המינרל הייחודי לוויסות תאבון ומשקל, חיזוק עצמות, וכנגד לחץ דם וסרטן ובאיזה מאכלים יש אותו?

מהו המינרל שמועיל להפחתת משקל ולוויסות התאבון, לבריאות העצמות וכנגד סרטן ולחץ דם גבוה? ובאילו מאכלים יש אותו?

תזונהרפואה משלימה
המינרל הייחודי לוויסות תאבון ומשקל, חיזוק עצמות, וכנגד לחץ דם וסרטן ובאיזה מאכלים יש אותו? צילום: Zhen Li Pixabay

מהו המינרל שמועיל להפחתת משקל ולוויסות התאבון והמשקל מיהו המינרל המועיל לבריאות העצמות ולבעיות בכליות? איזה מינרל מופלא מועיל כנגד סרטן? מהו המינרל שמועיל כנגד לחץ דם גבוה? ובאילו מאכלים יש את המינרל הייחודי שמסייע נגד סרטן, בעיות משקל וחיזוק עצמות ?

לפני שנפרט על המינרל הייחודי המועיל בכל אלה, ועל המזונות המכילים אותו נסייג: אם הינכם סובלים מבעיות לב, לחץ דם, עצמות או שיניים, עודף משקל או תסמינים רפואיים, מחלות או מצבים בריאותיים, הקדימו ופנו לאבחון רפואי וייעוץ. אבחון מעמיק ויסודי מהווה נדבך בסיסי לטיפול אפקטיבי. לפני פניה לשינוי תזונתי או תוספים, טיפולים משלימים או שינויים אחרים, בצעו בדיקות מקיפות לאבחון הגורם למצב והמלצות רפואיות. אז מיהו בכל זאת אותו מינרל חיוני לבריאות בהיבטים אלה ואחרים ? זהו הסידן הייחודי המועיל לבריאות!

המינרל הייחודי לוויסות תאבון ומשקל, חיזוק עצמות, וכנגד לחץ דם וסרטן ובאיזה מאכלים יש אותו?

מינרל ייחודי זה הינו הסידן! סידן מהווה רכיב נחוץ לחיזוק העצמות, לשמירה על משקל תקין, לאיזון לחץ הדם ועוד. הסידן ממלא תפקיד חשוב בשמירה על בריאות ותפקוד גוף האדם. רובנו מכירים בתכונות הטובות של הסידן, לשמירה על העצמות ולחיזוק העצמות. אך לסידן תכונות מרפאות ובריאות נוספות. אז מה התועלת ברפואית של הסידן? מדוע הוא מועיל? מה סגולותיו של סידן ?

1. הסידן, הוא המינרל החשוב ביותר לשימור, צמיחה וחיזוק עצמות הגוף ולביסוס שיניים חזקות. כמעט 99% מהסידן בגוף האדם קיים בעצמות ובשיניים. הסידן מספק לעצמות תמיכה חזקה לביסוס מבנה העצם ומסייע נגד מחלות כמו אוסטיאופורוזיס. סידן ביחד עם מינרלים אחרים כמו זרחן וויטמין D הם שילוב חשוב לשימור רקמת עצם בריאה. צריכת סידן חשובה לאורך כל החיים. אבל היא חשובה במיוחד בגיל הילדות ובגיל הבגרות. בגילאים אלה הסידן מסייע בבנייה ושימור מבנה העצם ובהפחתת סיכונים לשברים בשלבים מאוחרים יותר של החיים.

סודות מן הטבע

2. סידן חיוני גם לתפקודי גוף שונים אחרים. הוא ממלא תפקיד בתהליכי התכווצות השרירים, כולל פעימות הלב. הוא מסייע בהעברת אותות עצביים בכל הגוף.

3. סידן מעורב גם בתהליכי קרישת הדם. זאת מכיוון שסידן מסייע בהפעלה של מספר גורמי קרישה. מעבר לכך, מינרל זה הכרחי להפרשת הורמונים ואנזימים ומעורב בשמירה על רמת pH תקינה בגוף.

