4 משחקי היכרות לקבוצה

4 משחקי היכרות מהנים לקבוצה המתאימים להתוודע זה לזה בחברותא במשחקי היכרות ראשונית כולל משחק היכרות קבוצתית בזום

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהחינוך, חברה, משפט
משחקי פעילות היכרות בקבוצה. צילום: Pixabay StockSnap

לפניכם ארבעה משחקי היכרות לקבוצה המתאימים להתוודע זה לזה בחברותא במשחקי היכרות ראשונית. המשחקים והפעילויות שלפניכם מתאימים גם לזום לחברי קבוצה. פעילות חברתית קבוצתית זו מיועדת להכיר טוב יותר את חברי הקבוצה. לדוגמה ליצור קרבה והיכרות ראשונית בתוך צוות מכירות או ביום גיבוש של מנהלים. לחלופין לפניכם גם פעילות משחקי ההיכרות מיועדים ליצור קשר ראשוני בין חברי קבוצה שלא מכירים זה את זה.

משחק היכרות קבוצתית לזום

כיום רבים מבקשים לעשות משחקי היכרות מרחוק. במסגרת זו אפשר לשחק משחקים שונים המעניקים למשתתפים הזדמנות להתוודע זה לזה ללא פגישה פרונטלית.

המשחק המוצע מבוסס על שאלות שכל משתתף נדרש לענות עליהם. ניתן לאפשר למשתתף לבחור אקראית שאלה לפי שיטות שונות. למשל לשאול אותן בפורמט משחק שאלות אמת או חובה. או למשל שיטה שבה המשתתף משיב על השאלה מה הבילוי המועדף עליו מתוך רשימה סגורה של תשובות:

1.ספורט 2. סרטים 3. סדרות   4. לבלות עם הילדים.  5. טיול בחיק הטבע   6. לצאת לבילוי רומנטי עם בת הזוג.

המספר של התשובה שבה בחר מובילה אותו לקבל את מספר השאלה הבאה. אם למשל המשתתף אמר שהוא מעדיף לצאת לבילוי עם האישה – אפשרות 6 אז הוא ידרש לענות על שאלה מספר 6 מהשאלות מטה.

כל אחד מהמשתתפים צריך להשיב באופן הכי מהיר תשובה ספונטנית ומהירה לגבי עצמו. השאלות שנשאלות יכולות להופיע גם בתוך משחק קהוט, חידונים או משחקים אחרים באופן וירטואלי.

אפשר לשחק גם באופן שונה בפעילות קבוצתית אחרת בזום. משחק פשוט יותר – בו כל שאלה ממוספרת ואינה גלויה למשתתפים. באופן משחק זה, המשתתף במשחק ההיכרות הקבוצתית בזום רק צריך לבחור מספר. נניח שהוא בוחר את המספר 3, אז מנחה המשחק מקריא למשתתף את השאלה והמשתתף צריך להשלים את המשפט או לענות על השאלה.

שאלות למשחק היכרות קבוצתי

לפניכם 15 שאלות היכרות למשחק היכרות קבוצתי:

  1. אם היית הופך לחיה, איזו חיה היית רוצה להיות ?
  2. אם היית נוסע/ת להתיישבות על הירח, אילו 4 חפצים היית לוקח איתך ?
  3. ספר/י על צלקת שיש לך ומה הסיפור של צלקת זו ?
  4. ספר/י על אירוע מביך שקרה לך.
  5. אם היית זוכה בעשרה מליון דולר מה היית עושה איתם ?
  6. אם היית מקבל/ת כרטיס טיסה פתוח למקום אחד בעולם,  מה היית בוחר/ת?
  7. מה האוכל הכי אהוב עליך ?
  8. מהו המאכל שהכי דוחה אותך ?
  9. מהי החוויה הכי משמעותית שחווית בחייך?
  10. מהו המקום הרומנטי ביותר שהיית בו אי פעם ?
  11. אילו היית מוצא את מנורת הקסמים, איזו משאלה אחת ויחידה היית מבקש מהשד ?
  12. מה גורם לך להרגיש הכי הרבה שמחה או הנאה ?
  13. אם יכולת לשנות את העולם באמצעות הגשמה של שלוש משאלות, מה היית מבקש ?
  14. מה הדבר שהיית רוצה לעסוק בו, אילו לא היית בעיסוק הנוכחי שלך ?
  15. איזו התנהגות או תכונה הכי מרגשת אותך, משמחת אותך או יפה בעיניך באנשים אחרים ?

משחק היכרות ראשונה לכמה אנשים

משחק היכרות ראשונה בקבוצה משמש אנשים להתוודע זה לזה. פעילות קבוצתית זו של היכרות אחד עם השני בקבוצה היא שונה במעט עם חברי הקבוצה לא מכירים עדיין. לכן משחק ההיכרות הראשונה לקבוצה הוא בעל גוון שונה קמעה.

במשחק היכרות ראשונה לכמה אנשים הבא מתבקש כל אחד מהמשתתפים לכתוב על עצמו בפתק עובדה מעניינת. כל אחד מכניס את הפתק שלו אל קופסה. כאשר שולפים מתוך הקופסא את הפתקים, האחרים צריכים לנחש מי הוא האדם שאליו מתייחסת העובדה.

במשחק ההיכרות הראשונה ניתן לשלב משחק נוסף. כל אחד מתאר את עצמו בשני משפטים כולל רקע, מקצוע, עיסוק, מצב משפחתי, ילדים וכו. ולאחר מכן מתאר מה המשמעות של השם שלו, ומדוע הוא קרוי כך ככל  שהוא יודע.

ניתן במשחק ראשוני זה לשלב גם פעילות קבוצתית של היכרות שבה כל אחד מתאר את עצמו כאמור ואז אומר מה הוא רצה להיות כשהיה צעיר. במה הוא חלם לעסוק. ניתן גם במשחק זה שכל משתתף יתאר כפעילות קבוצתית של היכרות איזה כוח על הוא היה רוצה שיהיה לו אילו היה יכול לבחור.

משחקי היכרות לקבוצה

  • את משחקי ההיכרות הבאים ניתן להעביר בקבוצה. המשחק הראשון המהווה פעילות היכרות קבוצתית הוא זריקת כדור. חברי הקבוצה עומדים במעגל וזורקים זה אל זה כדור. מי שמקבל את הכדור נדרש להגיד את שמו ואז את השמות של כל מי שזרק את הכדור לפניו.

אם אחד המשתתפים בקבוצה שוכח את השמות של מי שזרק לפי הסדר, מתחילים את המשחק מחדש.

  • משחק נוסף שניתן לשחק הוא משחק שבו זורקים כדור וכל אחד אומר שם של חפץ או דבר מה. ואז מי שמקבל את הכדור נדרש לזכור ולומר את רשימת החפצים שקדמה לקבלת הכדור. לחלופין ניתן לשחק את המשחק בצורה שגורמת לחברי הקבוצה להכיר טוב יותר אחד את השני באמצעות תכונות במקום שמות חפצים. כל, כל אחד מתאר את עצמו במילה אחת. ואז לאט לאט נוצרת שרשרת תכונות וצריך לזכור לחזור עליהן.

משחקים נוספים זמינים – למשל 8 משחקי היכרות מעניינים. משחק מה משותף ביננו. משחק מה הייתי עושה במקום. פרה עיוורת להיכרות מצחיקה. משחק אוהב לא אוהב

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן