בדיקת שינה – מה זה ומדוע נרצה לעבור אותה?

מתי נכון לפנות אל בדיקת שינה? מה זו בדיקת שינה?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מדע
צילום: Pexels

שינה היא אחת מהדברים החשובים בחיינו. לא רק שהיא מהנה ויש אנשים המבקשים להתפנק בה כמה שיותר, בין אם זה בלילה ובין אם זה במהלך היום, עד כמה שהם יכולים, אלא שיש לה תפקידים שונים שנועדו לאפשר לנו לשמור על בריאותנו ועל תפקוד סדיר.

אנחנו צריכים לישון טוב, סדיר ורצוף, במשך 6 שעות לפחות, על מנת שהגוף שלנו יתאושש מדברים שונים שעברו עליו, בשביל לתת לו להבריא ולהחלים ממחלות, פציעות וכאבים. כמו כן, שינה טובה מאפשרת לנו לצבור אנרגיות מחודשות ליום הבא, מספקת שלווה נפשית להתמודד עם סיטואציות שונות, וכן היא מאפשרת לנו להיות מרוכזים, ערניים, לחשוב ולפעול בצלילות.

אנשים המתקשים לישון באופן סדיר מסיבה כזו או אחרת, בפרט כשמדובר על סיבות פיזיולוגיות, צריכים לבדוק מה הבעיה שגורמת להם לישון בצורה לא סדירה ולא טובה, על מנת למצוא פתרונות לבעיה ולאפשר להם לישון כמו שצריך.

בדיוק לשם כך עליהם לפנות אל בדיקת שינה. בדיקה זו נועדה לבדוק את מאפייני השינה שלנו, לקבל נתונים שיעזרו לנו להתמודד עם המצב הקיים. ייתכן מאוד שהבדיקה תגלה שאין שום בעיה פיזיולוגית או רפואית אלא ישנם דברים אחרים שמונעים מאיתנו לישון סדיר וייתכן שנגלה שהבעיה מחייבת אותנו לעבור טיפול מסוים.

מה זו בדיקת שינה?

בדיקת שינה יכולה להתבצע בשני אופנים. היא יכולה להתבצע אצלנו בבית, באמצעות מכשור מתאים הבוחן הפרעות נשימה, דפוסי שינה, תזמונים של שינה והתעוררות ועוד. כמו כן, הבדיקה יכולה להתבצע במעבדת שינה, באמצעות מכשירים מתקדמים יותר, הבוחנים, בין היתר, הפרעות תנועה, הפרעות נשימה, ישנוניות במהלך היום, ערות מוזמת במהלך הזמן שצריך לישון ועוד.

אחרי שמבצעים את הבדיקה ומנתחים את התוצאות המתקבלות, אפשר לגלות האם באמת מתמודדים עם הפרעות שינה, והאם יש צורך לקבל טיפול, תרופתי או אחר. זה יכול להיות גם טיפול התנהגותי או טיפול משולב. בכל מקרה, התאמת הטיפול תתבצע באופן אישי ומותאם ספציפית למטופל, על פי הבעיה איתה הוא מתמודד, ובהתאם להפרעות שהתגלו במהלך הבדיקה.

מתי נכון לפנות אל בדיקת שינה?

לא בכל מקרה בו אנחנו ישנים לא טוב, יש צורך לפנות מיידת אל בדיקת שינה. ישנם מקרים רבים בהם ייתכן מאוד ומדובר בדבר חד פעמי, דבר הקשור לאיכות וסגנון החיים שלנו, לוח זמנים, לחצים בעבודה, וכמובן תינוק חדש, או דברים אחרים שמשפיעים עלינו.

חשוב לפנות אל בדיקת שינה אם מתמודדים עם סיטואציות כגון, שינה לא סדירה ולא רציפה במהלך לילות שלמים, תזוזות ותנועות מרובות, נחירות וקשיי נשימה במהלך השינה, עייפות ותחושת ישנוניות במהלך היום, קושי להירדם או קושי להתעורר, התעוררויות רבות במהלך הלילה, קושי לחזור לישון אחרי שינה של שעה או שעתיים, למרות תחושת עייפות גבוהה.

הכתבה הינה תוכן ממומן.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן