איך תחליטו איזה דיור מוגן הכי נכון בשבילכם?

מהו הפתרון הפופולרי של הדיור המוגן? אילו סוגים של דיור מוגן קיימים? כיצד בוחרים דיור-מוגן ?

מערכת האתר

בריאות המשפחהבריאות בגיל 65+
צילום: Andrea Piacquadio באתר PEXELS

לא מעט אנשים בגיל השלישי חשים בדידות, הקן שלהם התרוקן, הילדים בגרו ומתגוררים מחוץ לבית עם המשפחות שלהם ולא פעם הם מרגישים שהם מתגוררים בבית גדול מדי ושהם בעיקר בודדים. בדיוק בנקודת הזמן הזאת, אפשר וכדאי להתחיל לברר על אפשרות דיור שתתאים לכם. דיור מוגן מהווה את האופציה הטובה ביותר עבור כל אדם בגיל השלישי שמעוניין לחיות חיים עצמאיים ויחד עם זאת, למלא את היום שלו בפעילויות שונות וחיי חברה. כמובן שחשוב לבחור דיור מוגן בצורה הטובה ביותר, על מנת שהוא אכן יעניק לאדם את האפשרות לחיות חיים נינוחים ומלאים.

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן הוא חלופת מגורים הרלוונטית עבור נשים וגברים בגיל השלישי, כאשר הם עצמאיים ומעוניינים לשמור על איכות החיים שלהם במגורים שמצד אחד יגנו על הבריאות הפיזית והנפשית שלהם ומצד שני יאפשרו להם לנהל את עיקר החיים שלהם באופן עצמאי. ההחלטה לעבור לדיור מוגן היא לא החלטה פשוטה והיא כוללת לא מעט שאלות, פחדים וחששות אשר נובעים בעיקר מהעובדה שיש צורך לעזוב את הבית המוכר לטובת מקום מגורים חדש. ישנם סוגים שונים של דיור מוגן שחשוב להכיר.

סוגים של דיור מוגן

בין הסוגים של דיור מוגן ניתן למצוא כיום: דיור מוגן אשר בנוי כשכונה וכולל קומפלקס של מגורים הכולל בניינים ומרחבים ציבוריים משותפים, דיור מוכן בכפר שהוא מעין יישוב ובו יש דירות צמודות קרקע עם גינה. בכל סגנון דיור מוגן ניתן למצוא דירות בגודל משתנה והאדם צריך לבחור את הדירה המתאימה ביותר לצרכיו ולרצונו. ישנן דירות שבהן יציעו ריהוט וישנן דירות שהאדם יידרש לרהט באופן עצמאי.

כיצד בוחרים דיור מוגן?

בכדי לבחור דיור מוגן בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לשים דגש על כמה פרמטרים חשובים: ראשית כל, חשוב מאוד להבין אם זה המקום הכי טוב עבור האדם הן מבחינת הצוות במקום, הן מבחינת המתקנים שהמקום מציע, הן מבחינת הטבע והסביבה והן מבחינת כל פרמטר אחר שיש לקחת בחשבון. המטרה היא לבחור במקום שבו האדם ירגיש הכי בנוח. שנית, יש לבחון האם במסגרת אותו דיור מוגן האדם יוכל לחיות חיים עצמאיים בדיוק כפי שהוא רוצה לחיות.

לא כדאי לוותר על להגיע למקום ולבחון כיצד הוא נראה באמת ומה הוא מציע, אך כמובן שאפשר וכדאי גם לקרוא על כל דיור מוגן וכן על המלצות או דיס המלצות שיש למקום.

מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור את המיקום של הדיור המוגן בהתאם למיקום הנוח לכם, יש לבחון את איכות הדירות ואת התאמתן לצרכים שלכם, את השירותים המוצעים בדיוק המוגן, האם יש שירותי רפואה משלימה במקום בתוספת לשירותי רפואה ועוד. אם אתם מחפשים דיור מוגן איכותי שיספק לכם את כל מה שאתם צריכים, כדאי שתכירו את משען.

כתבה זו היא תוכן ממומן.

דילוג לתוכן