתר: עודף משקל או השמנת יתר עלולים להגביר את כמות הכולסטרול LDL בדם.
  • עישון: עישון יכול לפגוע בכלי הדם ולהקל על הצטברות הכולסטרול בעורקים.
  • לחץ נפשי: אחד הגורמים הקשורים לעודף כולסטרול הוא מצב רגשי של לחצים, עקה, סטרס, מצוקה רגשי ומתחים נפשיים.
  • מצבים רפואיים: מצבים רפואיים מסוימים כגון סוכרת, תת פעילות של בלוטת התריס ומחלת כליות עלולים להוביל לרמות כולסטרול גבוהות יותר.
  • תרופות: תרופות מסוימות, כגון סטרואידים וסוגים מסוימים של גלולות למניעת הריון, יכולות להעלות את רמות הכולסטרול.

סיכומו של דבר, נקפיד לשמור על אורח חיים בריא כדי לשמור על רמות הכולסטרול שלך בשליטה. זה כולל אכילת תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה, שמירה על משקל תקין, הפסקת עישון וטיפול נכון במצב רפואי ומחלה ממנה סובלים לצד התאמה של טיפול תרופתי מתאים שאינו גורם לתופעת לוואי של עליית כולסטרול רע בדם. לצד זה כאמור נקפיד על טיפול תרופתי להורדת כולסטרול, ככל שהדבר הותווה לנו על ידי הרופא המטפל.

דילוג לתוכן