הפתרון המהיר לבעיות שינה, השמנה ומחלות לב

מהו הפתרון המועיל להפחתה במשקל? כיצד פתרון זה משפיע על התפקוד, חוזק השרירים והעצמות והפחתת הסיכוי לנפילות? מה הפתרון המהיר כנד הפרעות שינה המועיל להפחתת מחלות לב, סרטן וסוכרת?

כושר וספורטדיאטה והרזיה
פעילות גופנית כתרופת קסם. צילום: StockSnap Pixabay

מיהו הפתרון היעיל והמהיר ביותר להפחתת בעיות שינה, צמצום הסיכוי לחלות בסוכרת, סרטן ומחלות לב? מהו הפתרון המועיל להפחתה במשקל ושמירה על משקל מאוזן? וכיצד פתרון זה משפיע על התפקוד, חוזק השרירים והעצמות והפחתת הסיכוי לנפילות? מיהו אותו פתרון קסם חשוב וחיוני? מדובר בהפחתת אורח החיים היושבני והגברת פעילות גופנית סדירה המהווה מענה מדהים, פשוט וזול ללא סיכונים רבים, כשמבצעים אותה נכון ובהתמדה.

פעילות גופנית קבועה מעניקה יתרונות רבים לבריאות ורווחה הכללית. לצידה הפחתת מספר שעות הישיבה ללא תזוזה – למשל מול המחשב, מול שולחן העבודה, עם הסלולרי או הטלוויזיה. הפחתת שעות הישיבה או השככיבה ללא תנועתיות רבה והגברת הפעילות הגופנית, מהוות תרופת פלא חשובה ביותר. לצד תזונה ולצד וויסות מתחים נפשיים לפעילות גופנית ותנועתיות יש השפעות מרחיקות לכת על בריאותנו ועל התפתחות מחלות.

תרופת הקסם: תנועתיות

אז מדוע הגברת התנועתיות, פעילות גופנית סדירה והפחתת אורח החיים היושבני מועילים? לפניכם פרטנו סיכום של היתרונות של פעילות גופנית:

  1. תועלות בריאותיות לשינה ולמצב הרוח: פעילות גופנית ותנועתיות במקום ישיבה וחוסר תנועה, מספקת יתרונות מיידיים. למשל ממצאים מחקריים מצאו כי היא מסייעת לשיפור התפקוד הקוגניטיבי בקרב צעירים. ולצד זאת מועילה בהפחתת רמות החרדה בקרב מבוגרים. פעילות גופנית קבועה עוזרת גם לשמור על כישורי חשיבה ולמידה חדים יותר ככל שאנו מתבגרים. התנועתיות הסדירה מסייעת גם להפחתת הסיכון לדיכאון, חרדה ומועילה לשיפור השינה. פעילות גופנית מועילה לשינה רציפה, ארוכה וטובה יותר, על פי מחקרים מדעיים.
  2. הפחתת משקל: פעילות גופנית ותנועתיות מסייעת ביותר בוויסות משקלנו, לצד הרגלי אכילה בריאים. כדי לשמור על משקל בריא ובריאות טובה, ההמלצה היאלעשות 150 דקות של פעילות גופנית מתונה בשבוע. לצורך ירידה במשקל נדרשת כמות גבוהה יותר של פעילות גופנית, בשילוב עם התאמת צריכת קלוריות.
  3. פחות סיכונים בריאותיים : פעילות גופנית קבועה מורידה את הסיכון למצבים בריאותיים שונים. כך גם הפחתת הישיבה והגברת התנועתיות. פעילות גופנית קשורה לסיכון מופחת ללקות במחלות לב וכלי דם, סוכרת מסוג 2, תסמונת מטבולית, וסוגים מסוימים של סרטן. על פי מחקרים, הפעילות עשויה גם להפחית את הסיכון לתוצאות חמורות ממחלות זיהומיות כמו COVID-19, שפעת ודלקת ריאות.
  4. עצמות ושרירים חזקים יותר: פעילות גופנית, במיוחד תרגילי חיזוק שרירים כמו הרמת משקולות, מסייעת לשמור ולהגדיל את מסת השריר וכוח. הדבר חשוב במיוחד למבוגרים החווים אובדן שרירים הקשור לגיל וכוח מופחת.
  5. הפחתת סיכון לנפילה ופגיעות בגיל מבוגר: הגברת תנועתיות ופעילות סדירה משפרת את התפקוד הגופני ומקטינה את הסיכון לנפילות ופגיעות הקשורות לנפילה, כמו שברים בירך, אצל מבוגרים.
  6. אריכות ימים: פעילות גופנית קבועה קשורה לתוחלת החיים ממושכת יותר. אפילו עלייה קטנה בפעילות בינונית כמו הליכה במשך 10 דקות נוספות ביום, יכולה לסייע במניעת מקרי מוות בטרם עת.
  7. ניהול מוגבלות כרונית: פעילות גופנית יכולה לסייע בניהול מצבים כרוניים קיימים ומוגבלות על ידי הפחתת כאב, שיפור מצב הרוח והתפקוד ואיכות החיים במצבים כמו דלקת פרקים, ושליטה טובה יותר על רמות הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2.

אם אתם סובלים ממצבים רפואים, תסמינים או מחלות, פנו לרופא ומומחה לאבחון וייעוץ לגבי הנושא והצעת תכנית פעילות גופנית מתאימה למאפייניכם והמצב. לצד זה ובכלליו נדגיש כי פעילות גופנית קבועה מציעה מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. החל משיפור תפקוד קוגניטיבי ועד סיכונים מופחתים של מחלות כרוניות, עצמות ושרירים חזקים יותר, תפקוד יומיומי משופר והגברת התוחלת של החיים. שילוב פעילות גופנית באורח החיים של האדם והפחתת היושבנות לטובת תנועתיות מוגברת, מהווה רכיב מפתח חשוב ביותר לבריאות הגוף והנפש והתפקוד, ללא קשר לגיל, יכולות או רקע.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן