כדורים פסיכיאטריים בתכנית האח הגדול

בעקבות התחקיר העיתונאי, משרד הבריאות יבדוק טענות לשימוש לא אתי בכדורים פסיכיאטריים בתכנית האח הגדול

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורפסיכולוגיה
כדורים תרופתיים. מקור: ויקיפדיה ברישיון CC3-by-sa. צילום: David Richfield

משרד הבריאות יבדוק את אתיות השימוש בכדורים הפסיכיאטריים בתוכנית "האח הגדול" בעקבות תחקיר "ידיעות אחרונות"

האם הפקת התוכנית "האח הגדול" עושה שימוש ציני במשתתפים באמצעות שימוש לא אתי בכדורים פסיכיאטריים ? בעקבות ביום שישי התפרסמה כתבת תחקיר במוסף "7 לילות" של עיתון "ידיעות אחרונות" עולות האשמות, שיבחנו כעת גם על ידי משרד הבריאות, בדבר נתינת כדורים פסיכיאטריים באופן לא נאות, על ידי הפסיכיאטר המלווה של התוכנית "האח הגדול", הד"ר אילן רבינוביץ', למשתתפי התכנית. ההאשמות הועלו על ידי שישה משתתפי התוכנית "האח הגדול" לאחרונה בכתבה, ואף הגיעו לפתחו של בית המשפט בתביעה שהגיש אחד המשתתפים לשעבר בתכנית- סער שיינפיין. כעת,, כאמור, הוחלט במשרד הבריאות כי בעקבות הטענות תערך בחינה של משרד הבריאות לגבי הנושא.

בעקבות חשיפת גילויים אלה, החליט מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור רוני גמזו ביום שישי האחרון כי משרד הבריאות יבחן את הטענות שהועלו כנגד הפקת התכנית " האח הגדול" חברת ההפקות של התכנית – חברת "קופרמן הפקות" וכנגד הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ', אשר ליווה את המשתתפים, ואשר כנגדו הועלו האשמות בדבר שימוש בלתי ראוי בתרופות פסיכיאטריות באופן שאינו נאות, ללא שהוסברו למשתתפים בתכנית ההשלכות הרפואיות ותופעות הלוואי של השימוש בכדורים ומבלי צורך רפואי ממשי.

מהפקת התוכנית השיבו לתחקיר של ידיעות אחרונות כי המשתתפים הבודדים קיבלו תרופות משום שנזקקו לטיפול- התערבות רפואית, טענו כי הטענות אינן ענייניות, כי אין מדובר ב"התערבות הפקתית" אלא בהחלטות מקצועיות רפואיות , וכי המשתתפים זכו למענה איכותי ומתאים וכי לא היה פסול בהתנהלות הרפואית המלווה.

דילוג לתוכן