4. סידן קשור לסיכון מופחת לעודף לחץ דם. מחקרים הראו כי תזונה עשירה בסידן עשויה לסייע בהורדת הסיכון לפתח לחץ דם גבוה.

5. סידן קשור לסיכון מופחת לחלות במחלת הסרטן. ממצאים מדעיים העלו כי סידן עשוי לסייע להפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס.

6. צריכת סידן מספקת נקשרה גם להפחתת הסיכון לאבנים בכליות. זאת מכיוון שהסידן נקשר עם חומרים במעיים, ומונע את היווצרות אבנים לאחר מכן.

7. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שסידן עשוי למלא תפקיד בדיאטה או בתהליך שמירה על משקל. זאת כיוון שהוא עוזר לווסת את התיאבון ואת חילוף החומרים בשומן.

מזון המכיל סידן

אילו מאכלים מכילים סידן? באילו מזונות מהצומח יש סידן בכמות משמעותית? מהם המאכלים מהחי שכוללים סידן? לפניכם רשימה של מזונות מהצומח שכוללים כמות משמעותית של סידן. וגם התייחסות לשימוש בתוספי סידן. וכן פרטנו רשימה של המאכלים מהחי שכוללים כמות סידן משמעותית.

סידן מן הצומח

מקורות סידן עיקריים מן הצומח נמצאים בירקות ירוקים ועלים. לדוגמה סיגן נמצא במאכלים אלה שהם מקורות מצוינים לסידן מהצומח:  ברוקול,  קייל, תרד, מעדנים ותחליפי חלב ומשקאות חלב מועשרים על בסיס צמחי. למשל חלב שקדים וחלב סויה יכולים לספק כמות משמעותית של סידן. סידן מן הצומח נמצא גם בטופו, שקדים ושומשום.

סידן מן החי

בעוד שמוצרי חלב כמו חלב, גבינה ויוגורט ידועים באיכות וכמות הסידן שבהם, הדעות חלוקות על יכולות הגוף לספוג את הסידן שמסופק לו ממוצרי החלב. מזון מן החי שמכיל סידן בכמות ואיכות טובה הם סרדינים ודג סלמון.

חשוב לציין שיכולת הגוף לספוג סידן מושפעת מגורמים שונים. ויטמין D למשל, חיוני לספיגת סידן טובה. הוא עוזר לגוף לנצל את המינרל ביעילות. אור השמש הוא מקור טבעי לויטמין D. הוא נמצא גם במזונות מסוימים כמו דגים שומניים, חלמונים ומוצרי חלב מועשרים. מגנזיום הוא מינרל נוסף המסייע בספיגת הסידן. ולכן חיוני לשמור על רמות מאוזנות של שני המינרלים. קפאין וצריכה מופרזת של אלכוהול עלולה להפריע לספיגת הסידן, ולכן מתינות מהווה גורם חשוב.

סידן כתוסף תזונה

חשוב לא פחות משמירה על נוכחותו של סידן בגוף, היא לא לחרוג מהצריכה היומית המומלצת של סידן. צריכת יתר של סידן, במיוחד בצורת תוספי מזון, עלולה להוביל להיפרקלצמיה. היפרקלצמיה מהווה מצב המאופיין ברמות גבוהות של סידן בדם. תופעה זו יכולה לגרום לאבנים בכליות, עצירות ואפילו נזק לכליות. לכן, רצוי לספוג סידן בעיקר באמצעות תזונה מאוזנת ולהתייעץ עם רופא ודיאטנית לפני ששוקלים תוספי סידן.

נסכם כי סידן מהווה מינרל חיוני המועיל לגוף האדם בדרכים רבות. החל מחיזוק עצמות ושיניים חזקות ועד להקלה על התכווצויות שרירים והעברת עצבים, סידן חיוני לבריאות. על ידי שילוב מזונות עשירים בסידן בתפריט היומי שלנו ושמירה על אורח חיים מאוזן, נוכל ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים הרבים לאורך חיינו.

כתבות באותו עניין
דילוג לתוכן