מדוע אין דבר כזה מזרן אורתופדי ואיך בכל זאת תשמרו על הגב שלכם בשינה?

למה אין דבר כזה "מזרן אורתופדי"? אילו מזרנים מומלצים בידי רופאים? כיצד ניתן לשמור על הגב בזמן השינה?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

אורטופדיה
מדוע אין דבר כזה מזרן אורתופדי ואיך בכל זאת תשמרו על הגב שלכם בשינה? צילום:Pexels-karolina-grabowska

חנויות רבות מפרסמות את המזרנים שלהם כמזרנים אורתופדיים, מזרנים המבטיחים יכולת של שמירה על מנח תקין של עמוד השדרה בעת השינה, לצד יכולות רפואיות שונות. האמת היא, שעל אף שישנם מזרנים איכותיים ביותר, המבטיחים שנת לילה איכותית יותר, כמו מזרן הויסקו, הם אינם מזרנים כאלו. יחד עם זאת המזרנים הללו בהחלט יכולים להיות מומלצים בידי רופאים ומומחים לגב. אם כן, מדוע אין כזה דבר מזרנים אורתופדיים ואיך בכל זאת תוכלו לשמור על הגב שלכם בעת השינה.

אילו מזרנים מומלצים בידי רופאים?

אם בוחנים את המלצות הרופאים אודות בחירת מזרן מתאים לשינה איכותית, ניתן לראות כי ההמלצה היא אינה חד-משמעית. הסיבה לכך היא שלכל אדם יש צרכים שונים כדי להבטיח שינה טובה, לכן מזרן המתאים לאדם אחד לא יתאים בהכרח לאדם אחר.

ישנם רופאים הממליצים על מזרנים בעלי רמת נוקשות בינונית, דוגמת מזרן הויסקו. מזרן זה מתאים את צורתו למנח גופו של הישן עליו, לכן הוא מספק רכות מסוימת. יחד עם זאת, הבסיס של המזרן מציע יותר יציבות, המונעת את שקיעתו לעומק. לעומת זאת, ישנם רופאים אשר ימליצו דווקא על מזרנים קשים, אשר אינם מתאימים עצמם לגופו של הישן כלל, כך שהם מונעים שקיעה ומבטיחים מנח ישר של עמוד השדרה.

כמו נדבכים שונים בחיים, גם בבחירת המזרן חשוב לשמור על איזון. מזרן קשה מדי יכול להפעיל לחצים חזקים על אזורים שונים בגוף ולא לאפשר רגיעה מספקת לשינה איכותית. מצד שני, מזרן רך מדי יפר את המנח התקין של עמוד השדרה וכך אתם עשויים להתעורר בבוקר עם כאבים בגוף. לכן, חשוב שלא לרכוש מזרן רק משום שהוא מפורסם כמזרן אורתופדי, אלא יש לבחון לעומק מהם המאפיינים שלו וכיצד הוא יכול לספק את כל מה שדרוש לשינה טובה.

כיצד ניתן לשמור על הגב בזמן השינה?

אם המזרן האורתופדי אינו קיים, כיצד בכל זאת תוכלו לבחור מזרן אשר יבטיח לכם שינה טובה ואיכותית, אשר ישמור על הגב שלכם בעת השינה? למרבה המזל, רק בגלל שמזרן אינו אורתופדי אין זה אומר שהוא אינו איכותי. החוכמה היא לבחור את המזרן הנכון לגוף שלכם.

ראשית, יש לתת את הדעת על סוג המזרן שאתם בוחרים. בשוק ישנו מבחר גדול של סוגי מזרנים שמהם תוכלו לבחור. מזרן ויסקו למשל הוא מזרן אשר פותח במיוחד כדי להבטיח התאמה מושלם לגוף בעת השינה, כדי לאפשר פיזור לחצים אחיד שימנע כאבים לאחר השינה. כאשר רוכשים מזרן ויסקו חשוב לבחור מזרן המשלב שכבה מקררת, כדי למנוע התחממות של המזרן כתגובה לחום הגוף. בנוסף, מומלץ לבחור מוצר המשלב חומרים היפואלרגניים ומונע הצטברות של אבק, כדי להבטיח שגם אלרגיות לא ישפיעו על איכות השינה שלכם.

אפשרות נוספת היא לבחור מזרן המשלב שכבת ויסקו ושכבה של קפיצים. מזרנים אלה יתנו לכם את הטוב משני העולמות. כלומר, גם אלסטיות ותחושת קלילות וגם התאמה אופטימלית לגוף, לתמיכה מלאה. כאשר בוחרים מזרן המשלב קפיצים חשוב לוודא שחלקי המתכת אינם קרובים לגוף ושהמוצר אכן איכותי מספיק כדי למנוע בלאי של הקפיצים לאחר זמן קצר.

גם בחירת המיטה עצמה חשובה להבטחת שמירה על הגב שלכם בעת השינה. מיטה מרופדת תיצור את המצע המושלם למזרן איכותי ותעניק לכם את התמיכה הטובה ביותר שתוכלו לקבל. מיטה מסוג זה גם תיצור תחושה נעימה יותר, כך שתוכלו להירדם ביתר קלות וליהנות משנת לילה איכותית מאין כמוה.

כתבה זו היא תוכן מקודם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן